Bekijk volle/desktop versie : PVV laaiend over derde olifantendrama in Emmen en stelt Kamervragen



Pagina's : [1] 2 3 4

01-11-2011, 11:13
PVV-Kamerlid Dion Graus gaat staatssecretaris Bleeker (landbouw) vandaag naar eigen zeggen 'bij zijn oren pakken' over het olifantenongeluk in Dierenpark Emmen. Dat meldt het AD.

Daar viel zondag voor de derde keer in tien jaar een olifant in de droge gracht. In tegenstelling tot de twee eerdere slachtoffers, die afgemaakt moesten worden, overleefde de 45-jarige bul Radza de valpartij wel. 'Twee jaar geleden, toen Annabel moest worden afgemaakt, heb ik voorspeld dat dit weer zou gebeuren. De minister zei dat hij niks kon doen,' zegt Graus. 'Maar nu is het genoeg geweest. Een dierentuin met een gracht is niet meer van deze tijd.'

PVV'er Graus ('Ik ben niet alleen volksvertegenwoordiger, maar ook woordvoerder van alle dieren') is ook bezorgd over het publiek. 'Voor het zelfde geld klimt de olifant er aan de andere kant uit en zo'n gewond dier kan heel gevaarlijk zijn. Dan kunnen er zo een paar bezoekers sneuvelen. Het park is niet voor niks gelijk ontruimd na het incident.'

01/11/11 08u28

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watch/article/detail/3006830/2011/11/01/PVV-laaiend-over-derde-olifantendrama-in-Emmen.dhtml

01-11-2011, 11:16


Mee eens, daar kun je op wachten natuurlijk.

Wat... ik ben het eens met Dion Graus, die mafkees?

01-11-2011, 11:20

Citaat door Hominid:
Mee eens, daar kun je op wachten natuurlijk.

Wat... ik ben het eens met Dion Graus, die mafkees?
Ik voorspel slachtoffers door metalen auto's... daar kun je op wachten. Metalen auto's zijn niet meer van deze tijd!

01-11-2011, 11:26

Citaat door Tank_Tank:
Ik voorspel slachtoffers door metalen auto's... daar kun je op wachten. Metalen auto's zijn niet meer van deze tijd!
Euh ja.. maar dat doen we onszelf aan.

Een gracht als afgrenzing blijven gebruiken terwijl je weet dat een olifant er z'n nek in breekt, is wel erg dom. En alleen maar omdat die vervelende mensen het dan goed kunnen zien.

01-11-2011, 11:26


Waarom is het stukje BREAKING NEWS weggehaald in de topic titel????

Ik vond het WEL breaking .

01-11-2011, 11:30

Citaat door Hominid:
Euh ja.. maar dat doen we onszelf aan.

Een gracht als afgrenzing blijven gebruiken terwijl je weet dat een olifant er z'n nek in breekt, is wel erg dom. En alleen maar omdat die vervelende mensen het dan goed kunnen zien.
Ik weet het, maar moet dit naar de Tweede Kamer? Alsof die dierentuin dat zelf niet weet?!

Of komt de Kamer nu in ene met speciale olifanten-verblijfsaanpassing-subsidie?

01-11-2011, 11:36

Citaat door Tank_Tank:
Ik weet het, maar moet dit naar de Tweede Kamer? Alsof die dierentuin dat zelf niet weet?!

Of komt de Kamer nu in ene met speciale olifanten-verblijfsaanpassing-subsidie?
Da's een ander verhaal. Voor een partij van alcoholisten, geweldplegers en brievenbuspissers vind ik dit weer eens een positieve bijdrage.

01-11-2011, 11:40

Citaat door Hominid:
Da's een ander verhaal. Voor een partij van alcoholisten, geweldplegers en brievenbuspissers vind ik dit weer eens een positieve bijdrage.
De olifant zal wel niet uit een Islamitisch land komen.

01-11-2011, 11:58
Aangezien Emmen aangaf dat er met grote regelmaat olifanten in die greppel vallen denk ik dat de vraag heel terecht gesteld wordt waarom de dierentuin dan niets aan die situatie verandert.

Maar om die vraag nou in de Kámer te stellen?

01-11-2011, 12:03

Citaat door Raven:
Aangezien Emmen aangaf dat er met grote regelmaat olifanten in die greppel vallen denk ik dat de vraag heel terecht gesteld wordt waarom de dierentuin dan niets aan die situatie verandert.

Maar om die vraag nou in de Kámer te stellen?
Misschien omdat ze het zelf niet als "erg" ervaren? Een olifant is wel wat duurder dan een pak handdoeken, dus ze zullen er ook wel zuinig op zijn, niet?

En wat is het alternatief?

01-11-2011, 12:07

Citaat door Tank_Tank:
Misschien omdat ze het zelf niet als "erg" ervaren? Een olifant is wel wat duurder dan een pak handdoeken, dus ze zullen er ook wel zuinig op zijn, niet?

En wat is het alternatief?
Een greppel waar ze niet in donderen, maar gewoon rustig in en uit kunnen lopen.

01-11-2011, 12:14

Citaat door Hominid:
Een greppel waar ze niet in donderen, maar gewoon rustig in en uit kunnen lopen.
Ze kunnen er iig uit komen, want ze lokken ze eruit met wat voer en de greppel is sinds het incident met de gebroken wervel blijkbaar al een stuk ondieper gemaakt.

Stukje verder afgraven aan de olifant kant?

01-11-2011, 12:22



Citaat door Tank_Tank:
Misschien omdat ze het zelf niet als "erg" ervaren? Een olifant is wel wat duurder dan een pak handdoeken, dus ze zullen er ook wel zuinig op zijn, niet?

En wat is het alternatief?
Een glooiende helling in plaats van een greppel, zoals in andere dierentuinen kennelijk het geval is. Of zoals Taman Indah te Blijdorp.

Aangezien er al twee olifanten het leven lieten vind ik Emmen niet zo zuinig op haar dikhuiden, overigens.

01-11-2011, 12:22

Citaat door toffestijl:
PVV-Kamerlid Dion Graus gaat staatssecretaris Bleeker (landbouw) vandaag naar eigen zeggen 'bij zijn oren pakken' over het olifantenongeluk in Dierenpark Emmen. Dat meldt het AD.

Daar viel zondag voor de derde keer in tien jaar een olifant in de droge gracht. In tegenstelling tot de twee eerdere slachtoffers, die afgemaakt moesten worden, overleefde de 45-jarige bul Radza de valpartij wel. 'Twee jaar geleden, toen Annabel moest worden afgemaakt, heb ik voorspeld dat dit weer zou gebeuren. De minister zei dat hij niks kon doen,' zegt Graus. 'Maar nu is het genoeg geweest. Een dierentuin met een gracht is niet meer van deze tijd.'

PVV'er Graus ('Ik ben niet alleen volksvertegenwoordiger, maar ook woordvoerder van alle dieren') is ook bezorgd over het publiek. 'Voor het zelfde geld klimt de olifant er aan de andere kant uit en zo'n gewond dier kan heel gevaarlijk zijn. Dan kunnen er zo een paar bezoekers sneuvelen. Het park is niet voor niks gelijk ontruimd na het incident.'

01/11/11 08u28

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watch/article/detail/3006830/2011/11/01/PVV-laaiend-over-derde-olifantendrama-in-Emmen.dhtml
Zozo, de PVV valt over olifanten?

De PVV is zelf de olifant in de politieke porceleinkast.

Overigens was ik dit jaar nog in Emmen bij die olifanten. Was me niks raars opgevallen van die greppel, maar misschien keek ik niet goed. Zal de fotoos nog es bekijken die ik daar heb gemaakt.

------------------------------------------------------
Persoonlijk denk ik dat er wat anders aan de hand is.

Het is daar de enige mannetjes olifant met een kudde vrouwtjes.
Maar daar zijn de vrouwtjes de baas want olifanten kennen een matriarchaat.

Wellicht is sprake van een soort strijd om de macht en heeft een vrouwtje die olifanten man expres in de greppel gedumpt.

01-11-2011, 12:25

Citaat door Raven:
Een glooiende helling in plaats van een greppel, zoals in andere dierentuinen kennelijk het geval is. Of zoals Taman Indah te Blijdorp.
Hmhm.


Citaat door Raven:
Aangezien er al twee olifanten het leven lieten vind ik Emmen niet zo zuinig op haar dikhuiden, overigens.
2? En de greppel is aangepast sinds 2009.

Pagina's : [1] 2 3 4