Bekijk volle/desktop versie : - Nachtmerrie in de keuken..



Pagina's : [1] 2

05-11-2011, 20:39
Asalaamu alaikoem!

't is en blijft nogsteeds een nachtmerrie in de keuken.. Namelijk, uien snijden..

Iemand nog tips of trucjes voor het snijden van uien zonder te huilen?
En op welke wijze kun je t makkelijkst uien snijden in kleine blokjes?

05-11-2011, 20:45



Citaat door IslaamFanaat:
Asalaamu alaikoem!

't is en blijft nogsteeds een nachtmerrie in de keuken.. Namelijk, uien snijden..

Iemand nog tips of trucjes voor het snijden van uien zonder te huilen?
En op welke wijze kun je t makkelijkst uien snijden in kleine blokjes?
heb je een afzuigkap?

05-11-2011, 20:48
Nee helaas niet.. Helpt dat wel?

05-11-2011, 20:50

Citaat door IslaamFanaat:
Nee helaas niet.. Helpt dat wel?
ja, of het uitje ff in de vriezer doen en daarna snijden

ik laat het uiteinde er aan en dan maak ik verticale en horizontale snede in het uitje en dan maak ik blokjes

05-11-2011, 21:12


Ja klopt zoals AALady al zegt

Ik haal vaak eerst de kontjes van de ui weg je snapt wel wat ik bedoel
en hierna maak ik horizontaal en verticaal sneetjes met mijn mes en hierna
leg je de ui op zn zijkant en snij je in plakjes en dan komen er dus blokjes uit door die sneetjes
wat je eerder heb gemaakt... huh klinkt beetje moeilijk hoe ik het schrijf hopelijk begrijp je wat ik bedoel

05-11-2011, 21:13

Citaat door LailaHamza:
Ja klopt zoals AALady al zegt

Ik haal vaak eerst de kontjes van de ui weg je snapt wel wat ik bedoel
en hierna maak ik horizontaal en verticaal sneetjes met mijn mes en hierna
leg je de ui op zn zijkant en snij je in plakjes en dan komen er dus blokjes uit door die sneetjes
wat je eerder heb gemaakt... huh klinkt beetje moeilijk hoe ik het schrijf hopelijk begrijp je wat ik bedoel
precies zo doe ik het ook

05-11-2011, 21:15

Citaat door AA_lady:
precies zo doe ik het ook


Incha' Allah gaat alles goed met je zwangerschap lieverd word het voor jou ook al beetje zwaar ik ben vandaag
precies 33wkn nog even volhouden

05-11-2011, 21:17

Citaat door LailaHamza:


Incha' Allah gaat alles goed met je zwangerschap lieverd word het voor jou ook al beetje zwaar ik ben vandaag
precies 33wkn nog even volhouden
Ja, het wordt steeds zwaarder en zwaarder heb al vanaf het begin een rot zwangerschap. Zo jij bent al bijna bij het eind. Incha-allah zul je een voorspoedige zwangerschap krijgen. Hoe gaat het nu met jullie? iedereen was volgens mij een beetje snotterig bij jullie

05-11-2011, 21:33

Citaat door AA_lady:
ja, of het uitje ff in de vriezer doen en daarna snijden

ik laat het uiteinde er aan en dan maak ik verticale en horizontale snede in het uitje en dan maak ik blokjes
Hoelang is ''ff'' ongeveer? haha

05-11-2011, 21:33

Citaat door AA_lady:
Ja, het wordt steeds zwaarder en zwaarder heb al vanaf het begin een rot zwangerschap. Zo jij bent al bijna bij het eind. Incha-allah zul je een voorspoedige zwangerschap krijgen. Hoe gaat het nu met jullie? iedereen was volgens mij een beetje snotterig bij jullie
Ja klopt met mij gaat het sinds vandaag wat beter hamdullilah heb wel gevast hamdullilah en de kleine is ook al wel wat aan de betere kant ohh echt heb je moeilijk zwangerschap/ Moge Allah swt het voor jou makkelijker maken en jou een voorspoedige en snelle bevalling schenken..amien

05-11-2011, 21:40

Citaat door IslaamFanaat:
Hoelang is ''ff'' ongeveer? haha
half uurtje of uurtje...of je uien in de koelkast bewaren

05-11-2011, 21:41

Citaat door LailaHamza:
Ja klopt met mij gaat het sinds vandaag wat beter hamdullilah heb wel gevast hamdullilah en de kleine is ook al wel wat aan de betere kant ohh echt heb je moeilijk zwangerschap/ Moge Allah swt het voor jou makkelijker maken en jou een voorspoedige en snelle bevalling schenken..amien
Gelukkig dat het beter gaat. Allah i takkabal ja ontzettend moeilijke zwangerschap, maar hmdl ben al erg ver hahaha. amine incha-allah

05-11-2011, 21:58


Okee baraka Allaahu fiekoem

Iemand nog meer tips?

07-11-2011, 00:55
Een ui door het midden snijden en dan verticaal snijden en dan draai je het om en dan weer verticaal snijden

Misschien helpt een zwembril tegen de tranen??

07-11-2011, 12:59
zonnebril helpt echt!

Pagina's : [1] 2