Bekijk volle/desktop versie : Hindoes schuldig aan dood tientallen moslims



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

09-11-2011, 11:16
Een Indiase rechtbank heeft 31 hindoes schuldig bevonden aan de moord op 33 moslims.

Negen jaar geleden staken de hindoes een gebouw in brand in de islamitische wijk van Ahmadabad, de grootste stad van de deelstaat Gujarat. De slachtoffers hadden daar een veilig heenkomen gezocht voor rondtrekkende hindoebendes. De bendes wilden de dood van zestig geloofsgenoten wreken. Die waren omgekomen bij een treinbrand, die volgens extremisten door moslims was gesticht. Later deze week bepaalt rechter S.T. Srivastava de strafmaat. De schuldig bevonden hindoes hangt de doodstraf boven het hoofd. Srivastava sprak 41 andere verdachten vrij wegens gebrek aan bewijs.

Sinds de hindoes en moslims van Brits-Indië na een bloedige oorlog uiteengingen en respectievelijk India en Pakistan stichtten, nemen de aanhangers van beide religies doorgaans een onderlinge godsdienstvrede in acht. Maar het wantrouwen sluimert nog, en zo nu en dan laait het geweld weer op.

(Novum)

09-11-2011, 11:18


hindoes hebben in de geschiedenis de Engelsen geholpen en heel veel moslims vermoord

09-11-2011, 11:22
Dom groepsgeweld met een nog dommere reden.

09-11-2011, 12:34

Citaat door khadafi:
hindoes hebben in de geschiedenis de Engelsen geholpen en heel veel moslims vermoord
Net als de molukkers van Indonesië?

09-11-2011, 12:37


Dom religieus geweld!!!

Twee partijen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat ze toevallig een ander boek gelezen hebben.

Idioten!!!

09-11-2011, 12:38
Kan niet. Ik heb me laatst nog laten vertellen dat het hindoeisme vreedzaam is en hindoes ook.

09-11-2011, 12:40

Citaat door Peej:
Dom religieus geweld!!!

Twee partijen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat ze toevallig een ander boek gelezen hebben.

Idioten!!!
Dit is meer dan alleen religieus geweld, dit heeft ook de met de klassenstrijd te maken.

09-11-2011, 16:16

Citaat door soumya22:
alle geloven zijn in feite vriendelijk voor de anderen en hebben respect voor andere mensen en andere religies, het zijn de mensen die het verpesten!

09-11-2011, 17:20

Citaat door Seal97:
de echte gelovigen ja, wat lach je nou dom staat in de boeken dat je maag moorden?

09-11-2011, 17:27

Citaat door ribery:
de echte gelovigen ja, wat lach je nou dom staat in de boeken dat je maag moorden?
Huh, wie heeft het over gelovigen? soumya22 niet, ik niet... en hups, jij in ene wel! Je zit er weer eens naast.

09-11-2011, 17:32

Citaat door Seal97:
Huh, wie heeft het over gelovigen? soumya22 niet, ik niet... en hups, jij in ene wel! Je zit er weer eens naast.
geef eens antwoord: staat in de Koran of andere heilige boeken dat je mag moorden JA OF NEE.....en draai er niet omheen

09-11-2011, 17:42

Citaat door ribery:
geef eens antwoord: staat in de Koran of andere heilige boeken dat je mag moorden JA OF NEE.....en draai er niet omheen
Geef eens antwoord: wat staat er op de flaptekst van The Spirit Level bij het commentaar van Lynsey? DRAAI ER NIET OMHEEN!







Ik denk, zal ook ff iets vragen waar het niet over ging.

09-11-2011, 17:47



Citaat door ribery:
de echte gelovigen ja, wat lach je nou dom staat in de boeken dat je maag moorden?
In alle boeken staan inderdaad voldoende moordpartijen beschreven.
Als het niet mensen onderling zijn is het wel god zelf die zijn volk over de kling jaagt.

Maar goed dat het allemaal fictie is, stel je voor dat al die banaliteiten echt gebeurd waren.


En wie zijn dan de echte gelovigen? Het barst van de groeperingen die roepen zat zíj de echte gelovigen zijn.
Hier op het forum zie je dat ook dagelijks.

09-11-2011, 17:47

Citaat door Seal97:
Geef eens antwoord: wat staat er op de flaptekst van The Spirit Level bij het commentaar van Lynsey? DRAAI ER NIET OMHEEN!







Ik denk, zal ook ff iets vragen waar het niet over ging.
WAARHEID ACCEPTEREN BLIJFT MOEI;IJK HAD OOK NIET ANDERS VERWACHT

nog 1 keer dan:
staat er in de heilige boeken dat je mag moorden?

09-11-2011, 17:48

Citaat door Peej:
In alle boeken staan inderdaad voldoende moordpartijen beschreven.
Als het niet mensen onderling zijn is het wel god zelf die zijn volk over de kling jaagt.

Maar goed dat het allemaal fictie is, stel je voor dat al die banaliteiten echt gebeurd waren.
staat er in de Koran dat je onschuldige mensen mag vermoorden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6