Bekijk volle/desktop versie : Wat vinden jullie hiervan?



08-11-2011, 09:46
Kwam dit gisteren tegen, het filmpje is van ergens 2003.
Is het volgens jullie te ver gezocht, of kunnen jullie jullie toch wel vinden in deze theorie

[video=youtube;0nR7-Cmszpo]http://www.youtube.com/watch?v=0nR7-Cmszpo[/video]

08-11-2011, 09:50


Ik zie geen filmpje.

08-11-2011, 10:01

Citaat door Littlelight:
Ik zie geen filmpje.
Zal de link plaatsen

http://www.youtube.com/watch?v=0nR7-Cmszpo

(ze doen wel een beetje dramatisch met muziekeffecten enzo:moe

08-11-2011, 10:10
Soukrane, ik zal het straks bekijken. Insha'Allah.
Kan die link niet mobiel openen.

08-11-2011, 10:13



Citaat door BOrass:
Hij maakt er gewoon een avontuurlijk verhaaltje van, want een ieder kan dat zien alleen zoals hij al zei hebben sommige de inzicht niet. Daarnaast waren de geleerden die het eerst waarschuwden voor deze fitan en waarschuwden voor figuren als Bin Laden rahimahu Allah en Al Qardawi [volgeling van sayed qutb]. Die als marionetten figureerden om voor oorlogen en opstanden te zorgen, zodat de ware verderf zaaiers hun intreden konden doen.
Ja dat is, daarom dat ik niet zo goed wist wat ik er nu allemaal van moest denken.
Maar wat vind je er nu van? Denk je echt dat het zo ver zou komen?

Ik had trouwens een klein vraagje, iemand vertelde me ooit over een aya waarin beschreven stond hoe de joden 2 (of drie keer, ben het vergeten) tot een hoogtepunt in hun mach zouden komen in deze dounya. Ik heb achter de aya gezocht, maar niet gevonden, weet jij toevallig waar deze persoon het nu eigenlijk over had?

08-11-2011, 10:14

Citaat door Littlelight:
Soukrane, ik zal het straks bekijken. Insha'Allah.
Kan die link niet mobiel openen.
Graag gedaan!

08-11-2011, 10:17
Jazeker! Daar staan zij bekend om, planning en strategisch zijn zij ijzersterk. Waarom zouden zij een oorlog starten, waardoor de kans bestaat dat zij worden aangemerkt als agressievelingen? Zij zullen ALTIJD als slachtoffer opereren. Zij zullen door achterbaksheid en sneaky gedrag steken, omzo een oorlog te ontkenen, om vervolgens zelf toe te slaan met als legitieme reden :’ Zelfverdediging’.

08-11-2011, 10:50

Citaat door Stito:
Jazeker! Daar staan zij bekend om, planning en strategisch zijn zij ijzersterk. Waarom zouden zij een oorlog starten, waardoor de kans bestaat dat zij worden aangemerkt als agressievelingen? Zij zullen ALTIJD als slachtoffer opereren. Zij zullen door achterbaksheid en sneaky gedrag steken, omzo een oorlog te ontkenen, om vervolgens zelf toe te slaan met als legitieme reden :’ Zelfverdediging’.
Dat is wel waar, maar ik vraag me af of het echt ooit zo ver zou komen dat Israël het zo "ver" zou schoppen..
Allahu a3lam, het houdt me nu al sinds gisteren bezig, haha.

08-11-2011, 10:51

Citaat door BOrass:
Het is mogelijk, we hebben geen leiders en we kiezen voor democratie [kufr] onze landen zitten vol met shirk en jahl.
De ongelovigen zullen nooit de overhand hebben over de mu'minien, maar hoe minder de imaan hoe meer macht ze over ons krijgen en dit is nu het geval. Zelf denk ik dat we in het einde der tijden zijn, en denk ik dat deze hadith zeer gebruikelijk is voor de dag van vandaag: In de Hadieth die is overgeleverd op gezag van Hoedhaifah ibn Al-Yamaan staat: De mensen vroegen de Profeet [sallahu alaihi wa salam] over het goede en ik vroeg hem over het slechte omdat ik bang was dat het mij zou overkomen!

Ik zei tegen hem: ‘O Boodschapper van Allaah, voorheen leefden wij in Djaahieliyyah en slechtheid (i.e ongeloof, doodslag, ontucht e.d.) toen zond Allaah voor ons dit goede (Islaam, Iemaan, veiligheid, kuisheid), zal er na dit goede ook slecht komen? Hij zei: ‘Ja!. Ik zei: ‘Komt er na dat slechte ook weer goeds?’ Hij zei: ‘Ja, alleen zal het niet zuiver zijn!’ Ik zei: ‘Wat is de onzuiverheid daarvan?’

Hij zei: ‘Een volk dat een andere soennah (weg) dan mijn Soennah gebruiken en leiding krijgen van iets anders dan mijn Leiding, je herkent het aan hun (i.e. daden) en keurt het af!’ Ik zei: ‘Komt er na dat goede slecht? Hij zei: ‘Ja,uitnodigers die aan de deuren van de Hel staan te roepen, wie hun uitnodigingaccepteert zal er in belanden!’

Ik zei: ‘O Boodschapper van Allaah kunt u hen voor ons beschrijven?

Hij zei: ‘Ja, zij zijn van onze huid (i.e volk, taal, religie), en spreken met onze tong (i.e. taal -Arabisch-)!’
Ik zei: ‘O Boodschapper van Allaah, wat adviseert mij om te doen als ik deze zaak tegenkom?’

Hij zei:‘Houd je vast aan de groep (Al-Djama’ah) van de moslims en hun Imaam (leider)!’
Vervolgens zei ik: ‘Wat wanneer zij geen Djama’ah noch een Imaam hebben?’

Hij zei: “Laat dan al die groepen (sekten) ook al moet je jezelf aan de wortels van een boom vast bijten totdat je overlijdt! Blijf daarop (i.e. houd je vast aan de Djama’ah van de moslims en gehoorzaam hun leiders zelfs wanneer zij zondigen)!” [1]

[1] Overgeleverd door Al-Boechaarie nr. 3606 en 7084 met commentaar van Al-Haafidh Ibn Hadjer Al-‘Asqalaanie in Al-Fath deel 13 blz.45-48

Wa Allahu a3lam, ook over dat van de joden zeg ik Allahu a3lam..
Helder, heel helder.