Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan men zich open stellen voor een ander?



Pagina's : [1] 2

09-11-2011, 16:10
I don't get that. Ik denk dat ik dat nooit zou kunnen doen.
Je stelt je open voor een andere en opent daarmee je hart, figuurlijk gesproken.
Ben je dan niet bang dat diegene daarmee gaat lopen spelen?
Dat je uiteindelijk met verdriet blijft zitten of alles door een roze bril zal zien.
Dat heb ik al zovaak gezien hè, ik blijf het best bizar vinden.

09-11-2011, 16:16


Oh gelukkig. Niemand hier heeft een relatie en wacht totdat papalief gaat zoeken. Goed zo dames.

09-11-2011, 16:20
liefde maakt blind

09-11-2011, 16:21
Maar dat moet je eerst toelaten lijkt mij.

09-11-2011, 16:45


Omdat men soms uitgaan van het goede in de mens, ti9a..

09-11-2011, 16:53
Nooit doen. Zie vaak genoeg hoe het mis kan gaan in mijn omgeving.
Ik ben verder zowieso iemand die gesloten is, dus wordt moeilijk.

09-11-2011, 17:10

Citaat door marokko_girl:
Omdat men soms uitgaan van het goede in de mens, ti9a..

Klopt, maar dat is niet geweldig goed.

Citaat door crazygirl8291:
Nooit doen. Zie vaak genoeg hoe het mis kan gaan in mijn omgeving.
Ik ben verder zowieso iemand die gesloten is, dus wordt moeilijk.
Ik ben juist een open persoon, maar zodra het hierover gaat dan lijkt het net alsof ik een gesloten mens ben die eenzaam is.
Gelijk afgesloten.

09-11-2011, 17:15

Citaat door MaMiTa_GeK:
I don't get that. Ik denk dat ik dat nooit zou kunnen doen.
Je stelt je open voor een andere en opent daarmee je hart, figuurlijk gesproken.
Ben je dan niet bang dat diegene daarmee gaat lopen spelen?
Dat je uiteindelijk met verdriet blijft zitten of alles door een roze bril zal zien.
Dat heb ik al zovaak gezien hè, ik blijf het best bizar vinden.
open voor iemand staan betekent niet dat je toelaat dat er met je gespeeld word!

met je laten spelen laat je toe. daarnaast moet je nooit andermans gebreken op jezelf trekken!

open staan betekent gewoon leren kennen en er niet veel van verwachten. zo word je ook niet teleurgesteld!

en als je gekwetst word dan moet je maar dit denken. GENOEG VISSEN IN DE ZEE!

09-11-2011, 17:17

Citaat door basilicum:
open voor iemand staan betekent niet dat je toelaat dat er met je gespeeld word!

met je laten spelen laat je toe. daarnaast moet je nooit andermans gebreken op jezelf trekken!

open staan betekent gewoon leren kennen en er niet veel van verwachten. zo word je ook niet teleurgesteld!

en als je gekwetst word dan moet je maar dit denken. GENOEG VISSEN IN DE ZEE!
Leren kennen = jezelf kwetsbaar opstellen.
Ja, dat is makkelijk om te zeggen maar ik denk dat het niet zo simpel is.

09-11-2011, 17:22

Citaat door MaMiTa_GeK:
Leren kennen = jezelf kwetsbaar opstellen.
Ja, dat is makkelijk om te zeggen maar ik denk dat het niet zo simpel is.
nee ik ben het absoluut niet met je eens. leren kennen. is neutraal blijven. je gooit niet direct je hart voor een wolf. hou hem gesloten totdat je weet dat hij het wel waard is om het te mogen leren kennen!

geloof me. als je er moeite mee hebt dan pm me maar!

09-11-2011, 17:24

Citaat door MaMiTa_GeK:
Klopt, maar dat is niet geweldig goed.

Ik ben juist een open persoon, maar zodra het hierover gaat dan lijkt het net alsof ik een gesloten mens ben die eenzaam is.
Gelijk afgesloten.
Niet altijd nee, maar achteraf besef je pas hoeveel verdriet je jezelf hebt aangedaan.

09-11-2011, 17:26

Citaat door basilicum:
nee ik ben het absoluut niet met je eens. leren kennen. is neutraal blijven. je gooit niet direct je hart voor een wolf. hou hem gesloten totdat je weet dat hij het wel waard is om het te mogen leren kennen!

geloof me. als je er moeite mee hebt dan pm me maar!

Je kan elkaar niet leren kennen als je neutraal blijft. Het is niet direct je hart voor een wolf gooien, maar gevoelens en emoties die je los laat en daar kan misbruik van gemaakt worden.

Nee bedankt.

Citaat door marokko_girl:
Niet altijd nee, maar achteraf besef je pas hoeveel verdriet je jezelf hebt aangedaan.
Precies. Ik zeg dat zovaak tegen vriendinnen, maar ze blijven naïef.

09-11-2011, 17:34



Citaat door MaMiTa_GeK:


Ik ben juist een open persoon, maar zodra het hierover gaat dan lijkt het net alsof ik een gesloten mens ben die eenzaam is.
Gelijk afgesloten.
Ik lijk op het eerste gezicht ook heel open, maar ik laat niet snel het achterste van mijn tong zien. Ben totaal niet verbitterd, maar het ligt gewoon aan mij als persoon.
Beter ook, geloof me. Levert alleen maar problemen op. Het kan ook tegen je werken heb ik gemerkt, daar niet van

09-11-2011, 17:34

Citaat door MaMiTa_GeK:
Je kan elkaar niet leren kennen als je neutraal blijft. Het is niet direct je hart voor een wolf gooien, maar gevoelens en emoties die je los laat en daar kan misbruik van gemaakt worden.

Nee bedankt.

Precies. Ik zeg dat zovaak tegen vriendinnen, maar ze blijven naïef.
je hoeft niet direct je gevoelens en emoties te laten zien
Daar staan echte mannen niet op te wachten geloof me!

daarnaast zeg ik nogmaals. misbruik van je maken laat je toe!

ben je bang?

09-11-2011, 17:37
ik heb heel wat ervaren in me leven. en je word er echt alleen sterker van. je wereld en zienswijze word steeds ruimer en breder. en je zult dingen veel anders zien dan je dacht te denken te zien!

heel simpel: ik heb echt veel shit in me leven gehad. niet alleen in me liefdesleven. maar ook thuis en met vrienden!

ik kan je 1 ding zeggen: je word er sterker van. je gaat je niet kwetsbaar opstellen en je zult zeker niet je gevoelens direct openen!

iemand leren kennen is niet direct verliefd worden. maar kijken of hij wel waard is om met jou verder te gaan.

de meeste mocro dames. denken direct aan hij kan de man zijn met wie ik kinderen wil hebben? zal mijn ouders hem accepteren? eindelijk iemand aan de haak geslagen! dat werkt dus niet zo!

Pagina's : [1] 2