Bekijk volle/desktop versie : ik zit met een vraag



Pagina's : [1] 2

31-10-2011, 15:10
heb ooit ergens gelezen dat we vlees van ahl lkitab mogen eten
wie zijn ahl kitab juist
en wat is dan hun manier van slachten

31-10-2011, 15:12


Ik denk van de Joden...

31-10-2011, 15:14
ja vlees van joden mag je eten omdat het bij hun koosjer is als ik het goed typ

31-10-2011, 15:16
ahl lkitab is dus een ander naam voor joden bedankt zusters

31-10-2011, 15:18


joden én christenen

31-10-2011, 15:30
Vertaling is mensen vh boek, en dit zijn de joden inderdaad. hun slachten zoals wij moslims slachten.

31-10-2011, 15:35
Doen ze dat nog steeds? Misschien toen het jodendom en chistendom nog in zn pure vorm is. Nu hebben ze hun eigen geloven gemaakt en alles en nog wat herschreven en aangepast.
Ik zou echt nooit vlees van Joden of Christenen eten. Waarom zou je eigenlijk?
Er is toch genoeg halal islamitisch vlees, waar we eigenlijk ook niet van weten of het echt halal is.

31-10-2011, 15:39

Citaat door Volwassenmeid:
Doen ze dat nog steeds? Misschien toen het jodendom en chistendom nog in zn pure vorm is. Nu hebben ze hun eigen geloven gemaakt en alles en nog wat herschreven en aangepast.
Ik zou echt nooit vlees van Joden of Christenen eten. Waarom zou je eigenlijk?
Er is toch genoeg halal islamitisch vlees, waar we eigenlijk ook niet van weten of het echt halal is.
toen Allah openbaarde dat het toegestaan is hun vlees te eten, waren die geloven ook al niet meer in hun pure vorm en waren er al aanpassingen, daarom kwam de islam toch ook.
het is toegestaan vlees te eten dat door joden of christenen geslacht is, tenzij je weet dat ze het op een manier doen die isl. gezien niet mag zoals electrocuteren enzo. maar tegenwoordig heb je mensen die het zo uitleggen dat je ook gewoon bij piet de slager je worst kan halen, ik geloof niet dat dat de bedoeling is, en het is ook zeker niet nodig.

31-10-2011, 15:58
ah daarom eten al die zogenaamde moslims hamburgers en kipburgers bij KFC en MAC omdat ze zogenaamd christenen zijn?

Ik zou zelf ook nooit bij joden of christenen eten, omdat ze ook niet meer in de pure vorm slachten.

31-10-2011, 16:02

Citaat door Sanae2004:
ah daarom eten al die zogenaamde moslims hamburgers en kipburgers bij KFC en MAC omdat ze zogenaamd christenen zijn?

Ik zou zelf ook nooit bij joden of christenen eten, omdat ze ook niet meer in de pure vorm slachten.
Je hebt ook veel liberale joden en christenen misschien zelf moslim Allaah Ua3lam. Ik hou het nog even vol bij mijn Marokkaanse slager, zelfs bij een Turk koop ik het liever niet.

31-10-2011, 18:06
Meiden,dit geldt niet voor christenen!!! Christenen slachten niet alleen joden!!

31-10-2011, 19:17

Citaat door amina28:
Meiden,dit geldt niet voor christenen!!! Christenen slachten niet alleen joden!!
het geldt voor vlees dat geslacht is door ahl al kitaab, dus ook christenen. je kan niet zeggen dat alle christenen niet slachten, denk maar aan jordanie ofzo.

31-10-2011, 19:41


Ahl Alkitaab zijn de Joden en `masee7`. Van de Joden kun je het nog wel eten maar van de masee7 denk ik bijna niet. Dit omdat de christenen van vroeger heel anders waren dan nu.
Je mag het vlees ook niet eten als je twijfelt. Dit geldt ook voor Islamitische slachtwijze. Als je twijfelt dat het vlees zonder `bismillah`en niet gericht is naar de kant van Mekka dan houdt het dus ook op.

31-10-2011, 19:45
wie zegt dat allemaal wat jullie hier zeggen met zoveel zekerheid? er zijn in elk geval geleerden die hele andere dingen zeggen.

31-10-2011, 19:48

Citaat door Zouhet:
wie zegt dat allemaal wat jullie hier zeggen met zoveel zekerheid? er zijn in elk geval geleerden die hele andere dingen zeggen.
Dan weet jij vast wel wat de geleerden hierover zeggen. Vertel........

Ik ben nummer 1 fan van Iqra tv en daar heb ik dit van.

Pagina's : [1] 2