Bekijk volle/desktop versie : Ronaldo kraakt Gouden Bal af: 'Bij Gouden Schoen tellen de doelpunten'



05-11-2011, 00:30
Cristiano Ronaldo ontving vrijdag uit handen van Alfredo Di Stéfano en Eusébio de Gouden Schoen, als topscorer van Europa in het afgelopen seizoen. De Portugese vedette van Real Madrid maakte veertig doelpunten in de Primera División en won daarmee wederom de begeerde trofee, net als drie jaar geleden. Als speler van Manchester United kwam Ronaldo tot 'slechts' 31 doelpunten.

Spaanse media claimen dat Ronaldo een tikkeltje ondankbaar overkwam. Niet zozeer omdat hij de trofee naar eigen zeggen graag wilde inruilen voor de winst van de Champions League of de Spaanse landstitel, maar ook omdat hij tussen neus en lippen door de Gouden Bal min of meer afkraakte. "Meningen bepalen de bestemming van de Gouden Bal, maar bij de Gouden Schoen tellen tenminste de doelpunten", zo benadrukte de Portugese aanvaller, die zijn concurrent Lionel Messi de afgelopen twee jaar tot Wereldvoetballer van het Jaar zag uitgeroepen worden. De aanvaller van Barcelona is ook dit jaar weer de torenhoge favoriet.

Landgenoot Carlos Queiroz, bondscoach van Iran en voormalig keuzeheer van Portugal, gaf onlangs aan dat hij bij de verkiezing van de Gouden Bal voor Messi zou kiezen. Het is algemeen bekend dat Queiroz en Ronaldo gedurende hun gezamenlijke periode enkele aanvaringen hadden. "Een geweldige keuze", probeerde Ronaldo zich enigszins in te houden. "Heel goed." Meer wilde hij er niet over kwijt.

"Ik wil graag als een van de beste voetballers ter wereld worden herinnerd", vertelde Ronaldo. "Ik ben 26 jaar en ik heb nog vele jaren om prijzen te winnen." De Portugees ontweek vragen over Barcelona, maar ging wel in op vragen over Messi. "Ik ben wars van vergelijkingen. Ieder gaat zijn eigen weg. Real is goed bezig en die lijn moeten we doortrekken."

05-11-2011, 00:34


Huntelaar had een keertje bijna de gouden schoen gewonnen..........

05-11-2011, 00:47
Hoe ironisch. Je zou denken dat C.ronaldo liever een bal zou willen hebben..