Bekijk volle/desktop versie : Wie van jullie studeert er psychologie?



Pagina's : [1] 2 3

03-11-2011, 21:56
Heyhey lieve mensjes (slijm slijm, haha)



Wie van jullie kent er een interessante psychopathologische stoornis waarover je een hele voorstelling kan geven op de hogeschool? Jullie hulp en suggesties worden zwaar gewaardeerd!!!!!

03-11-2011, 22:12


Kinder psychologie. Kan ik je ergens bij helpen?

03-11-2011, 22:18
schizofrenie

03-11-2011, 22:23
Even tussendoor, hoe bevalt de studie je? Overweeg dat te studeren?

03-11-2011, 22:29



Citaat door Lievejuf:
Kinder psychologie. Kan ik je ergens bij helpen?




Ja, als je een interessante psychologische stoornis kent. Ik wou eerst een presentatie over schoolfobie geven, maar in de DSM-IV vind je daar niet veel over terug. Ken jij andere interessante mentale stoornissen? Niet zone stoornis dat iedereen kent e

03-11-2011, 22:32
Autisme
Depressie
schizofrenie

03-11-2011, 22:37
Pijn dat veroorzaakt wordt door angst.
Als je tegenwoordig aangeeft pijn te hebben wordt je vaak doorverwezen naar de psycholoog die moet
kijken of het niet tussen je oren zit. Want pijn wordt vaak veroorzaakt door angst ervoor...een samenspel van biologische, psychologische en sociale factoren.

03-11-2011, 22:41
Stress
faalangst

03-11-2011, 22:44
Angststoornissen! Super interessant. Ik denk dat iedereen ze heeft. Meestal zijn ze verborgen en moet je zien te weten waar ze vandaan komen. Je staat voor een grote groep wat te vertellen en je krijgt meteen alle symptomen van gevaar op de loer....waar zou dat vandaan komen? Misschien wel die angst die je altijd had van die oom, vader moeder enz. Succes!

03-11-2011, 22:44
Of de verwaarlozing van een kind in psychopathologisch perspectief ( psychogene stoornis ).

03-11-2011, 22:47

Citaat door Meola:
Pijn dat veroorzaakt wordt door angst.
Als je tegenwoordig aangeeft pijn te hebben wordt je vaak doorverwezen naar de psycholoog die moet
kijken of het niet tussen je oren zit. Want pijn wordt vaak veroorzaakt door angst ervoor...een samenspel van biologische, psychologische en sociale factoren.




Je bedoelt zeker sociale fobie of somatoforme stoornissen, deze laatste had ik ook in gedachten. Je hebt zo lichamelijke klachten waarvoor de dokters geen aanleiding voor kunnen geven. Wij Marokkanen denken dan gelijk aan sihr of shor

03-11-2011, 22:52

Citaat door peaceforall:
Angststoornissen! Super interessant. Ik denk dat iedereen ze heeft. Meestal zijn ze verborgen en moet je zien te weten waar ze vandaan komen. Je staat voor een grote groep wat te vertellen en je krijgt meteen alle symptomen van gevaar op de loer....waar zou dat vandaan komen? Misschien wel die angst die je altijd had van die oom, vader moeder enz. Succes!



Dank u, dank u meidi

Ja, lijkt mij ook reuze interessant om er een presentatie over te geven.

03-11-2011, 22:58



Citaat door Thabeautygirl:
Je bedoelt zeker sociale fobie of somatoforme stoornissen, deze laatste had ik ook in gedachten. Je hebt zo lichamelijke klachten waarvoor de dokters geen aanleiding voor kunnen geven. Wij Marokkanen denken dan gelijk aan sihr of shor
Somatoforme stoornissen idd, tegenwoordig wordt hier steeds meer mee gedaan door huisartsen als ze zelf niet meteen een medische of lichamelijke oorzaak vinden.

03-11-2011, 23:03

Citaat door Thabeautygirl:
Je bedoelt zeker sociale fobie of somatoforme stoornissen, deze laatste had ik ook in gedachten. Je hebt zo lichamelijke klachten waarvoor de dokters geen aanleiding voor kunnen geven. Wij Marokkanen denken dan gelijk aan sihr of shor
wij marokkanen hebben ook gelijk aangezien schizofrenie geen genetische aandoening is!

03-11-2011, 23:04
waarom schizofrenie vaak bij marokkanen voorkomen is omdat marokkanen vaak aan sho7r doen snap je

Pagina's : [1] 2 3