Bekijk volle/desktop versie : Lachen om religie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

10-11-2011, 13:28
Lachen om religie

(bron: kerknieuws.nl)

Ze kwamen met de holygans - hooligans in de kerk - en met de winteractie Jezus=zout. Nu komt Studio1 met een nieuwe, komische actie: de Frans Bauer-Bijbel, geschreven in een taal die voor iedereen begrijpelijk is.

Studio1 - een groep jonge christenen - maakt geregeld komische filmpjes over het geloof die zij op YouTube plaatsen. Voor de Frans Bauer-Bijbel bezochten zij een concert van de Nederlandse zanger en wisten zij bezoekers te overtuigen van een nieuwe samenwerking tussen Bauer en het Nederlandse Bijbelgenootschap. Dat deden zij overtuigend, want velen hadden de grap niet door. Ook de zanger zelf mocht een exemplaar in ontvangst nemen.

[video=youtube;yeLDbGUQpfQ]http://www.youtube.com/watch?v=yeLDbGUQpfQ[/video]

[video=youtube;oLiO2HZuC8g]http://www.youtube.com/watch?v=oLiO2HZuC8g[/video]

[video=youtube;k0PqBU7bB1g]http://www.youtube.com/watch?v=k0PqBU7bB1g[/video]

10-11-2011, 13:32


lol @ holygans:

"Zitten we op zondagmorgen filmpjes te kijken om in de stemming te komen... kijken we, eh, bijvoorbeeld, eh, Nederland Zingt".


10-11-2011, 13:36
Dit is geen grap??!

10-11-2011, 13:37
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1643791263/Bijbelvertaling+door+Frans+Bauer+blijkt+grap+.aspx


10-11-2011, 13:40



Citaat door Seal97:
lol @ holygans:

"Zitten we op zondagmorgen filmpjes te kijken om in de stemming te komen... kijken we, eh, bijvoorbeeld, eh, Nederland Zingt".

Ik kijk op zondag altijd naar de grootste grap van het weekend: Hour of Power.

Op zo een moment voel ik mij verbonden met al die positief denkende christenen

10-11-2011, 13:41

Citaat door aplat:
Ik kijk op zondag altijd naar de grootste grap van het weekend: Hour of Power.

10-11-2011, 13:44

Citaat door aplat:
Ik kijk op zondag altijd naar de grootste grap van het weekend: Hour of Power.

Op zo een moment voel ik mij verbonden met al die positief denkende christenen
Ja dat is theater. Ik luister vaak naar radio 4 waar Antoine Bodar hemelse muziek draait, dat is wat mij betreft de grootste bijdrage van het christendom aan de mensheid: muziek en kunst.

10-11-2011, 13:47

Citaat door hork:
Ja dat is theater. Ik luister vaak naar radio 4 waar Antoine Bodar hemelse muziek draait, dat is wat mij betreft de grootste bijdrage van het christendom aan de mensheid: muziek en kunst.
Muziek en kunst hebben enkel meegelift op het christendom.

Wanneer komt die Bodar nou eens uit de kast trouwens?

10-11-2011, 13:52

Citaat door Hominid:
Muziek en kunst hebben enkel meegelift op het christendom.

Wanneer komt die Bodar nou eens uit de kast trouwens?
Hij heeft volgens mij nooit in de kast gezeten, maar hij is celibatair dus z'n geaardheid is irrelevant.

Ja kunst en muziek hadden met een ander geloof ook wel gefloreerd, dat zie je goed in Andalusië: de grens tussen islamitische en christelijke kunst is daar heel dun, want die kunstenaars en architecten stapten opportunistisch van het een naar het ander over; kunstenaars zijn net als hoeren wat dat betreft.

10-11-2011, 14:05

Citaat door hork:
Hij heeft volgens mij nooit in de kast gezeten, maar hij is celibatair dus z'n geaardheid is irrelevant.
Voor ieder mens is geaardheid relevant. Getrouwd zijn met Jezus slaat werkelijk nergens op en is puur een dekmantel voor homo's. Ik kan er echt niks anders van maken. Met wat uitzonderingen natuurlijk.

Hoewel hij best sympathiek is, vind ik Bodar een ontzettend onnozele vent. Maar dat heb ik al snel met zogenaamde 'geestelijken'.



Citaat door hork:
Ja kunst en muziek hadden met een ander geloof ook wel gefloreerd, dat zie je goed in Andalusië: de grens tussen islamitische en christelijke kunst is daar heel dun, want die kunstenaars en architecten stapten opportunistisch van het een naar het ander over; kunstenaars zijn net als hoeren wat dat betreft.
Je zou ook kunnen zeggen dat het christendom een intellectuele boost gekregen heeft door componisten als Bach. In tegenstelling tot religie maakt muziek mensen werkelijk slimmer, dat is aangetoond.

10-11-2011, 14:08
waarom zijn jullie zoveel bezig met religie?

10-11-2011, 14:19

Citaat door hork:
Hij heeft volgens mij nooit in de kast gezeten, maar hij is celibatair dus z'n geaardheid is irrelevant.

Ja kunst en muziek hadden met een ander geloof ook wel gefloreerd, dat zie je goed in Andalusië: de grens tussen islamitische en christelijke kunst is daar heel dun, want die kunstenaars en architecten stapten opportunistisch van het een naar het ander over; kunstenaars zijn net als hoeren wat dat betreft.
Onzin.., het is binnen de islam niet toegestaan om levende wezens af te beelden... Een Rubens of Rembrandt zou onder de knoet van de islam hun ongekende talenten nooit op de ons bekende wijze hebben kunnen botvieren...

Je gaat tevens voorbij aan het feit dat de oude meesters vooral in opdracht werkten en eerder onder noemer 'ambachtslieden' ( met uitzonderlijke beeldende en technische talenten ) vallen...

De rol van de hedendaagse kunstenaar is veel autonomer, wetenschappelijker, individualistischer en beeldtaal filosofischer van aard...

10-11-2011, 14:23



Citaat door hork:
Hij heeft volgens mij nooit in de kast gezeten, maar hij is celibatair dus z'n geaardheid is irrelevant.

Ja kunst en muziek hadden met een ander geloof ook wel gefloreerd, dat zie je goed in Andalusië: de grens tussen islamitische en christelijke kunst is daar heel dun, want die kunstenaars en architecten stapten opportunistisch van het een naar het ander over; kunstenaars zijn net als hoeren wat dat betreft.
Onzin.., het is binnen de islam niet toegestaan om levende wezens af te beelden... Een Rubens of Rembrandt zou onder de knoet van de islam hun ongekende talent nooit op de ons bekende wijze hebben kunnen botvieren...

Je gaat tevens voorbij aan het feit dat de oude meesters vooral in opdracht werkten en eerder onder noemer 'ambachtslieden' ( met uitzonderlijke beeldende en technische talenten ) vallen...

De rol van de hedendaagse kunstenaar is veel autonomer, wetenschappelijker, individualistischer, non-conformistisch en beeldtaal filosofischer van aard...

10-11-2011, 15:01

Citaat door Dr-Snickel:
Omdat je echt kunt lachen om religie alleen niet met religieuzen.
dr-snickel???hoe oud ben jij gore pedofiel

10-11-2011, 15:07

Citaat door Robinson2:
Onzin.., het is binnen de islam niet toegestaan om levende wezens af te beelden... Een Rubens of Rembrandt zou onder de knoet van de islam hun ongekende talent nooit op de ons bekende wijze hebben kunnen botvieren...

Je gaat tevens voorbij aan het feit dat de oude meesters vooral in opdracht werkten en eerder onder noemer 'ambachtslieden' ( met uitzonderlijke beeldende en technische talenten ) vallen...

De rol van de hedendaagse kunstenaar is veel autonomer, wetenschappelijker, individualistischer, non-conformistisch en beeldtaal filosofischer van aard...
En zonder subsidie vooral dood.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29