Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek dragen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

07-11-2011, 20:17
De laatste tijd denk ik er bijna non-stop aan. Ik wil het, ik kan het, maar toch doe ik het niet. Wie van de dames hier draagt nog geen hoofddoek, maar twijfelt heel erg en wil het wel?

07-11-2011, 20:18


Ik draag er geen één. Ik wil hem in de toekomst wel heel graag gaan dragen InshaAllaah.

En iedereen die me wilt vertellen hoe slecht ik wel niet bezig ben en dat ik dagelijks een zonde bega.

I KNOW! Bespaar je de moeite.

07-11-2011, 20:25

Citaat door ZAKENVROUW__:
De laatste tijd denk ik er bijna non-stop aan. Ik wil het, ik kan het, maar toch doe ik het niet. Wie van de dames hier draagt nog geen hoofddoek, maar twijfelt heel erg en wil het wel?
Lieverd dat je er al aan denkt is een goed begin. Probeer heel veel te lezen over waarom een hoofddoek dragen moet ed dan zal je die stap makkelijker kunnen maken. Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de eerste stap te nemen.

Moge Allah je hierbij helpen! En je weet me te vinden als je er over wilt spreken of over eender wat

07-11-2011, 20:26

Citaat door Euphrosyne:
Ik draag er geen één. Ik wil hem in de toekomst wel heel graag gaan dragen InshaAllaah.

En iedereen die me wilt vertellen hoe slecht ik wel niet bezig ben en dat ik dagelijks een zonde bega.

I KNOW! Bespaar je de moeite.
Insha'Allah, niemand kan je beoordelen meid. Allah ta3la is de enige die weet wat er in je hartje omgaat.

Moge Allah ons allemaal standvastig maken.

07-11-2011, 20:27



Citaat door hayatteke:
Insha'Allah, niemand kan je beoordelen meid. Allah ta3la is de enige die weet wat er in je hartje omgaat.

Moge Allah ons allemaal standvastig maken.
Daar zeg ik Allahumaa Ameen op.

Wat een wijze woorden. Danku!

07-11-2011, 20:29
ik draag geen hoofddoek, als ik er een ga dragen dan ben ik niet meer wie ik ben en dat gaat me ongelukkig maken, en ik denk dat Allah ons gelukkig wil zien

07-11-2011, 20:31

Citaat door hayatteke:
Lieverd dat je er al aan denkt is een goed begin. Probeer heel veel te lezen over waarom een hoofddoek dragen moet ed dan zal je die stap makkelijker kunnen maken. Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de eerste stap te nemen.

Moge Allah je hierbij helpen! En je weet me te vinden als je er over wilt spreken of over eender wat
Dank je, lieverd.

07-11-2011, 20:31

Citaat door Euphrosyne:
Ik draag er geen één. Ik wil hem in de toekomst wel heel graag gaan dragen InshaAllaah.

En iedereen die me wilt vertellen hoe slecht ik wel niet bezig ben en dat ik dagelijks een zonde bega.

I KNOW! Bespaar je de moeite.
Wat houdt jou tegen?

07-11-2011, 20:31

Citaat door wiewie:
ik draag geen hoofddoek, als ik er een ga dragen dan ben ik niet meer wie ik ben en dat gaat me ongelukkig maken, en ik denk dat Allah ons gelukkig wil zien
Je kunt ook overdrijven. Wat jij hier zegt is pure onzin. Wat maakt jou dan ongelukkig? Dat jij jouw heer aanbidt? Doet wat hij van ons heeft gevraagd? Maakt dit jou ongelukkig?

07-11-2011, 20:33

Citaat door wiewie:
ik draag geen hoofddoek, als ik er een ga dragen dan ben ik niet meer wie ik ben en dat gaat me ongelukkig maken, en ik denk dat Allah ons gelukkig wil zien
Waarom zou een hoofddoek je ongelukkig maken? Waarom zou het geen deel van je kunnen worden?

07-11-2011, 20:33

Citaat door ZAKENVROUW__:
Wat houdt jou tegen?
Ik ga geen lamme smoesjes neerzetten. Antwoord op je vraag. Kort maar krachtig. Mezelf!

Wat houdt jou tegen?

07-11-2011, 20:35

Citaat door Limburgse_:
Je kunt ook overdrijven. Wat jij hier zegt is pure onzin. Wat maakt jou dan ongelukkig? Dat jij jouw heer aanbidt? Doet wat hij van ons heeft gevraagd? Maakt dit jou ongelukkig?
ik bid elk dag 5 keer, dus met aanbidden zit ik wel goed.


Citaat door ZAKENVROUW__:
Waarom zou een hoofddoek je ongelukkig maken? Waarom zou het geen deel van je kunnen worden?
ik heb het een keer geprobeerd, ik voelde me gevangen alsof ik een kooi om mijn hoofd had, ik werd depressief

07-11-2011, 20:36


Can I join the club? ik denk er ook maar constant aan en wil het al jaren met liefde uit men hart doen. Maar vind het gewoon moeilijk om die stap te zettn

07-11-2011, 20:39

Citaat door Euphrosyne:
Ik ga geen lamme smoesjes neerzetten. Antwoord op je vraag. Kort maar krachtig. Mezelf!

Wat houdt jou tegen?
Precies hetzelfde verhaal. Ik hem 'm zovaak opgehad en dan deed ik 'm vlak voordat ik het huis verliet weer af. Misschien ook een beetje de angst hem niet goed te dragen.

07-11-2011, 20:41

Citaat door ZAKENVROUW__:
Precies hetzelfde verhaal. Ik hem 'm zovaak opgehad en dan deed ik 'm vlak voordat ik het huis verliet weer af. Misschien ook een beetje de angst hem niet goed te dragen.
Kan ik volledig begrijpen..

Ik ontken de waarde van de hidjaab absoluut niet, maar ik heb geleerd dat een hoofddoek niet alles zegt over één persoon. Der is zoveel meer waar je aan kunt werken. Ik werk liever aan mijn innerlijke hidjaab alvorens over te stappen naar het uiterlijke hidjaab. Das geen smoes en geen excuus. Bij lange na niet. Dat is enkel en alleen mijn gevoel wat ik beschrijf.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11