Bekijk volle/desktop versie : ff Serieus waarom nemen mensen van onder de 18 een relatie ?



Pagina's : [1] 2

04-11-2011, 21:45
Dat kan nooit serieus zijn, en 95 procent van die relaties eindigt na 10 jaar niet in een huwelijk.

Waarom je tijd verspillen, waarom zie je niet in dat het toch niks wordt en je enkel zondes begaat

Wie kan me hier antwoord op geven ?


De meeste lijken relaties te nemen op die leeftijd, omdat je dan stoer bent op school en in je vriendenkring.

04-11-2011, 21:58


Amoeza, stoer willen overkomen

04-11-2011, 21:59
Om plezier te hebben..

04-11-2011, 22:04
Stoer zeker plezier ook.

En tegenwoordig laten ouders alles toe, al die vrouwen die hier hangen, geven hun kinderen de volledige vrijheid ! Doe wat je wilt we zijn stelletje ongelovige zonder grenzen en normen en waarden.

Die grenzen zijn zowat totaal verdwenen bij het opvoeden, de generaties zijn langzaam aan het verwesteren en dus ook de kinderen die ze baren. Relaties op 14e zijn doodnormaal, ik wacht op de dag tot de marokkaanse ouders het ook normaal gaan vinden als hun kind op hun 16e zwanger thuiskomt.

04-11-2011, 22:30


Komt door die romantische bollywood films.

04-11-2011, 22:36
Omdat ze op hun 18de mogen trouwen?

04-11-2011, 22:38
Verdienen zij geen liefde dan?

04-11-2011, 22:55
Had 'n hadieth gelezen dat als men 'n relatie heeft & álsnog met elkaar trouwt dat hun huwelijk niet gezegend wordt & dat ze tawba moeten verrichten.

04-11-2011, 22:59
alsof boven de achttien wel mag

04-11-2011, 23:03

Citaat door zouzou7t:
alsof boven de achttien wel mag
Nee. Maar denk dat hij probeert te zeggen dat als je bijv 15 bent je echt wel weet dat je contact sowieso niet naar een huwelijk leidt of anders jarenlang haram. En als je boven de 18 iemand ontmoet kun je teminste zo snel mogelijk tawba verrichten en gewoon serieus de stappen ondernemen.

Op je 15/16 heb je gewoon nog een snotneus en je middelbare school nog geeneens afgemaakt.

04-11-2011, 23:09

Citaat door Wynona:
Nee. Maar denk dat hij probeert te zeggen dat als je bijv 15 bent je echt wel weet dat je contact sowieso niet naar een huwelijk leidt of anders jarenlang haram. En als je boven de 18 iemand ontmoet kun je teminste zo snel mogelijk tawba verrichten en gewoon serieus de stappen ondernemen.

Op je 15/16 heb je gewoon nog een snotneus en je middelbare school nog geeneens afgemaakt.
aha dus als je 18 bent dan heb je zeg maar een relatie met voorbedachte rade en heb je al uitgestippeld dat je tawbah gaat doen. Als iemand zo denkt vind ik die toch snotneuzeriger dan een snotneus onder de 18

04-11-2011, 23:10
Dat begrijp ik nou ook niet. Een relatie is natuurlijk alleen voor 18+

Je zou toch beter moeten weten dan deze rare topic. Iemand die onder de 18 is gaat niet harder gestraft worden voor zijn zonde dan iemand boven de 18.

Bovendien neemt de jeugd van tegenwoordig of de levenswijze van de ouders over of ze proberen stapje voor stapje de grenzen te verleggen.
Tegenwoordig willen de ouders ook zo hip mogelijk zijn en overal bij horen om maar niet gezien te worden als die strenge moslim die haar of zijn kinderen strak houdt. Dit mag alle gevolgen van dien. Achteraf gaan ze klagen en zeuren dat de verkeerde jongens/ meisjes beslag hebben genomen van hun zuivere kind waar geen kwaad in schuilt.

04-11-2011, 23:14



Citaat door zouzou7t:
aha dus als je 18 bent dan heb je zeg maar een relatie met voorbedachte rade en heb je al uitgestippeld dat je tawbah gaat doen. Als iemand zo denkt vind ik die toch snotneuzeriger dan een snotneus onder de 18
Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel..het is namelijk niet zo moeilijk..tenzij je graag zwart/wit kijkt. Onder de 18 en boven de 18 een relatie is net zo fout. Onder de 18 is gewoon kansloos gezie (fiancien, leefomstandigheden ontwikkkeling) dat je op korte termijn zou kunnen trouwen en dus serieuse stappen ondernemen,. Boven de 18 (zondig je ook) maar ben je qua ontwikkeling, leefomstandigheden scholing etc..verder om gewoon je fouten op tijd in te kunnen zien...vergeving vragen en gewoon halal meteen doen. En niet te lang zo kinderlijke verkering nemen dat naar niks leid. Zie je het verschil in de situaties? Je moet niet zwart wit nemen alleen dat het fout is..er is wel degelijk een verschil. Tussen volwassen zijn voor de wet en onvolwassen.

Neemt niet weg dat beide fout zitten relatie aan te gaan. Maar de situaties zijn wel anders.

04-11-2011, 23:15
Tja, iedereen is uiteindelijk toch op zoek naar zijn 'soulmate'. En een 18 jarige denkt dat ie daar klaar voor is.

Zulke lessen vallen meestal ook niet te leren zonder dat men hard zijn bek valt.

04-11-2011, 23:16
zulke mensen snap ik al Helemaaaaaaaaaaaaaaalll niett.........

Pagina's : [1] 2