Bekijk volle/desktop versie : Waar blijven deze stijl trouwfeesten?



31-10-2011, 23:30
Als kind had ik de leukste bruiloften meegemaakt, toen ze nog op een traditionele manier feest vierden. Allerlei rituelen met de hand aan tafel en symbolieken die daarbij hoorden. Kring met familieleden die oeroude nummers/verhalen zongen. Mannen die buiten onder een sterrenhemel elkaar omarmen en "arazik" deden. Dat waren bijzondere bruiloften.

Nu is het zo dat je volop Arabische muziek en bands hebt, het lijkt wel een gelegitimeerde disco. De sfeer is nu ook alles behalve gezellig. De disco retoriek komt mij de keel uit. Beter geen bruiloft dan zo een bruiloft. Elke bruiloft die ik sinds een aantal jaren terug meemaak is een cliché.

31-10-2011, 23:36


Voor zulke bruiloften moet je in de dieharde bergen van Marokko zijn. Sommigen doen dat nog steeds..
Vind het ook wel wat hebben.
Maar ik heb sowieso altijd hard geroepen dat een grote bruiloft niets voor mij is.

31-10-2011, 23:49

Citaat door miss_ike:
Voor zulke bruiloften moet je in de dieharde bergen van Marokko zijn. Sommigen doen dat nog steeds..
Vind het ook wel wat hebben.
Maar ik heb sowieso altijd hard geroepen dat een grote bruiloft niets voor mij is.
Ja klopt, ik heb dat meegemaakt in Marokko op een berg, maar nog nooit zo een mooie en bijzondere feest meegemaakt. De duurste Nederlandse bruiloft heeft niet kunnen tippen aan de bruiloft van mijn herinnering. Iedereen deed mee op een traditionele manier, dus niet dat rare disco dansen, maar echt traditioneel, vrouwen adjoen in een kring zingen, mannen buiten arazik doen onder een sterrenhemel. De bruidegom verplaatst zich ritueel van de arazik mannen naar de ajoen vrouwen. Ik was toen nog maar een kind, maar de herinnering zit nog sterk in mijn geheugen. Zonde dat wij deze traditie hebben ingeruild voor westerse/arabische bruiloften. Zonder stereo, zonder catering,zonder band ...iedereen werd betrokken!

31-10-2011, 23:57
Izran en arazik. Prachtig.

31-10-2011, 23:58


jaaa dat klopt mijn broer is ook getrouwd in Marokko tussen de bergen ahahaha..... De sfeer daar is onbeschrijfelijk.... vooral als ze de bruid gaan ophalen pffff hele gedoe voor die auto kei lachen en super gezellig

01-11-2011, 00:04
En met de witte vlag van de bruid, ook zo leuk.