Bekijk volle/desktop versie : Ben helemaal overstuur...!!



05-11-2011, 18:21
Sallaam Alaikoum dames,

vele hier misschien weten, ben ik vorige week van een drieling bevallen..
Omdat het met mij niet goed meer ging, wegens te hoge bloedrruk etc, zijn ze via een keizersnee ter wereld gebracht maar dus omdat ze toe vroeg geboren zijn liggen ze in een coveuse met allemaal draden, apparaten, een luiertje om en een mutjes op (breekt mijn hart om ze zo te zien liggen)

Maar nu merk ik gewoon dat ik het iedere dag moeilijk mee heb en ik ook elke keer in huilen moet uitbarsten, ze zijn nog zo klein, zo kwetsbaar en wil ze het liefst de hele dag vasthouden en ze verzorgen maar dat gaat helaas niet omdat ik nog ziek ben
Ik mag waarschijnlijk maandag naar huis,maar mijn baby's gaan niet mee
Als ik al aan maandag denk dan raak ik helemaal overstuur en in de war, ik kan ze niet achterlaten
Het klinkt misschien heel raar en gek maar krijg van die rare gedachtes
Dat er iets gebeurt met ze? Dat zusters niet hun werk goed doen? Dat zusters ze niet in de gaten houden? Dat ze worden verwisseld ? En zo kan ik maar doorgaan..

Ik heb het bij niemand echt aangekaart en weet ook niet of ik dat wel moet doen, mijn man weet hoe ik me voel etc en hij steunt me ook enorm en probeert me ook te troosten maar dan helpt het voor een paar minuten en dan zit ik weer in hetzelfde dal

Wie heeft dat ook meegemaakt en hoe heb je dat ervaren?

05-11-2011, 18:34


Nog mabrouk alvast pfff ik begrijp je wel ik weet nu hoe een moeder gevoel is maar je moet gewoon sterk zijn ze zullen goed verzorgd worden en insha allah gaan ze snel naar huis yarabie.
Maar je mag ze toch wel elke dag opzoeken of niet.

05-11-2011, 18:40
Dank je wel meid, Amien..
Ja ik mag ze ieder dag bezoeken maar nog blijft het moeilijk.. En er lopen hele lieve zuster rond die dol op de drieling zijn maar soms krijg ik van die rare gedachtes, Lajhfed..

05-11-2011, 18:46
salaam wa3alaikoem warahmato allah

mabrouk moge allah hun behoeden voor het kwade

subhna allah ik had in die tijd ook zulke emoties toen onze tweeling geboren werd heel klein en werden op de IC behandelt
omdat ik zelf VPK ben had ik het nog moeilijk mee
als ze met iets gestart waren een nieuwe medicijn dan was ik zoo alert ik was zou bang dat hun fouten zouden maken
onze tweeling lagen in die tijd in verschillende boxen omdat de ene meer intensieve zorg nodig heeft en de andere wat minder
ik huilde ook vaak ook omdat ik van alles in mijn zwangerschap heb meegemaakt elke keer zeiden ze dat ze het niet zouden halen

maar alhamdo li allah ik heb alles in de handen van allah subhanahoe wata3ala

als je vragen hebt dan kun jij mij altijd een PM sturen zuster

moge allah jou sbar geven in deze moeilijke tijd zuster

05-11-2011, 18:47


Mabrouk met je 3 zegeningetjes...

lieve zuster, waarom jezelf zo gek maken? er zal niks gebeuren met ze...shaytaan speelt met je gedachtes...het zal idd moeilijk zijn om alleen naar huis te gaan, maar zoals een zuster al zei, je mag ze iedere dag opzoeken...maak daar gebruik van...doe veeeeeel dua naar Allah toe, vraag om hen te beschermen en dat ze gezond mogen zijn, dat ze binnenkort met jouw mee naar huis mogen...komt allemaal goed.

Er was hier ooit een lid, die het zelfde meegemaakt heeft, als ik me niet vergis heet ze moors-meisje???
haar kleine meid was geboren dacht ik met 25 weken en moest dus ook in de couveuse...wei weet vind je bij haar steun en troost..
moet wel zeggen dat ze al tijdje niet meer online is..hoop trouwens dat het goed gaat met haar...moge Allah onze kinderen beschermen, moge Allah ze doen opgroeien als vrome moslims en moslimas en ze leiden naar het Paradijs, ameen ya rabbi..

05-11-2011, 18:47
Bestaat er de mogelijkheid om in het ziekenhuis te verblijven of niet?

Bij vroeggeboortes is dat normaal dat de baby's niet eerder naar huis mogen gaan alvorens ze het goede gewicht hebben bereikt en er geen problemen meer zijn wat betreft ademhaling etc...

Ik heb een vriendin en was bevallen van een tweeling. Zij moest ze ook achterlaten in het ziekenhuis maar zij had thuis nog 3 andere kinderen dus had ze haar handen wel vol maar ging vanzodra ze de kids naar school bracht richting het ziekenhuis. Ik denk dat jij constant zal zitten denken aan je babytjes en ook telkens het ziekenhuis bellen of alles goed gaat.

Ik zou zeggen heb vertrouwen in Allah lieve moedertje en probeer de hele dagen in het ziekenhuis te verblijven en enkel voor het slapen gaan kan je naar huis. Zo ben je constant bij hen geweest.

05-11-2011, 18:51

Citaat door mama30:
salaam wa3alaikoem warahmato allah

mabrouk moge allah hun behoeden voor het kwade

subhna allah ik had in die tijd ook zulke emoties toen onze tweeling geboren werd heel klein en werden op de IC behandelt
omdat ik zelf VPK ben had ik het nog moeilijk mee
als ze met iets gestart waren een nieuwe medicijn dan was ik zoo alert ik was zou bang dat hun fouten zouden maken
onze tweeling lagen in die tijd in verschillende boxen omdat de ene meer intensieve zorg nodig heeft en de andere wat minder
ik huilde ook vaak ook omdat ik van alles in mijn zwangerschap heb meegemaakt elke keer zeiden ze dat ze het niet zouden halen

maar alhamdo li allah ik heb alles in de handen van allah subhanahoe wata3ala

als je vragen hebt dan kun jij mij altijd een PM sturen zuster

moge allah jou sbar geven in deze moeilijke tijd zuster
SobhanAllah, ze mogen zeggen wat ze willen, alleen Allah weet wat er precies gaat gebeuren...kijk nu heb je 2 gezonde wondertjes en ze leven nog...heb soms hekel aan dokters dat ze soms zo vreselijk kunnen zijn en direct beweren dat ze het niet gaan halen..ALLAH IS GROOT, HIJ en HIJ alleen weet wanneer onze laatste uur geslagen is...

Jij lieve zuster bent alleen maar beloont nu door al je sbar

Moge Allah jullie beschermen en jullie allen het paradijs schenken, ameen.

05-11-2011, 19:09
Lieve zusters, dank jullie wel voor jullie troostende reactie's Moge Allah jullie rijk belonen..
Amien op jullie dua..
Alles ligt in de Handen van Allah en zoek ook mijn troost en steun in vele dua's..
Maar soms ben ik daar te zwak voor en voor ik het zelf in de gaten heb, speel ik weer een rare scenario in mijn hoofd

Nu is het zo dat als ik ze wil zien, ik daar ook meteen langs kan maar als ik straks thuis zit en ik ze even wil zien en voelen, dan gaat dat niet zomaar zo snel en ben bang dat ik daardoor heel overstuur zal raken etc.. Gair InshaAllah..

05-11-2011, 19:18

Citaat door mama30:
salaam wa3alaikoem warahmato allah

mabrouk moge allah hun behoeden voor het kwade

subhna allah ik had in die tijd ook zulke emoties toen onze tweeling geboren werd heel klein en werden op de IC behandelt
omdat ik zelf VPK ben had ik het nog moeilijk mee
als ze met iets gestart waren een nieuwe medicijn dan was ik zoo alert ik was zou bang dat hun fouten zouden maken
onze tweeling lagen in die tijd in verschillende boxen omdat de ene meer intensieve zorg nodig heeft en de andere wat minder
ik huilde ook vaak ook omdat ik van alles in mijn zwangerschap heb meegemaakt elke keer zeiden ze dat ze het niet zouden halen

maar alhamdo li allah ik heb alles in de handen van allah subhanahoe wata3ala

als je vragen hebt dan kun jij mij altijd een PM sturen zuster

moge allah jou sbar geven in deze moeilijke tijd zuster
Amien op je dua lieve zuster, mag ik vragen hoelang ze in het ziekenhuis moesten blijven?
Toen ik te horen kreeg dat ik drieling droeg, kreeg ik ook van de dokter te horen dat het verwijderen van 1 of 2 embryo's een optie was en ik was toen helemaal in shock en kon niets uit mijn mond brengen en daarna reageerde ik heel fel van NEE dat wil ik niet!

En kijk nu ze zijn Elhamdoulilah gezond geboren, alleen moeten ze aansterken.. Elhamdoulilah!
Moge Allah over jou en je gezin waken, Amien

05-11-2011, 19:22
Hey lieverd,

We waren volgens mij ongeveer even ver zwanger. Allereerst wil ik je gefeliciteren met je lieftallige kindjes.
Moge Allah swt ze beschermen en de kracht geven om aan te sterken.
Lieverd ik denk dat als ik in jou plaats zat, ook zo zou denken. Maar gair incha; allah.
De engelen zijn met hun en allah swt beschermt ze.
Maak je zelf niet gek, maar ga jezelf goed verzorgen en goed aansterken. Want ze hebben je straks nodig
als ze naa rhuis mogen. Probeer sterk te blijven, doe het desnoods voor hun.

Moge allah swt je veel sber geven in deze tijden.
Liefs,
Mij

05-11-2011, 20:09

Citaat door Bent_Larache:
Hey lieverd,

We waren volgens mij ongeveer even ver zwanger. Allereerst wil ik je gefeliciteren met je lieftallige kindjes.
Moge Allah swt ze beschermen en de kracht geven om aan te sterken.
Lieverd ik denk dat als ik in jou plaats zat, ook zo zou denken. Maar gair incha; allah.
De engelen zijn met hun en allah swt beschermt ze.
Maak je zelf niet gek, maar ga jezelf goed verzorgen en goed aansterken. Want ze hebben je straks nodig
als ze naa rhuis mogen. Probeer sterk te blijven, doe het desnoods voor hun.

Moge allah swt je veel sber geven in deze tijden.
Liefs,
Mij
Dag lieverd, Amien op je dua.. Shoukran..
Ja klopt, we waren even zwanger, verschil van 1 dag zie ik.. Moge Allah je bijstaan.. Weet je al of je een jongen of meisje krijgt? Als je dat liever niet wilt zeggen dan begrijp ik dat..

Je hebt gelijk, ik moet nu sterker worden en goed uitgerust zijn want als ik ze straks thuis heb, InshaAllah dan zal het druk worden en zullen ze me hard nodig hebben..

05-11-2011, 21:54
Moge Allah jou en je man en naasten bijstaan in je moeilijke periode!
Ik moet er niet aan denken dat ik een kleintje achter in het zh moet laten!
Ik wil de baby toch naast me hebben

Maar gair inshaAllah