Bekijk volle/desktop versie : Waarom zou jij wel of juist niet kiezen , voor een Marokkaanse/Arabische man?



03-11-2011, 23:47
Wat zijn de redenen waarom je wel een Marokkaanse/Arabische man later wilt huwen.

En wat zijn de redenen waarom je juist geen Marokkaanse/Arabische man zou willen hebben later?

Wat voor culture verschillen is er eigenlijk tussen een Marokkaanse/Arabische man en bijvoorbeeld een Turkse of Afgaanse partner?

04-11-2011, 00:00


Marokkaanse/Arabische man.
Want..

Het is makkelijker met de opvoeding wanneer men dezelfde cultuur en geloof aanhangt.

04-11-2011, 00:05

Citaat door LaNerdette:
Marokkaanse/Arabische man.
Want..

Het is makkelijker met de opvoeding wanneer men dezelfde cultuur en geloof aanhangt.
Wat voor culture verschillen is er dan tussen een Marokkaanse/Arabische man en bijvoorbeeld een Turkse of Afgaanse partner?

04-11-2011, 00:10

Citaat door AliUitBombali:
Wat voor culture verschillen is er dan tussen een Marokkaanse/Arabische man en bijvoorbeeld een Turkse of Afgaanse partner?
Ow die kunnen ook wel.
Weetje het boeit me vrij weinig, als het maar gewoon een oprecht Moslim is en het geloof goed overgedragen kan worden aan de kinderen. Mais bon, ik ben slapen, houdoe.

04-11-2011, 00:14



Citaat door LaNerdette:
Ow die kunnen ook wel.
Weetje het boeit me vrij weinig, als het maar gewoon een oprecht Moslim is en het geloof goed overgedragen kan worden aan de kinderen. Mais bon, ik ben slapen, houdoe.
Hmm oke , dus is eigenlijk ongeveer het zelfde. Behalve de taal is anders? Daar komt het dan op neer denk ik?


Okeey slaap lekker.

04-11-2011, 00:43
Paar ruwe generaliseringen:

Turken/Marokkanen

Er zijn veel gelijkenissen en minder verschillen dan gelijkenissen

De verschillen die over t algemeen (maar niet altijd) opvallen zijn dat turken meer collectivistisch zijn
en marokkanen meer individualistisch

turken zijn vaak dus betere ondernemers
en zijn vaak cultureel bewust

marokkanen kunnen vaak beter kritisch nadenken
en zijn vaak beter in logica en zo

turkse mannen zijn vaak fatalistisch
en laten hun sociale leven vaak bepalen door collectivistische opvattingen
fatalisme = of alles of niets

omdat collectivisme moeilijk toestaat dat je afwijkt van de norm
marokkanen zijn vaker geneigd tot overleg

omdat iedereen eigen belangen heeft
afwijken van de norm wordt ook bij marokkanen niet gewaardeerd
maar oogluikend toegestaan

nationalisme spreekt marokkanen niet aan
turken wel


fatalisme zorgt voor stabiele relaties en voor supergoede vechters in oorlogstijd en voor harde werkers

min punt van het fatalisme :
fatalisme is extreem, t staat geen natuurlijke stand van zaken toe (fluctuatie./verscheidenheid) en er is dus altijd een vorm van druk/dwang nodig om t fatalistisch ideaal in stand te houden vaak neemt nationalisme. racisme, religieus extremisme etc.. die rol in