Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Hoofddoekprobleempje



04-11-2011, 13:04
Salaam alaikoum zusjes

ik heb het soms zo moeilijk met mijn hoofddoek :-( willen jullie mij aub steunen. ik wil hem echt niet afdoen maar langs de andere kant weet niet ik hoe ik me juist kan kleden. ik heb eigelijk momenteel een dipje en hoopte een beetje op jullie zodat ik er terug tegenaan kan. AstagfirAllah voor mijn zwakke imaan. :-(

liefs

04-11-2011, 13:27


Probeer niet teveel denken aan 'Wat moet ik vandaag aantrekken'. Je kan daar zo depri van worden, haha. Probeer het zo simpel mogelijk te houden, niet te modieus, niet kijken naar hoe anderen het dragen, zodat je je niet onzeker gaat voelen. En als je op Youtube gaat, bekijk filmpjes over hoe belangrijk de Hijaab is en ook op welke wijze je het hoort te dragen, geloof mij, dan ga je gauw gewoon een abaya willen dragen en dat is 1kledingstuk, haha.

Ghair InshAllah.

04-11-2011, 13:39

Citaat door SoumMous:
Probeer niet teveel denken aan 'Wat moet ik vandaag aantrekken'. Je kan daar zo depri van worden, haha. Probeer het zo simpel mogelijk te houden, niet te modieus, niet kijken naar hoe anderen het dragen, zodat je je niet onzeker gaat voelen. En als je op Youtube gaat, bekijk filmpjes over hoe belangrijk de Hijaab is en ook op welke wijze je het hoort te dragen, geloof mij, dan ga je gauw gewoon een abaya willen dragen en dat is 1kledingstuk, haha.

Ghair InshAllah.
Bedankt SoumMous, het is voor mij ook zo moeilijk omdat veel meiden in mijn omgeving hun hoofddoek ineens niet meer dragen. ik mag misschien niet naar andere kijken maar ik voel me zo onzeker over mezelf. ik merk ook als ik dan met een moslima met hoofddoek omga ik me plots veel sterker voel. Allah test me. ik moet gewoon volhouden. bedankt voor je reactie

04-11-2011, 18:20

Citaat door FarAwayFromHere:
Bedankt SoumMous, het is voor mij ook zo moeilijk omdat veel meiden in mijn omgeving hun hoofddoek ineens niet meer dragen. ik mag misschien niet naar andere kijken maar ik voel me zo onzeker over mezelf. ik merk ook als ik dan met een moslima met hoofddoek omga ik me plots veel sterker voel. Allah test me. ik moet gewoon volhouden. bedankt voor je reactie
Meid, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb ook in zo'n fase gezeten, waar ik zelfs hem af wilde doen. Elhamdoelilah ben ik er overheen. Er is een videootje op youtube. Hijab (NL ondertiteld) waar je veel motivatie voor krijgt. Een andere ding waar ej aan moet denken is, ik ben tenminste anders! Een meisje met hoofddoek is anders dan een meisje zonder. Niets tegen meisjes zonder overigens. Maar het is al een hele goede stap om hijaab te dragen. Je mag jezelf ook wel is verwennen met een mooi lang jurkje, ik bedoel wie zegt dat je niet leuk eruit kan zien met hijaab? Pas als je er echt sterk in bent moet je gaan kijken naar wat het beste afkleed etc. Draag nu gewoon lange tuniekjes en jurkjes die je mooi vind. Zo win je ook zelfvertrouwen. Er zijn echt zat meisjes die echt mooi hun hijaab op doen, misschien is dat ook een manier om je zelf wat sterkter te maken. Ik weet precies hoe je je voelt, en daarom reageer ik ook. Bega niet de fout hem af te doen, het is zo zonde! Ik begrijp dat het je demotiveerd als anderen hem afdoen, maar laat je daar niet van weerhouden om hem op te blijven hebben. Zodra jij hem ophoudt hebben mensen respect voor jou.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen
Als je er echt niet uitkomt, mag je me gerust PM'en

04-11-2011, 21:14


Inderdaad niet te veel kijken naar andere meiden, blijf bij jezelf en laat shitan je niet verleiden.
Veel sterkte meid, en steun vind je in de islam dus ga veel lezen.
Universiteiten die hebben vaak islam lezingen, heel erg interessant