Bekijk volle/desktop versie : Wat is jouw conclusie van de LG Cup.



Pagina's : [1] 2

14-11-2011, 08:04
Drarrie wat is jullie conclusie van de hele LG cup.

Marokko is nog steeds niet opgewassen tegen de fysieke kracht van de Afrikanen.
En Marokko mist duidelijk een scorende spits/aanvaller.

Marokko moet juist tegen zulke fysiek sterke aanvallers absoluut geen een keer een lange bal hanteren. Want zulke ballen zijn allemaal voor de verdedigers. Bovendien moet op zo'n moment de bal over de grond gespeeld worden en een paar tandjes hoger.

Wat betreft een scorden aanvaller, tja we hebben alleen El Hamdaoui die niet uit vorm is maar geen wedstrijdritme heeft. En ik denk dat hij ook niet mee gaat naar de Afrika cup. Hij heeft geen een wedstrijd in de benen. Maar we kunnen hem wel goed gebruiken.

Amrabat en Amsif zijn de twee pluspunten van het tournooi.

Er is nog veel werk te verrichten maar je zag wel dat wanneer Marokko alles over de grond speelt veel sterker is dan Kameroen. Maar dan mist er een El Hamdaoui in de spits.

Moet Mounir nu wel of niet mee?????

14-11-2011, 11:00


Ik ben niet negatief. Er zijn een aantal dingen duidelijker geworden.
Ik denk dat deze twee wedstrijden heel belangrijk waren.

Amsif
El ahmadi
Amrabat
carcela

Die hebben laten zien dat ze een meerwaarde zijn voor marokko en dat ze mee moeten naar de africa cup.
Ook vind ik dat boukhris niets slecht is als we nood hebben. dus ook hem zou ik meenemen.

hermach is duidelijk slechter geworden en el ahmadi speelt nu veel beter en zekerder. (toch denk ik dat hermach meegaat als 4e verdedigende middenvelder).
Amsif is nog maar 21 jaar, hij is constant geconcentreerd en dus hebben we over een paar jaar een hele goede keeper.
hadji zal wel meegaan, maar na de afrika cup zal hij het niet meer volhouden. op de flanken heb je nu 4 a 5 topspelers (assaidi,Taarabt,Boussoufa,amrabat en carcela) Besef dat dit een hele grote kracht is. 5 flankspelers die top zijn. En Dirar zou nog een 6e kunnen zijn.

Chamakh is de nr 1 spits van Marokko. Hij is balvast,sterk positiespel en kopsterk. Hij zal niet 9 goals kunnen maken in 6,7 wedstrijden. Maar hij zal in cruciale wedstrijden de 1-0 erin koppen en het spel van Marokko snel laten rondgaan waardoor Marokko gevaarlijk blijft en kan scoren via bv. een assist van chamakh.

El Arabi is duidelijk erg achteruit gegaan. Toen hij nog bij Caen speelde, was hij veel behendiger,gretiger en nog doelgerichter. Nu zie je dat niet meer terug en ik vrees dat het erger wordt.

Als El Hamdaoui een club vindt, dan zal hij daar exceleren en de plek van hadji kunnen innemen en de spits achter chamakh kunnen zijn. belhanda is top. hij zal basis staan.

Taarabt is een speler die met 1 paas heel de verdeging weg speelt en iemand als bv. assaidi helemaal vrij speelt. Hij is zeker een klasse speler, alleen heb je meer concurrentie.


Ik denk dat deze speler een basisplaats hebben:

--------------------------------------chamakh-----------------------------
---assaidi-----------------boussoufa----------------......................

--------------------kharja----------------Belhanda--------------
el kaddouri---------- El kautari---------Benatia-------Basser

----------------------------Lemyaghri(Amsif)____________-

Alleen op de rechterflank is er een vraag teken. (wordt het hadji,taarabt of amrabat) Ik denk dat carcela geen basis zal staan.
ik zelf zou beginnen met taarabt en 2e helft amrabat inbrengen.
het basis team voor de afrika Cup is zo goed als bepaald. dus maak je niet druk. Als iedereen er is.. Dan heb je een goed ingespeeld team.. met een aantal gevaarlijke aanvallende middenvelders.

Komt goed!

14-11-2011, 11:12
2 nuttige oefenwedstrijden, waarin Gerets dingen heeft kunnen uitproberen, nieuwe spelers heeft getest. Zonder een aantal vaste krachten heeft Marokko laten zien een goede reserveploeg te hebben met een aantal spelers die als ze invallen het team niet zwakker maken. Voetballend viel het bij vlagen zeker niet tegen. En ook verdedigend was het niet slecht gisteren tegen Kameroen. Wat ik belangrijker vind is dat we nu niet met zijn allen gaan roepen van we winnen de Afrika Cup wel even. Het belangrijkste zal begin volgend jaar toch zijn, hoe zijn de omstandigheden in Gabon, hoe zal het groepsproces verlopen daar. Randzaken die voor Marokko bepalend zullen zijn om te excelleren daar. Ben benieuwd.

14-11-2011, 11:24
Ja precies jullie hebben allebei gelijk drarrie.

Het was zeker nuttig, maar ik was vooral verrast door Amrabat fysiek ook heel sterk. Dat heb je nodig in zulke wedstrijden. Ik hoop wel dat El Hamdaoui mee gaat, ik ben een grote fan van El Hamdaoui. Al is dat niet realistisch.

14-11-2011, 12:10


Er gaan 23 spelers mee, waarvan drie keepers en 20 veldspelers. Dat betekent dat iedere positie dubbel bezet zal zijn. Als alle geblesseerde spelers op tijd herstellen en Gerets zijn 4-2-3-1 formatie zal blijven hanteren (wat zo goed als zeker is), zal dit wel hoogstwaarschijnlijk de selectie worden:

GK: Lemyaghri, Mohamedina, Amsif

LB: El Kaddouri, Soulaimani
RB: Chretien, El Khaliqi
LCV: Kantari, El Kaoutari
RCV: Benatia, Alioui

LCM: Kharja, Hermach
RCM: Belhanda, El Ahmadi

AML: Assaidi, Taarabt
AMR: Carcela, Amrabat
AMC: Boussoufa, Hadji

SP: Chamakh, El Arabi

Persoonlijk zou ik liever Rabeh willen zien in plaats van Alioui. Laatstgenoemde speelt in Qatar op een laag niveau, Rabeh heeft een hele ACL afgewerkt en is altijd al kwalitatief een goede verdediger geweest.

Voor Soulaimani zie ik geen betere alternatief?

Ik vind het nog steeds jammer dat Gerets Abdesaddki en Chafni niet heeft uitgetest tijdens de LG cup, Hermach zit nog niet in zijn normale vorm, het is maar de vraag of hij in Saudie Arabie zijn oude vorm terug zal krijgen.

Voorin slaat de twijfel ook toe. Carcela komt pas terug van een lange blessure, moet nog wedstrijdritme opdoen. Assaidi kampt nu al een tijdje met fysieke ongemakken. Taarabt is zwaar uit vorm en vertraagt het spel. Hadji lijkt het in mijn ogen allemaal met moeite te kunnen belopen de laatste tijd.

El Arabi is op papier wel de vervanger van Chamakh, maar past niet goed in het systeem van Marokko. Met die drie aanvallende ingestelde spelers om zich heen, is het van belang dat ie als spits goed met zijn rug naar het doel kan spelen om ballen vast te houden, voorzetten vanaf de flanken erin kan koppen. Zo een type speler is het niet.

Marokko mist iemand die koelbloedig kansen kan afmaken. Dat is Chamakh niet, Assaidi niet, Amrabat niet, Boussoufa niet en Hadji al helemaal niet. Ik zie nog steeds het liefst Chamakh op 9 en El Hamdaoui op 10.

14-11-2011, 13:02
We komen steeds weer terug op El Hamdaoui.
Blijf het jammer vinden maar ik blijf hopen dat hij meegaat.

14-11-2011, 13:06
Hoezo niet opgewassen? Marokko speelde Kameroen helemaal kapot en dat zonder de vaste centrale duo, Lamyaghri en Chamakh. Kameroen heeft drie kansen ofzo gehad, Marokko negen ofzo. Met een beetje geluk hadden we met 4-0 gewonnen.

14-11-2011, 13:10

Citaat door Infamous..:
Er gaan 23 spelers mee, waarvan drie keepers en 20 veldspelers. Dat betekent dat iedere positie dubbel bezet zal zijn. Als alle geblesseerde spelers op tijd herstellen en Gerets zijn 4-2-3-1 formatie zal blijven hanteren (wat zo goed als zeker is), zal dit wel hoogstwaarschijnlijk de selectie worden:

GK: Lemyaghri, Mohamedina, Amsif

LB: El Kaddouri, Soulaimani
RB: Chretien, El Khaliqi
LCV: Kantari, El Kaoutari
RCV: Benatia, Alioui

LCM: Kharja, Hermach
RCM: Belhanda, El Ahmadi

AML: Assaidi, Taarabt
AMR: Carcela, Amrabat
AMC: Boussoufa, Hadji

SP: Chamakh, El Arabi

Persoonlijk zou ik liever Rabeh willen zien in plaats van Alioui. Laatstgenoemde speelt in Qatar op een laag niveau, Rabeh heeft een hele ACL afgewerkt en is altijd al kwalitatief een goede verdediger geweest.

Voor Soulaimani zie ik geen betere alternatief?

Ik vind het nog steeds jammer dat Gerets Abdesaddki en Chafni niet heeft uitgetest tijdens de LG cup, Hermach zit nog niet in zijn normale vorm, het is maar de vraag of hij in Saudie Arabie zijn oude vorm terug zal krijgen.

Voorin slaat de twijfel ook toe. Carcela komt pas terug van een lange blessure, moet nog wedstrijdritme opdoen. Assaidi kampt nu al een tijdje met fysieke ongemakken. Taarabt is zwaar uit vorm en vertraagt het spel. Hadji lijkt het in mijn ogen allemaal met moeite te kunnen belopen de laatste tijd.

El Arabi is op papier wel de vervanger van Chamakh, maar past niet goed in het systeem van Marokko. Met die drie aanvallende ingestelde spelers om zich heen, is het van belang dat ie als spits goed met zijn rug naar het doel kan spelen om ballen vast te houden, voorzetten vanaf de flanken erin kan koppen. Zo een type speler is het niet.

Marokko mist iemand die koelbloedig kansen kan afmaken. Dat is Chamakh niet, Assaidi niet, Amrabat niet, Boussoufa niet en Hadji al helemaal niet. Ik zie nog steeds het liefst Chamakh op 9 en El Hamdaoui op 10.
Gharib misschien in de plaats van Soulimani maar dat gaat Gerets niet aandurven heb ik het gevoel. Gharib had mij tegen Uganda ook positief verrast en hij is een echte linksback. Soulimani is van oorsprong een rechtsback.

14-11-2011, 14:04
Zodra Marokko een tandje hoger speelt dan zie het klasse verschil. Dat moeten ze dan volhouden en niet met hun fysieke spelletje mee gaan.

Trouwens die Eto deelde ook een par klappen uit smeerlap.

14-11-2011, 14:17
marokkaanse supporters zijn naar de klote,



trouwens jammer dat boussoufa zo een beperkte voetballer is

14-11-2011, 14:51
Support Marokko!

http://www.youtube.com/watch?v=GGVvmgXxGqk

14-11-2011, 15:30
Wij blijven altijd 100% Oussoud.

14-11-2011, 20:23


Eindelijk een toppic waarbij ik het gevoel krijg dat mensen praten die verstand hebben van voetbal en niet alleen denken aan winnen of oprotten.
Sterke reacties lees ik.

14-11-2011, 20:31
Het spel tegen Kameroen was echt een genot om naar te kijken. Als we een trefzekere spits hadden, hadden we Kameroen zeker met een pak slaag naar huis gestuurd. Verder kan de verdediging niet zonder Benatia en Elkaoutari.

Amrabat is een beest!

14-11-2011, 20:32

Citaat door Infamous..:

Marokko mist iemand die koelbloedig kansen kan afmaken. Dat is Chamakh niet, Assaidi niet, Amrabat niet, Boussoufa niet en Hadji al helemaal niet. Ik zie nog steeds het liefst Chamakh op 9 en El Hamdaoui op 10.
Als El Arabi vandaag had gespeeld, had hij er zeker een gescoord. Dit was typisch een wedstrijd voor hem.

Pagina's : [1] 2