Bekijk volle/desktop versie : Belangrijke vraag....Hulp AUB



Pagina's : [1] 2

06-11-2011, 13:21
El3ied moubarak voor iedereen...


Ik heb een vraagje,

Vaak als je een relatie met een persoon hebt gehad, en het eindigt niet goed, dan zeggen mensen vaak: 'diegene komt er nog wel achter'.

Maar is dat wel zo. Staat het ergens in de Koraan geschreven etc. Kan iemand mij dat wat beter uitleggen.

Alvast bedankt

06-11-2011, 13:53


Alles is Qadr Allaah (het lot van Allaah). Maar degene die dat zegt, bedoelt eigenlijk gewoon dat die persoon nog spijt zal krijgen. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, sommigen hebben spijt, anderen weer niet. Het wordt weliswaar ook vaak gezegd om degene te troosten van hun 'liefdesverdriet', wat dat ook mag betekenen...

06-11-2011, 13:56
soms gaat het niet goed maar later bessefen zij hoe verkeerd zij waren

06-11-2011, 22:36

Citaat door Al_Hoceima_CHIK:
Alles is Qadr Allaah (het lot van Allaah). Maar degene die dat zegt, bedoelt eigenlijk gewoon dat die persoon nog spijt zal krijgen. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, sommigen hebben spijt, anderen weer niet. Het wordt weliswaar ook vaak gezegd om degene te troosten van hun 'liefdesverdriet', wat dat ook mag betekenen...
Daarom dus, het kan niet dat ze allemaal erachter komen waar ze mee bezig zijn. Wel jammer dat het allemaal zover komt

06-11-2011, 22:44


Sorry maar ik moest spontaan lachen

Deze vraag meende je nou serieus???

Een relatie is HARAM hoe kun je dat wat je schrijft in relatie brengen met de koran?!

06-11-2011, 22:46
ahhaha nou ben wel benieuwd kom maar op met die uitleg

06-11-2011, 22:52

Citaat door gebroken_hart:
Sorry maar ik moest spontaan lachen

Deze vraag meende je nou serieus???

Een relatie is HARAM hoe kun je dat wat je schrijft in relatie brengen met de koran?!
Ik gebruik een voorbeeld. Het gaat niet om mij, maar om als zoiets gebeurt. Word diegene dan later gestraft of wat dan ook?

06-11-2011, 23:03

Citaat door haardeloos:
Ik gebruik een voorbeeld. Het gaat niet om mij, maar om als zoiets gebeurt. Word diegene dan later gestraft of wat dan ook?
Hmm beetje rare combie vind ik het..

Maar goed, indien je een relatie aangaat wat dus haram is zullen allebei de partijen daar voor gestraft worden ja. Tenzij je oprecht berouw toont en Allah je vergeeft.. Maar je lijkt me een slimmie jongen en weet dit vast ook heel goed

Neem gewoon geen relatie komt alleen ellende en verdriet van..

06-11-2011, 23:20

Citaat door gebroken_hart:
Hmm beetje rare combie vind ik het..

Maar goed, indien je een relatie aangaat wat dus haram is zullen allebei de partijen daar voor gestraft worden ja. Tenzij je oprecht berouw toont en Allah je vergeeft.. Maar je lijkt me een slimmie jongen en weet dit vast ook heel goed

Neem gewoon geen relatie komt alleen ellende en verdriet van..
Dat begrijp ik. Als je eenmaal iets fouts doet, dan zal het niet gezegend worden door Allah SWT

Maar stel je hebt contact gehad met een meisje, en ze bleek uiteindelijk niet serieus te zijn. Zal ze er uiteindelijk voor beboet worden, of dat ze later spijt zal krijgen. Ik hoor het vaak, maar ik vroeg me af of zoiets ook in de Koraan staat.

06-11-2011, 23:33

Citaat door haardeloos:
Dat begrijp ik. Als je eenmaal iets fouts doet, dan zal het niet gezegend worden door Allah SWT

Maar stel je hebt contact gehad met een meisje, en ze bleek uiteindelijk niet serieus te zijn. Zal ze er uiteindelijk voor beboet worden, of dat ze later spijt zal krijgen. Ik hoor het vaak, maar ik vroeg me af of zoiets ook in de Koraan staat.
Omg hahaha sorry maar je laat me alweer lachen!

Mag ik vragen hoe oud je bent???

Spelen met iemand zijn gevoelens is nooit goed, als de ander bloedserieus is al helemaal niet.. Men zegt dat je pas een goeie moslim bent als je een ander gunt wat je jezelf gunt (dat wat je voor jezelf wenst ook voor een ander wenst) en zoals dat meisje niet wenst dat er met haar gevoel gespeeld word en dat ze gekwest word zo hoort ze dat andersom ook niet te wensen.. Ze zal worden gestraft, de vraag is hier word ze vergeven door Allah en vergeeft de jongen die zij gekwetst heeft haar..

Maar Allah schrijft niet in de koran dat als A persoon B kwest en met diens gevoelens speelt, deze daar later spijt van zal krijgen.. Het is zwaar te hopen dat deze personen spijt krijgen maar dan van het feit een relatie te zijn aangegaan

06-11-2011, 23:37
Nee dat staat er niet omdat relaties simpelweg Haram zijn. Dit had je kunnen weten want wat jij doet is vragen naar de spreekwoordelijke bekende weg.

Ghair inshaAllah

06-11-2011, 23:46

Citaat door mister_anouar:
Nee dat staat er niet omdat relaties simpelweg Haram zijn. Dit had je kunnen weten want wat jij doet is vragen naar de spreekwoordelijke bekende weg.

Ghair inshaAllah
Jouw OT

Wollahillah! Hahaha

Als je ons probeert te begrijpen word je gek, en geldt andersom ook

06-11-2011, 23:51



Citaat door gebroken_hart:
Jouw OT

Wollahillah! Hahaha

Als je ons probeert te begrijpen word je gek, en geldt andersom ook
Hij is leuk hé..? Haha andersom is het idem dito maar bij vrouwen zit het wat gecompliceerder in mekaar.

Thanks by the wat voor je puntje

06-11-2011, 23:52

Citaat door gebroken_hart:
Omg hahaha sorry maar je laat me alweer lachen!

Mag ik vragen hoe oud je bent???

Spelen met iemand zijn gevoelens is nooit goed, als de ander bloedserieus is al helemaal niet.. Men zegt dat je pas een goeie moslim bent als je een ander gunt wat je jezelf gunt (dat wat je voor jezelf wenst ook voor een ander wenst) en zoals dat meisje niet wenst dat er met haar gevoel gespeeld word en dat ze gekwest word zo hoort ze dat andersom ook niet te wensen.. Ze zal worden gestraft, de vraag is hier word ze vergeven door Allah en vergeeft de jongen die zij gekwetst heeft haar..

Maar Allah schrijft niet in de koran dat als A persoon B kwest en met diens gevoelens speelt, deze daar later spijt van zal krijgen.. Het is zwaar te hopen dat deze personen spijt krijgen maar dan van het feit een relatie te zijn aangegaan
Mijn leeftijd doet er niet toe. Maar jou antwoord was waar ik naar zocht. dank u

07-11-2011, 00:00

Citaat door mister_anouar:
Hij is leuk hé..? Haha andersom is het idem dito maar bij vrouwen zit het wat gecompliceerder in mekaar.

Thanks by the wat voor je puntje
Hij is heel leuk eindelijk een man met een zinnige opmerking

En ik geef toe wij vrouwen zijn soms raar maarrrrrr er zitten sommige mannen tussen die ons echt toppen believe it or not haha

En no tnxx jij ook bedankt en nog mabrouk el3ied

Pagina's : [1] 2