Bekijk volle/desktop versie : Wat als je man of vrouw plotseling vertelt, dat diegene ongelovig is



Pagina's : [1] 2

08-11-2011, 21:52

Citaat door faycal2011:
Al die tijden heeft diegene het geheim gehouden en nu jullie getrouwd zijn komt de waarheid.


Hou in je achterhoofd dat je superverliefd ben op diegene en dat het 1e kindje al op komst is.
.

08-11-2011, 22:48


Zo iets kan toch alleen gebeuren bij degene die een vrouw of man eerder trouwen om wereldse zaken dan om haar religie en/of imaan? Of bijvoorbeeld iemand die trouwt met iemand die het gebed niet verricht? Geloof is namelijk niet iets dat je kunt verbergen, we bidden, we vasten, we gaan naar de moskee, we vertonen uiterlijke aspecten die tonen dat we gelovig zijn etc.. zo iets kun je niet verbergen.


08-11-2011, 22:50

Citaat door faycal2011:
Al die tijden heeft diegene het geheim gehouden en nu jullie getrouwd zijn komt de waarheid.


Hou in je achterhoofd dat je superverliefd ben op diegene en dat het 1e kindje al op komst is.
Als je een beetje oplet en niet naïef bent weet je dat voor het zover komt al, maar goed, de meeste mensen geloven niet dat mensen spelen dat ze zo religieus zijn slechts om de omgeving... dan komt het vast als een schok.

Leven gaat gewoon door.

09-11-2011, 19:02

Citaat door faycal2011:
Als je islamitisch trouwt dan ken je je man toch niet, je vader speelt een rol. En pas als je getrouwd ben ken je elkaar.
Lariekoek, tijdens het hand vragen stel je toch vragen aan elkaar alvorens je het huwelijkscontract tekent, en tijdens dit handvragen moeten er een boel vragen over het geloof gaan neem ik aan, bijna iedereen vraagt wel op z'n minst of hij/zij het gebed verricht.. En dan heeft de vrouw altijd zelf het recht om uiteindelijk ja of nee te zeggen. Als hier geen sprake van is dan noemen we dit uithuwelijken.

09-11-2011, 19:13


Bidden is heel belangrijk, maar zooooveel die bidden en stoppen etc. Maar weet dat hij of zij moslim is. Allah ya Hedina.

Maar iemand die zegt dat volgens hem of haar geen god bestaat ( astagfour Allah) dan is diegene niet goed snik en wil ik scheiden. En dat recht heb ik. 1. Duurzame ontwrichting, 2. Voor de Marokkaanse en het belangrijker islamitische wetgeving is dat een geldige grond voor een echtscheiding.

09-11-2011, 19:47
Huh, je weet toch met wie je trouwt neem ik aan?!

Ik zie echt wel of iemand ongelovig of gelovig is, tenzij zij praktiseren om de boel te faken.
Maar ALS dat het geval zou zijn, zou ik alles om eraan doen om hem weer het goede pad op te krijgen.
Mocht dat niet lukken, ga ik van hem scheiden!

09-11-2011, 20:07

Citaat door faycal2011:
Al die tijden heeft diegene het geheim gehouden en nu jullie getrouwd zijn komt de waarheid.


Hou in je achterhoofd dat je superverliefd ben op diegene en dat het 1e kindje al op komst is.
Wat jij nu zegt kan niet. Vòòr het huwelijk zou de (toekomstige) partner dat al gemerkt hebben. Ik neem aan dat er voor het huwelijk wel over religie is gesproken. En als iemand echt gelooft, dan zou hij/zij ook praktiserend bezig zijn. Als je elkaar op een gegeven moment zo goed kent, dan weet je tog hoe zij in elkaar zit op het gebied van religie en praktijk? Tenzij de partner je voorgelogen heeft met dat zij wèl gelovig is. Liegen is dan weer wat anders.
Maar ik kan zo uit je reactie lezen, dat je ongelovig bent. So, just tell the truth!

09-11-2011, 20:23
Dat merk je sowieso of iemand gelovig is of niet. Je kan dat echt niet faken.

09-11-2011, 20:52

Citaat door Lil_S:
Dat merk je sowieso of iemand gelovig is of niet. Je kan dat echt niet faken.
Natuurlijk kan je dat faken, als jij ermee opgroeit heb je er weet van en kan je alle handelingen uitvoeren die een ander herkend als religieus. Er zijn zelfs priesters die niet gelovig zijn en die kan ook niemand aanwijzen.

09-11-2011, 20:53
Als je elkaar respecteert en liefhebt kan je toch gewoon verder.

09-11-2011, 21:20
Dat merk je toch aan diegene. Ik neem aan dat je islamitische onderwerpen toch wel ter sprake haalt. Anders ben je echt dom als je niet doorhebt dat iemand ongelovig is.

Maar zou ik inderdaad zo naief zijn dan zou ons huwelijk per direct ophouden. Waarom? Omdat ik niet met een ongelovige mag trouwen.

09-11-2011, 21:22
Ik trap haar gelijk het huis uit.

09-11-2011, 21:37



Citaat door faycal2011:
Als je islamitisch trouwt dan ken je je man toch niet, je vader speelt een rol. En pas als je getrouwd ben ken je elkaar.
als je islamitisch trouwt dan doe je navraag over die persoon
over het praktiseren en het karakter

09-11-2011, 21:49
Ik zou mij bedrogen voelen.
Na zoveel tijd samen en een kind opkomst, vertelt iemand hé trouwens ben niet gelovig.
Vreemd, maar goed zou mijn best doen om te laten zien dat het geloof wel de juiste weg is.
Beide moeten het hier over eens zijn, zeker als kinderen gaat opvoeden.
Ga niet mijn kinderen opvoeden met een ongelovige.

xIk doel hier dan op ongelovig, als in niet geloven in bestaan van Allah swt. Ik doel niet op iemand die niet consequent is in zijn gebed, dat is heel wat anders.

10-11-2011, 01:47
ik zou scheiden, per direct. Voor de leden die zeggen maar dat merk je toch bla bla dat was toch zijn vraag niet? Hij zegt PLOTSELING sorry maar ik kan me daar aan irriteren.

Pagina's : [1] 2