Bekijk volle/desktop versie : Waar ben jij dankbaar voor?



Pagina's : [1] 2

06-11-2011, 15:03
Niet lang geleden is bij mij het besef gekomen dat ik tevredenheid en rust heb gevonden in mijn leven, iets wat ik onbewust een tijd niet heb gehad.

Waar ik me vroeger alleen druk maakte over mijn toetsen en andere dagelijkse dingen, kwam daar door invloed van buitenaf en door eigen gekweekte verwachtingen ook bij dat het tijd werd die complement in mijn leven te vinden of door gevonden worden.

Ik kan nu eindelijk zeggen dat ik die verwachtingen achter me heb gelaten en dat het me koud laat of ik hem ooit vind of niet. Dat vond ik niet het ergste, het ergste vond ik dat ik geen nageslacht zou hebben, iets waar ik altijd heel erg naar had uitgekeken. Moeder worden vond ik het geweldigste, na het tegenkomen van die geweldige man, wat in mijn leven zou kunnen gebeuren. Maar ook dat, van die verlangen heb ik afstand kunnen nemen.

Alhamdolilaah, ik ben Hem daar dankbaar voor. Ik kan me weer eindelijk volledig richten op het ontwikkelen van mezelf, het behalen van doelen in mijn leven en het goed zijn voor de mensen om mij heen, want die bestaan ook nog en verdienen mijn liefde en aandacht ook. Geen reden naar iets of iemand uit te kijken, die nog niet bestaat. Leef wat meer in het hier en nu, pluk de dag en kijk tevreden terug op alles wat je gedaan hebt in je leven. Daar draait het leven om.

Waarom ik zoiets persoonlijks met jullie deel? Hopelijk herkennen anderen zichzelf in mijn verhaal en kan ik hun adviseren hetzelfde te doen.

06-11-2011, 15:19


ach meid

uiteindelijk komt het allemaal goed

wees dankbaar dat je dierbaren nog om je heen zijn

06-11-2011, 15:24
Maak je dromen waar, en geef vooral de hoop niet op wanneer het eventjes tegenzit. Weet dat dat je alleen sterker maakt.

06-11-2011, 15:26
Vandaag stond ik te genieten van mijn familie, ik zie ze niet vaak dus werd er aan herinnerd hoe groot ze zijn geworden en mashallah zo slim en knap.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daaraan mee heb gewerkt, ookal ben ik niet hun moeder

06-11-2011, 17:59



Citaat door OohVader_:
ach meid

uiteindelijk komt het allemaal goed

wees dankbaar dat je dierbaren nog om je heen zijn


Deze topic is niet om zielig te doen. Ik ben tevreden zoals het nu is. Meer hoef ik niet (meer).
Ik ben dankbaar dat ik dierbaren heb, dat zeg ik juist. Ik ben ze alleen meer gaan waarderen!

Citaat door Insubordinatie.:
Maak je dromen waar, en geef vooral de hoop niet op wanneer het eventjes tegenzit. Weet dat dat je alleen sterker maakt.


Ik heb verschillende dromen, vergis je niet. Alleen deze droom laat ik gaan, niet omdat het 'tegenzit', maar omdat ik mezelf sterker wil maken. Die verwachtingen geven alleen maar teleurstellingen.

Citaat door Praise:
Vandaag stond ik te genieten van mijn familie, ik zie ze niet vaak dus werd er aan herinnerd hoe groot ze zijn geworden en mashallah zo slim en knap.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daaraan mee heb gewerkt, ookal ben ik niet hun moeder
Prachtig je hebt er ook vast en zeker aan meegewerkt, je hebt ze zelf ook deels opgevoed niet?

Ik heb vandaag onder andere worteltaartcupcakes met roomkaas topping gemaakt en versierd met kleurige snoeplettertjes. Er waren een hoop kinderen bij ons thuis, daarom dacht ik eraan het aan hun te geven. Heb dit op een plaat gezet en één voor één aan m'n nichten, neefje en buurmeisje (leeftijden 3-11 jaar) gegeven, hun gezichten toen ze het aannamen en terwijl ze het aan het opeten waren, was onbetaalbaar. Eerst waren zo zo energiek aan het rennen en toen zaten ze zo rustig te genieten van die cupcakes. Toen realiseerde ik mij, dat dit voor mij al voldoende is.

06-11-2011, 18:16
Ik las cupcakes? xpruillipx

Het is goed om tevredenheid te creëren, dankbaarheid voor wat je nu hebt i.p.v. datgene dat je niet hebt.

06-11-2011, 18:20
Hee, wat toevallig dat heb ik ook :')
Waarom op een negatieve manier kijken/wachten op dingen waarvan Allah sub7ana wa ta3ala weet wanneer ze gebeuren?

Ik zeg alhamdolilah als ik zie wat ik allemaal heb, mijn ouders, mijn broertje, mijn familie, een huis, eten, alhamdolilah ik mag niet klagen. Ik word omringd door liefde <3

06-11-2011, 18:35

Citaat door Mahan1988:
Eindelijk iemand die het licht heeft gezien.


?

Citaat door crazy_lina:
Ik las cupcakes? xpruillipx

Het is goed om tevredenheid te creëren, dankbaarheid voor wat je nu hebt i.p.v. datgene dat je niet hebt.

Jep, ik heb andere soort cupcakes gemaakt you wanna have some?

Ik wist zelf niet wat me zo dwarszat, maar ik denk dat het grotendeels lag aan het tevreden zijn met wat ik had. Als kind was ik zo gelukkig, omdat ik niets anders verwachtte en alles accepteerde wat op mijn pad kwam. Met het ouder worden word je je bewust van zoveel dingen en wil je onbewust meer dingen, waardoor je je minder gelukkig gaat voelen omdat je altijd dat gevoel van gemis blijft houden. Het is net het verhaal van de koning met de 99 munten, ken je dat verhaal?

Citaat door Halimaaai:
Hee, wat toevallig dat heb ik ook :')
Waarom op een negatieve manier kijken/wachten op dingen waarvan Allah sub7ana wa ta3ala weet wanneer ze gebeuren?

Ik zeg alhamdolilah als ik zie wat ik allemaal heb, mijn ouders, mijn broertje, mijn familie, een huis, eten, alhamdolilah ik mag niet klagen. Ik word omringd door liefde <3
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben

Het is niet alleen dat je je bewust bent van die liefde om je heen, want die heb ik altijd gezien, maar het verlangen naar méér dan dat geeft je het gevoel dat je nog iets mist en dat je dát nog nodig hebt om echt gelukkig te worden. Maar dat is een grote illusie. Je kunt net zo gelukkig zijn als je zelf wilt, door tevreden te zijn met wat je hébt. Dit klinkt heel erg cliché en ondanks dat ik dit vroeger vaak genoeg had gehoord, snap ik het nu pas werkelijk in zijn volle betekenis.

06-11-2011, 18:38
Dankbaarheid voor wat je hebt is heel belangrijk.
Zo kun je geluk ervaren. Als je blijft kijken naar hetgeen dat je niet hebt, ga je steeds een gemis voelen, iets dat ontbreekt.

Ghair insha'Allah. Ben blij het te lezen.

@Iedereen: Mebroek l'aid! Taqabal Allah miena wa mienkoem.

06-11-2011, 18:42

Citaat door hayatteke:
Dankbaarheid voor wat je hebt is heel belangrijk.
Zo kun je geluk ervaren. Als je blijft kijken naar hetgeen dat je niet hebt, ga je steeds een gemis voelen, iets dat ontbreekt.

Ghair insha'Allah. Ben blij het te lezen.

@Iedereen: Mebroek l'aid! Taqabal Allah miena wa mienkoem.
Dat kan ook stimulerend werken.

06-11-2011, 18:43

Citaat door Rei7aan:
?

Jep, ik heb andere soort cupcakes gemaakt you wanna have some?

Ik wist zelf niet wat me zo dwarszat, maar ik denk dat het grotendeels lag aan het tevreden zijn met wat ik had. Als kind was ik zo gelukkig, omdat ik niets anders verwachtte en alles accepteerde wat op mijn pad kwam. Met het ouder worden word je je bewust van zoveel dingen en wil je onbewust meer dingen, waardoor je je minder gelukkig gaat voelen omdat je altijd dat gevoel van gemis blijft houden. Het is net het verhaal van de koning met de 99 munten, ken je dat verhaal?


Fijn om te horen dat ik niet de enige ben

Het is niet alleen dat je je bewust bent van die liefde om je heen, want die heb ik altijd gezien, maar het verlangen naar méér dan dat geeft je het gevoel dat je nog iets mist en dat je dát nog nodig hebt om echt gelukkig te worden. Maar dat is een grote illusie. Je kunt net zo gelukkig zijn als je zelf wilt, door tevreden te zijn met wat je hébt. Dit klinkt heel erg cliché en ondanks dat ik dit vroeger vaak genoeg had gehoord, snap ik het nu pas werkelijk in zijn volle betekenis.
Wat denk je dat ik ga antwoorden op die vraag?

De cirkel van 99. Het gevoel hebben niet genoeg te hebben, ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens ervaart. Het niet compleet "evil/bad" omdat het je toch herinnert om doelen te stellen maar je erdoor laten leiden is een 2de verhaal.

06-11-2011, 18:48

Citaat door newhighlighter:
Dat kan ook stimulerend werken.
Ja dat klopt maar toch ik weet uit ervaring dat het ook heel erg vermoeiend kan zijn. Je moet genoegen nemen met dat geen dat je hebt. En proberen te streven naar dat geen dat je wilt bereiken maar niet telkens zeggen van "had ik dit en dit maar gedaan".

Ik heb het een lange tijd gedaan met mijn studies, ik heb 2 jaar vergooid voor niks. En ik heb me een heel lange tijd heel slecht gevoeld omdat ik telkens dacht "als ik dit en dit had gedaan dan was ik nu daar en daar". Maar neen, zo is het gegaan dus zo zal het zijn.
En sommige dingen gaan gewoon hoe de almachtige wilt dat het gaat. Je hebt geen vat op bepaalde situaties.

Ps: Mebroek l'aid.

06-11-2011, 18:52



Citaat door hayatteke:
Ja dat klopt maar toch ik weet uit ervaring dat het ook heel erg vermoeiend kan zijn. Je moet genoegen nemen met dat geen dat je hebt. En proberen te streven naar dat geen dat je wilt bereiken maar niet telkens zeggen van "had ik dit en dit maar gedaan".

Ik heb het een lange tijd gedaan met mijn studies, ik heb 2 jaar vergooid voor niks. En ik heb me een heel lange tijd heel slecht gevoeld omdat ik telkens dacht "als ik dit en dit had gedaan dan was ik nu daar en daar". Maar neen, zo is het gegaan dus zo zal het zijn.
En sommige dingen gaan gewoon hoe de almachtige wilt dat het gaat. Je hebt geen vat op bepaalde situaties.

Ps: Mebroek l'aid.
Je moet ook niet proberen de keuzes die je hebt gemaakt te verklaren,dan blijf je in een cirkel hangen waar je nimmer uitkomt.

Mabroek Alhied

06-11-2011, 18:54

Citaat door newhighlighter:
Je moet ook niet proberen de keuzes die je hebt gemaakt te verklaren,dan blijf je in een cirkel hangen waar je nimmer uitkomt.

Mabroek Alhied
Dat dus. En het is een vermoeiend cirkel.
Allah i barek fik

06-11-2011, 18:56

Citaat door hayatteke:
Dat dus. En het is een vermoeiend cirkel.
Allah i barek fik
Energydrank/koffie geen optie,voor je cirkel

Pagina's : [1] 2