Bekijk volle/desktop versie : Bolat: 'Ze moeten geen vuile islamiet naar me roepen'



07-11-2011, 01:19
Sinan Bolat (23) blijft cool in zijn laatste jaar tussen de palen van de Rouches die vanavond in de topper tegen Club Brugge weer eens willen 'vlammen'.
Hoe is Sinan Bolat echt? Hier en nu een rustige, zachte jongen maar op het veld een stokertje. Er was vorig seizoen het incident met Vossen, die je dood ging maken, en vorige week kreeg je na Zulte Waregem - Standard een proces-verbaal omdat je na de match de supporters zou hebben opgeruid.

'Ik heb geen schrik voor een foute perceptie van Sinan Bolat. De mensen die me kennen, weten hoe ik in elkaar zit. Over dat incident met Jelle is alles gezegd, we zijn intussen weer de beste vrienden.'

'Over dat proces-verbaal wil ik wel wat kwijt. Ik viel bijna uit mijn zetel van het lachen toen ik daags na de match op Teletekst las: 'Bolat heeft een proces-verbaal aan zijn broek.' Waar de mensen zich mee bezighouden Ik was niet eens opgewonden omdat men 'Pitta Bolat' en zo had geroepen. Dat gebeurt zowat elke week, daar moet ik om lachen. Het raakt me wel als men iets roept over mijn familie of mijn godsdienst. En een paar hadden staan roepen 'vuile islamiet'. Daarom heb ik, dat geef ik gerust toe, na de penalty die we kregen een zegegebaar gemaakt naar die paar mannen. Gewoon beide armen omhoog, geen beweging, geen middelvinger, niets.'

'Ze doen maar, als ze daarvoor een proces-verbaal willen geven. Dat de mensen die zo'n dingen in de kranten lezen dat allemaal geloven is jammer, maar dat houdt mij echt niet bezig, ik kan dat toch niet aan iedereen uitleggen.'

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G343HVO1R

07-11-2011, 01:24


Barcelona taferelen