Bekijk volle/desktop versie : Het gedenken van Allah( subhana Wa ta 'Aala



Pagina's : [1] 2

07-11-2011, 14:25
[Dikr, oftewel het gedenken van Allah (s.w.t.), hoe vaak je het ook doet, je zult er niet moe van worden, want het enige wat je ervoor nodig hebt is je tong, en die wordt nooit moe. En Allah (s.w.t.) zegt dat deze makkelijkste aanbidding, de meeste zegeningen met zich meebrengt. Maar daar zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden! Namelijk dat je het vaak herhaald!

Allah (s.w.t.) zegt:

"O, gij die gelooft, blijft standvastig wanneer gij een leger (van ongelovigen) ontmoet en gedenkt Allah vaak, opdat gij moogt slagen" (Surah al-Anfaal : Ayah 45)

Dit merken we op bij alle verzen die over Dikr praten, er wordt altijd benadrukt dat je het vaak moet herhalen. Dit wijst er dus op dat Dikr enkel en alleen geldig is als het vaak genoeg herhaald wordt. Een smeekbede van Mousa was:

"Geef mij een helper uit mijn familie, Aaron, mijn broeder; Vergroot mijn kracht door hem, En laat hem mijn arbeid delen, Opdat wij U veel mogen verheerlijken." (Surah Taa-Haa : Ayah 29-33)]

[Ibn al-Qayyim zegt:

"Er is niks beters bij het gedenken van Allah (s.w.t.) dan het feit dat hij jou op dat moment ook gedenkt."

Zo zien we hoe makkelijk Allah (s.w.t.) aan ons denkt, en wij nemen er nooit de moeite voor om eventjes vijf minuten, voordat je gaat slapen een paar istigfaars te doen. Wanneer was het voor het laatst dat we dit daadwerkelijk hebben gedaan?]

Klik gewoon

07-11-2011, 14:33


Je hebt gelijk, dankjewel dat je mij ( en iedereen ) eraan herinnerd, was weer ff helemaal de weg kwijt. Tijd om weer het goede pad op te gaan.

07-11-2011, 14:40

Citaat door Kebdanna:
Je hebt gelijk, dankjewel dat je mij ( en iedereen ) eraan herinnerd, was weer ff helemaal de weg kwijt. Tijd om weer het goede pad op te gaan.
Ik doe graag mij best om jullie wat te leren zoals de meeste denken alleen aan allah (Sub7ana wa talla) als ze in de moskee zijn. Maar waar je ook bent. Moet je altijd aan allah denken.

Insha allah zul jij weer op het goede pad te recht komen.

07-11-2011, 14:43
Moge Allah je belonen voor het delen.

07-11-2011, 14:49



Citaat door CreativeMind:
Moge Allah je belonen voor het delen.
Djazzaak Allaahoe ghairan.

ameen

07-11-2011, 14:51
36x bekeken en alleen maar 4 reactie s

pff zulke topics komen nooit verder dan een pagina

07-11-2011, 14:52

Citaat door Moordwijf-:
36x bekeken en alleen maar 4 reactie s

pff zulke topics komen nooit verder dan een pagina
Klopt.....onzin trekt vaak meer lezers en reacties, jammer genoeg.

07-11-2011, 14:56

Citaat door CreativeMind:
Klopt.....onzin trekt vaak meer lezers en reacties, jammer genoeg.
pff ja daarom

07-11-2011, 15:09
"Er is niks beters bij het gedenken van Allah (s.w.t.) dan het feit dat hij jou op dat moment ook gedenkt."

07-11-2011, 15:38

Citaat door CreativeMind:
"Er is niks beters bij het gedenken van Allah (s.w.t.) dan het feit dat hij jou op dat moment ook gedenkt."
Dit legt er de nadruk op, dat je altijd en overal Allah (s.w.t.) moet gedenken, en in een staat van Dikr moet zijn.

07-11-2011, 15:40

Citaat door Freaky_moi:

07-11-2011, 15:43

Citaat door Moordwijf-:
Dit legt er de nadruk op, dat je altijd en overal Allah (s.w.t.) moet gedenken, en in een staat van Dikr moet zijn.
Klopt....een paar minuten per dag, in de trein, in de auto, in de tram, in de bus, op straat....het is echt niet moeilijk, het is een kwestie van herhalen en volhouden.

07-11-2011, 16:01



Citaat door CreativeMind:
Klopt....een paar minuten per dag, in de trein, in de auto, in de tram, in de bus, op straat....het is echt niet moeilijk, het is een kwestie van herhalen en volhouden.
En je wordt er ook nog een voor beloond:


De Profeet zei:

"Hij die honderd keer per dag 'Laa ilaaha illa Allah, wahdaho laa sharika lah, laho almolk wa laho alhamd wa howwa 'ala kolli shay'in kadeer' zegt, dan is het alsof hij tien slaven heeft verlost, en er worden honderd zegeningen bij geschreven, en 100 zonden worden weggeveegd, en het is een bescherming voor hem tegen de duivel voor de hele dag, en er zal niemand iets beters hebben gedaan die dag dan hij, behalve diegene die meer dan hem gezegd."


Onze profeet (vzmh) zei: "Door honderd keer 'Subhana Allah' op te zeggen, dan krijg je 1000 zegeningen, of het wist 1000 zonden."

07-11-2011, 16:07

Citaat door Moordwijf-:
En je wordt er ook nog een voor beloond:


De Profeet zei:

"Hij die honderd keer per dag 'Laa ilaaha illa Allah, wahdaho laa sharika lah, laho almolk wa laho alhamd wa howwa 'ala kolli shay'in kadeer' zegt, dan is het alsof hij tien slaven heeft verlost, en er worden honderd zegeningen bij geschreven, en 100 zonden worden weggeveegd, en het is een bescherming voor hem tegen de duivel voor de hele dag, en er zal niemand iets beters hebben gedaan die dag dan hij, behalve diegene die meer dan hem gezegd."


Onze profeet (vzmh) zei: "Door honderd keer 'Subhana Allah' op te zeggen, dan krijg je 1000 zegeningen, of het wist 1000 zonden."
True.

Vrede zij met hem is een dua voor de Profeet, vrede zij met hem...dus altijd voluit schrijven...wilde ik even met je delen.

07-11-2011, 16:12

Citaat door CreativeMind:
True.

Vrede zij met hem is een dua voor de Profeet, vrede zij met hem...dus altijd voluit schrijven...wilde ik even met je delen.
Oh ja sorry dat had ik dus helemaal vergeten en ook bij swt moet je het voluit opschrijven.


Pagina's : [1] 2