Bekijk volle/desktop versie : Netanyahu wil bouw nederzettingen versnellen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-11-2011, 21:03
JERUZALEM - De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft besloten de bouw van Joodse nederzettingen in delen van de bezette Westelijke Jordaanoever te versnellen.

De maatregel is een reactie op het Palestijnse lidmaatschap van Unesco. Dat blijkt uit een dinsdag uitgegeven officiële verklaring. Het gaat om de bouw van 2000 nieuwe woningen.

Een regeringsfunctionaris liet bovendien weten dat Israël de overdracht van door Israël geïnde Palestijnse belastinggelden naar de Palestijnse Autoriteit tijdelijk stopzet, totdat een definitief besluit is genomen.

De mededeling komt een dag nadat de Palestijnen erin slaagden volwaardig lid te worden van Unesco, de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties. Israël is fel tegen het lidmaatschap gekeerd.

Vredesakkoord
Het departement van Netanyahu liet weten dat de huizenbouw is gepland in gebieden die bij een eventueel toekomstig vredesakkoord in Israëlische handen moeten blijven.

Volgens een verklaring worden 1650 woningen gebouwd in Oost-Jeruzalem, terwijl twee nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever gezamenlijk 350 extra huizen krijgen.

Abbas
De Palestijnse president Abbas liet weten dat Israël met de versnelde huizenbouw ''heeft besloten de vernietiging van het vredesproces te bespoedigen".

De illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied zijn al jaren een van de belangrijkste obstakels voor het vredesproces in het Midden-Oosten. De Palestijnen en internationale bemiddelaars eisen een bouwstop.

VN
Unesco is de eerste VN-organisatie waar de Palestijnen volwaardig lid van worden sinds Abbas in september het volwaardige lidmaatschap aanvroeg van de landenorganisatie Verenigde Naties.

Palestijnse leiders zien het lidmaatschap van Unesco als onderdeel van hun bredere campagne om de Palestijnse gebieden als staat erkend te krijgen. Met het Unesco-lidmaatschap denken ze de druk op te voeren.

Erkenning
De Palestijnen zoeken naar internationale erkenning omdat ze niet meer geloven in onderhandelingen met Israël.

''We hebben niets bereikt behalve dat we onze tijd verspild hebben en dat feiten op de grond zijn gecreëerd'', zei Abbas onlangs, met een verwijzing naar het voortdurende Israëlische nederzettingenbeleid.


http://www.nu.nl/buitenland/2656880/netanyahu-wil-bouw-nederzettingen-versnellen.html

01-11-2011, 21:05


schaamteloos tuig is het.

02-11-2011, 04:19

Citaat door toffestijl:
schaamteloos tuig is het.
sinds 48 liegen, stelen en moorden ze

02-11-2011, 08:13
En worden ze ook nog gesteund door NL(Naziland) en de VS(Verenigde Sahayina)

02-11-2011, 08:26



Citaat door Aveline:
En worden ze ook nog gesteund door NL(Naziland) en de VS(Verenigde Sahayina)
Ik schaam me voor Nederland. Ik sta absoluut niet achter het wangedrag van minister Rosenthal wat betreft Israel en het palestijnse lidmaatschap van UNESCO.

02-11-2011, 08:32

Citaat door oeps:
Ik schaam me voor Nederland. Ik sta absoluut niet achter het wangedrag van minister Rosenthal wat betreft Israel en het palestijnse lidmaatschap van UNESCO.
schrijnend hoe NL constant een land steunt dat systematisch mensenrechen schendt, vrouwen en zelfs kinderen van onde de 12 jaar gevangenzet, martelt en verkracht.

02-11-2011, 08:34

Citaat door Aveline:
schrijnend hoe NL constant een land steunt dat het systematisch mensenrechen schendt, vrouwen en zelfs kinderen van onde de 12 jaar gevangenzet, martelt en verkracht.
Van die vrouwenverkrachtingen en gevangen kinderen weet ik niks af. Maar het is zeker waar dat Nederland fout beleid steunt.

Die hele Israelische nederzettingenpolitiek is totaal onaanvaardbaar ! Nederland moet Israel juist bestraffen in plaats van te steunen.

Ik vind het heel erg dat de partij waarop ik stem (VVD) dergelijk wangedrag stimuleert. Het ergert me steeds meer en ik zal proberen er iets tegen te ondernemen.

02-11-2011, 08:36

Citaat door oeps:
Ik vrees dat Rosenthal een zionist is.
dat is wel erg duidelijk.

02-11-2011, 08:43
Hondsbrutaal!

02-11-2011, 08:44
@ oeps, verschillende mensenrechtenorganisaties hebben dat aangetoond.. Er zijn zelfs filmpjes van Palestijnse kinderen in de gevangenis.

02-11-2011, 08:50

Citaat door Aveline:
@ oeps, verschillende mensenrechtenorganisaties hebben dat aangetoond.. Er zijn zelfs filmpjes van Palestijnse kinderen in de gevangenis.
Goed, maar in Nederland heb je ook gevallen waar kinderen nergens anders heen kunnen dan naar moeder in de gevangenis.

Hoe dan ook, mij gaat het om het algemene beeld dat Israel de palestijnen onderdrukt en steeds meer land afpakt. En dat Israel elke poging tot een vredesregeling torpedeert. Een kind ziet dat. Het kan zo echt niet langer, en het is een regelrechte schande dat Nederland dat Israelische wangedrag bevordert.

02-11-2011, 08:52

Citaat door hork:
Hondsbrutaal!
Israel komt ermee weg omdat nog steeds Amerika en sommige andere westerse landen waaronder Nederland het wangedrag accorderen.

De sleutel ligt in het westen. Zodra de westerse steun wegvalt heeft Israel geen keus meer. We moeten Israel dwingen om normaal te doen.

02-11-2011, 09:43



Citaat door oeps:
Goed, maar in Nederland heb je ook gevallen waar kinderen nergens anders heen kunnen dan naar moeder in de gevangenis.

Hoe dan ook, mij gaat het om het algemene beeld dat Israel de palestijnen onderdrukt en steeds meer land afpakt. En dat Israel elke poging tot een vredesregeling torpedeert. Een kind ziet dat. Het kan zo echt niet langer, en het is een regelrechte schande dat Nederland dat Israelische wangedrag bevordert.
Hoe bedoel je, land afpakken?

02-11-2011, 10:12

Citaat door Aveline:
En worden ze ook nog gesteund door NL(Naziland) en de VS(Verenigde Sahayina)
Wat verwacht je anders?
Amerika heeft Israel nodig en Nederland is het schoothondje van Amerika.

02-11-2011, 10:31

Citaat door Simcha:
Hoe bedoel je, land afpakken?
Israel bouwt doodleuk nieuwe nederzettingen op palestijns land. Ze schoppen de daar aanwezige palestijnen van hun grond af en pikken het in als nieuw Israelisch land.

Ik vind het echt een grof schandaal. Zelfs Amerika is er tegen, maar .... doet er niets tegen !
Ik begrijp wel dat Hamas zo machteloos is dat ze aanslagen gaan plegen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5