Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel en hoevaak kun je vergeven



Pagina's : [1] 2

07-11-2011, 09:49
Mijn ex heeft voor de 40000302302002032e keer contact opgezocht en hij heeft geen geweten dus daarom heb ik afstand genomen, maar er zijn een paar ernstige dingen die ik niet kan vergeven. Hoe kun je je zelf motiveren om iemand te vergeven. Dan heb ik het over onrecht wat je is aangedaan en ernstige dilemma's waar hij spijt van heeft. zou je iemand kunnen vergeven die verantwoordelijk is voor de dood van een dierbare van je? Ja of nee en waarom.

07-11-2011, 09:58


Wat is dit voor achterlijke vraag? Tuurlijk niet.

07-11-2011, 10:04

Citaat door SAAD:
Wat is dit voor achterlijke vraag? Tuurlijk niet.
En waarom tuurlijk niet. Er stond bij of je het wilt toelichten. Of het achterlijk is, is een mening. Iemand vergeven is niet voor iedereen weggelegd en kost veel kracht wat niet iedereen kan dus achterlijk is het absoluut niet. mensen die andere mensen vergeven krijgen Djennat Firdaus. Heb slechts bewondering voor mensen die andere mensen kunnen vergeven, aangezien we geen Allah zijn.

07-11-2011, 10:12

Citaat door LutherKingFan:
En waarom tuurlijk niet. Er stond bij of je het wilt toelichten. Of het achterlijk is, is een mening. Iemand vergeven is niet voor iedereen weggelegd en kost veel kracht wat niet iedereen kan dus achterlijk is het absoluut niet. mensen die andere mensen vergeven krijgen Djennat Firdaus. Heb slechts bewondering voor mensen die andere mensen kunnen vergeven, aangezien we geen Allah zijn.
Dat is ieder voor zich. Als iemand verantwoordelijk is voor de dood van je dierbare zou je hem/haar nooit kunnen vergeven, al zeg je van wel. Diep van binnen blijft het je altijd bij en blijf je het hem kwalijk nemen. Zo'n geval wil je niet eens in je leven hebben. Dus ik vond dat wel een achterlijke vraag of je hem/haar zou kunnen vergeven, kan me dat namelijk niet voorstellen!

07-11-2011, 10:18



Citaat door SAAD:
Dat is ieder voor zich. Als iemand verantwoordelijk is voor de dood van je dierbare zou je hem/haar nooit kunnen vergeven, al zeg je van wel. Diep van binnen blijft het je altijd bij en blijf je het hem kwalijk nemen. Zo'n geval wil je niet eens in je leven hebben. Dus ik vond dat wel een achterlijke vraag of je hem/haar zou kunnen vergeven, kan me dat namelijk niet voorstellen!
Omdat we op andere golflengtes en levenservaringen hebben. Maar we hoeven elkaar niet te begrijpen, het is een open vraag en ik heb jouw mening gelezen. Dank je wel voor het plaatsen. En in je hart zul je het er zeker moeilijk mee hebben. Je gaat veel terug denken en het zal moeilijk zijn, daar heb je gelijk in. Dank je wel voor het plaatsen.

07-11-2011, 10:26

Citaat door LutherKingFan:
Omdat we op andere golflengtes en levenservaringen hebben. Maar we hoeven elkaar niet te begrijpen, het is een open vraag en ik heb jouw mening gelezen. Dank je wel voor het plaatsen. En in je hart zul je het er zeker moeilijk mee hebben. Je gaat veel terug denken en het zal moeilijk zijn, daar heb je gelijk in. Dank je wel voor het plaatsen.
Juist ja.

Geen probleem.

07-11-2011, 10:27
Ligt eraan op wat voor manier hij verantwoordelijk was. Heeft hij iemand bewust vermoord of was het een ongeluk?

07-11-2011, 10:29

Citaat door Cry_Baby:
Ligt eraan op wat voor manier hij verantwoordelijk was. Heeft hij iemand bewust vermoord of was het een ongeluk?
Indirect, geen ongeluk maar hij heeft er niks aan gedaan om die dierbare te redden.

07-11-2011, 10:46
Afhankelijk wie het is, het duurt soms wel even; maar Allah sama7 fe dunya wa aghira. Ondanks dat sommige hen fouten nog altijd niet hebben erkend en excuses hebben aangeboden.

07-11-2011, 10:55
Als iemand er spijt van heeft en zich niet te goed voelt om zijn excuses aan te bieden dan dien je dat degene te vergeven.

Vergeving is alleen voor de mensen met een groot hart. Een gezond hart. Dat heeft niet iedereen.
Je hebt van die mensen die blijven hangen in hun haat en nijd voor die persoon.

07-11-2011, 11:59

Citaat door LutherKingFan:
Indirect, geen ongeluk maar hij heeft er niks aan gedaan om die dierbare te redden.


Nalaten is wat mij betreft ook direct verantwoordelijk zijn voor iemands dood. Hij heeft de keuze gehad iemand om diegene te kunnen redden of te laten sterven.

07-11-2011, 12:05

Citaat door SAAD:
Dat is ieder voor zich. Als iemand verantwoordelijk is voor de dood van je dierbare zou je hem/haar nooit kunnen vergeven, al zeg je van wel. Diep van binnen blijft het je altijd bij en blijf je het hem kwalijk nemen. Zo'n geval wil je niet eens in je leven hebben. Dus ik vond dat wel een achterlijke vraag of je hem/haar zou kunnen vergeven, kan me dat namelijk niet voorstellen!
ik ben het helemaal met jou eens hoor. Wat praat ze nou voor onzin

07-11-2011, 12:15



Citaat door DeRegeerder:
Als iemand er spijt van heeft en zich niet te goed voelt om zijn excuses aan te bieden dan dien je dat degene te vergeven.

Vergeving is alleen voor de mensen met een groot hart. Een gezond hart. Dat heeft niet iedereen.
Je hebt van die mensen die blijven hangen in hun haat en nijd voor die persoon.
Klopt, maar wat nou als iemand jou dierbare vermoord? dan piep je denk ik wel anders. Moord is heel wat anders dan dat iemand je heeft bedrogen bijv.

07-11-2011, 12:23

Citaat door DeRegeerder:
Als iemand er spijt van heeft en zich niet te goed voelt om zijn excuses aan te bieden dan dien je dat degene te vergeven.

Vergeving is alleen voor de mensen met een groot hart. Een gezond hart. Dat heeft niet iedereen.
Je hebt van die mensen die blijven hangen in hun haat en nijd voor die persoon.
Je hebt pas iemand vergeven als je geen haat of woede meer voelt, dat zal nooit weggaan dan kan ik ook niet vergeven.

07-11-2011, 12:24

Citaat door LutherKingFan:
Mijn ex heeft voor de 40000302302002032e keer contact opgezocht en hij heeft geen geweten dus daarom heb ik afstand genomen, maar er zijn een paar ernstige dingen die ik niet kan vergeven. Hoe kun je je zelf motiveren om iemand te vergeven. Dan heb ik het over onrecht wat je is aangedaan en ernstige dilemma's waar hij spijt van heeft. zou je iemand kunnen vergeven die verantwoordelijk is voor de dood van een dierbare van je? Ja of nee en waarom.
jah ik zou diegene vergeven. Het zal in het begin moeilijk zijn maar ik zou het wel doen omdat ik geloof dat zo iemand veel beloning krijgt van Allah denk daar maar eens overna. Als Allah het wilt zal die hem vergeven als hij daar oprecht spijt van heeft of Allah zal hem daarvoor boeten Allah iehfadna.
Door nalatigheid van mensen in marokko is mijn moeder allah ierhamha ook niet meer diegene heeft nog zitten lachen plus ze hebben ons voor de gek gehouden dat ze nog leefde, terwijl ze dit leven toen allang heeft vrrlaten. ik heb het ze vergeven omdat ik weet dat mijn ma allah ierhamha later wel hasanaat van hun krijgt en wij omdat we sbar hebben. vergeef het is meer waard, maar neem er afstand van anders word je er steeds maar mee geconfronteert.

Iemand die oprecht spijt heeft van zijn daden wat het ook is, moet je vergeven is het moeilijk neem dan tijd maar geloof me is echt beter voor je eigen gemoedrust!

Pagina's : [1] 2