Bekijk volle/desktop versie : Sport tijdens de zwangerschap



Pagina's : [1] 2 3

09-11-2011, 10:57
Assalamoe alleikoem,

Welke sport deden jullie tijdens de zwangerschap?
Ik doe nu helemaal niets en heb toch t idee dat ik wat meer moet bewegen om niet weer zoveel aan te komen..

Dus, wat deden jullie, hoe vaak, waar en hoe vond je het?

09-11-2011, 11:08


ik wil ook graag iets doen want mijn conditie is echt tien keer niks

09-11-2011, 11:10
Hier nog 1 dames

09-11-2011, 11:10
dat is dus waarom ik geen baby durf te nemen!! Ben bang dat ik niet meer door de deur pas haha!
Echt goed dat je gaat sporten TS!! OOk al is het maar een half uur oefeningen doen. en let toch beetje op wat je eet,ondanks je zwangerschap, vermijd zware maaltijden 's avonds.

09-11-2011, 11:12


chocfreek Laat mij maar dik worden als ik maar straks mijn kindje in mijn armen mag sluiten.

09-11-2011, 11:12
We hadden een zwangere die gewoon tot 6 maanden meedeed met de tae bo

09-11-2011, 11:13

Citaat door Usila:
chocfreek Laat mij maar dik worden als ik maar straks mijn kindje in mijn armen mag sluiten.
Ik dacht precies hetzelfde soubhannallah!

09-11-2011, 11:15

Citaat door noona:
We hadden een zwangere die gewoon tot 6 maanden meedeed met de tae bo
Zo tbarkallah 3liha. Wij marokkanen zijn een beetje angstig wat bewegingen tijdens zwangerschap betreft. Tenminste, ik heb het voornamelijk over de 1e generatie. Als ik bij mijn schoonfamilie ben en bijvoorbeeld een bezem of stofzuiger pak dan krijg ik alle schoonzussen inclusief schoonmoeder om mij heen om het van mij af te pakken
Heel lief bedoeld uiteraard maar ik merk dat in onze cultuur zwangeren vrouwen meer als invaliden worden behandeld

Ik zwem 1 keer in de week maar dat gebeurt ook altijd.. Ik wil ook beginnen met fietsen etc.

09-11-2011, 11:15

Citaat door KoeKoek_:
Ik dacht precies hetzelfde soubhannallah!
idd mij gaat het meer om dat ik energie en een goede conditie moet hebben voor de bevalling

09-11-2011, 11:15

Citaat door chocofreek:
dat is dus waarom ik geen baby durf te nemen!! Ben bang dat ik niet meer door de deur pas haha!
Echt goed dat je gaat sporten TS!! OOk al is het maar een half uur oefeningen doen. en let toch beetje op wat je eet,ondanks je zwangerschap, vermijd zware maaltijden 's avonds.
Een baby krijg je, en niet iedereen komt veel aan. Ik ben tot nu toe 2 kilo aangekomen, en was ook altijd bang een tientonner te worden

09-11-2011, 11:16

Citaat door KoeKoek_:
Zo tbarkallah 3liha. Wij marokkanen zijn een beetje angstig wat bewegingen tijdens zwangerschap betreft. Tenminste, ik heb het voornamelijk over de 1e generatie. Als ik bij mijn schoonfamilie ben en bijvoorbeeld een bezem of stofzuiger pak dan krijg ik alle schoonzussen inclusief schoonmoeder om mij heen om het van mij af te pakken
Heel lief bedoeld uiteraard maar ik merk dat in onze cultuur zwangeren vrouwen meer als invaliden worden behandeld

Ik zwem 1 keer in de week maar dat gebeurt ook altijd.. Ik wil ook beginnen met fietsen etc.
idd ik mag ook niks hahaha.

Zwemmen lijkt me heerlijk ik draag hijab dus kan niet zwemmen in het openbaar.

09-11-2011, 11:17

Citaat door Snoepiet:
Een baby krijg je, en niet iedereen komt veel aan. Ik ben tot nu toe 2 kilo aangevallen, en was ook altijd bang een tientonner te worden
aangevallen moet er echt om lachen je bedoeld aangekomen

Hoe is het met je zwangerschap? Ik ben 8 kilo afgevallen kwam ik maar wat bij.

09-11-2011, 11:18



Citaat door Usila:
idd mij gaat het meer om dat ik energie en een goede conditie moet hebben voor de bevalling
Hier nog 1! Als ik nu een trap oploop ben ik al buiten adem. Hoe moet ik dan uren lang puffen, persen etc etc etc etc etc hahah

09-11-2011, 11:18

Citaat door Usila:
aangevallen moet er echt om lachen je bedoeld aangekomen

Hoe is het met je zwangerschap? Ik ben 8 kilo afgevallen kwam ik maar wat bij.
Lomp he. Jaa laatste loodjes maar hamdl. En jij? Jaa ik was ook afgevallen in t begin en eet nog steeds niet echt goed.

09-11-2011, 11:19

Citaat door Usila:
ik wil ook graag iets doen want mijn conditie is echt tien keer niks
Pff, over conditie gesproken. Als ik mn zoontje in de maxicosi de trap op moet tillen sta ik al uit te hijgen..

Maar goed, hoe werk je verantwoord aan je conditie? Bij t programma Obese zie je ze zo intensief sporten, dan krijg ik echt kriebels. Ze zijn daarna zo sterk! Maar dat is gwn niet gezond voor je bibi..

Gister ging ik zelf wat bedenken, gewichtsheffen met de kattenkrabpaal, fietsen in de lucht, haha allemaal onzin dingen. Maar heb nu spierpijn in mn buik, echt irritant. Je mag toch ook niet buikspier oefeningen doen tijdens de zwangerschap, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Citaat door chocofreek:
dat is dus waarom ik geen baby durf te nemen!! Ben bang dat ik niet meer door de deur pas haha!
Echt goed dat je gaat sporten TS!! OOk al is het maar een half uur oefeningen doen. en let toch beetje op wat je eet,ondanks je zwangerschap, vermijd zware maaltijden 's avonds.
Ik ben denk ik in totaal 15 kilo aangekomen bij de eerste zwangerschap. Maar nu ben ik dus weer zwanger alhamdoelilaah, en die eerste kilo's zijn er nog niet af.. Heb geen zin om 30 kilo zwaarder te zijn na 2 zwangerschappen, dan gaat het er nooit meer af.
Idd ik let wel op wat ik eet (geen/minder lekkers en frisdrank) en ben al 5 kilo afgevallen. Heb echt moeite met eten 's ochtends en overdag, maar 's avonds eet ik wel veel.. Moet daarop gaan letten idd, bedankt voor de tip

Pagina's : [1] 2 3