Bekijk volle/desktop versie : Basiskennis boekhouden..



Pagina's : [1] 2 3

29-10-2011, 19:41
Ik heb er a.s. maandag een tentamen over..

maar begrijp er geen een cijfer/letter van

Can somebody help me?

29-10-2011, 23:01


weet wat debet en credit is dan kom je al een eind


En boekhoud is gewoon oefenen..

Weet hoe een balans en v&w er uit zien.

Succes!

30-10-2011, 00:28
Als je niets van cijfers weet, dan kom je echt nergens. Succes.

30-10-2011, 02:44
Kzou dan een andere opleiding kiezen!

30-10-2011, 17:48



Citaat door Appienho0:
weet wat debet en credit is dan kom je al een eind


En boekhoud is gewoon oefenen..

Weet hoe een balans en v&w er uit zien.

Succes!


Klopt, oefenen ou safi. Maar dat heb ik dus niet gedaan

Citaat door Doewnyaaa:
Als je niets van cijfers weet, dan kom je echt nergens. Succes.


Weet genoeg van cijfers, anders had ik niet voor deze opleiding gekozen. Dankje!

Citaat door lll:
Kzou dan een andere opleiding kiezen!
Nee, ik was gewoon te lui om op te letten. En op het moment dat ik het niet meer snapte, kapte ik er gewoon mee.

30-10-2011, 19:19

Citaat door Ziet_Zitoen:
Weet genoeg van cijfers, anders had ik niet voor deze opleiding gekozen. Dankje!


Hierboven zeg je dat je er geen cijfer/letter van begrijpt en nu zeg je dat je genoeg van cijfers af weet. Goed van je.

30-10-2011, 19:21
Van basiskennen boekenhouden niet nee Is meer oefenstof, maar de basisregels heb ik niet meegekregen,

Ook slim.

31-10-2011, 00:05
Op de balans zit Debet kant en credit kant. Aan de debet kant zit altijd bezit rekeningen (bijv. inventaris, gebouw enz.)en aan de credit kant heb je Eigenvermogen en schuldrekeningen( bijv hypotheek en crediteuren).
Bezit rekeningen; als het minder wordt dan boek je het bedrag op credit. Als het meer wordt boek je het op debet.
Schuldrekeningen: als het minder wordt dan boek je het op debet en als het meer wordt dan boek je het op credit.
Voor hulpeigenvermogen rekeningen geldt hetzelfde regel als schuldrekeningen.

Dit is echt een basis regel voor boekhouden, hoop dat je wat begrijpt ervan.

31-10-2011, 03:20
Vergeet niet dat Debet en Credit gelijk MOETEN zijn (kan niet anders) en dat je toenamen aan dezelfde kant boekt, waar je afnamen aan de overkant boekt.

Als je van plan bent om hier je werk van te maken, stel ik voor er flink mee te oefenen. Er zijn TE veel slechte administrateurs waarvan de jaarrekening regelrecht de prullenbak in kan.

31-10-2011, 10:47
Ik heb hem gehad. Ik lees jullie reacties te laat

Hij was gewoon NIET te doen, en geen herkansing mogelijk.. Ook fijn.

Toch bedankt khouti!

31-10-2011, 10:50

Citaat door badbeauty:
Op de balans zit Debet kant en credit kant. Aan de debet kant zit altijd bezit rekeningen (bijv. inventaris, gebouw enz.)en aan de credit kant heb je Eigenvermogen en schuldrekeningen( bijv hypotheek en crediteuren).
Bezit rekeningen; als het minder wordt dan boek je het bedrag op credit. Als het meer wordt boek je het op debet.
Schuldrekeningen: als het minder wordt dan boek je het op debet en als het meer wordt dan boek je het op credit.
Voor hulpeigenvermogen rekeningen geldt hetzelfde regel als schuldrekeningen.

Dit is echt een basis regel voor boekhouden, hoop dat je wat begrijpt ervan.


Shokrane! Begrijp het toch wat beter nu.. Maar de toets ging meer over grootboekrekeningen zucht,

Citaat door Siddhartha:
Vergeet niet dat Debet en Credit gelijk MOETEN zijn (kan niet anders) en dat je toenamen aan dezelfde kant boekt, waar je afnamen aan de overkant boekt.

Als je van plan bent om hier je werk van te maken, stel ik voor er flink mee te oefenen. Er zijn TE veel slechte administrateurs waarvan de jaarrekening regelrecht de prullenbak in kan.
Shokrane voor je reactie khouya. Dat gaat wel goed komen inshallah.
Ik was gewoon te lui in het begin, maar met voldoende oefenen kom ik er wel

05-11-2011, 14:03
welke opleiding volg je?

05-11-2011, 17:18


Assistent accountancy / bedrijfsadministratie

05-11-2011, 20:48
Zonder oefenen kom je er niet. En een paar dagen voor je tentamen alles willen snappen, zit er dus niet in. Voortaan beter opletten en thuis oefenen. Vooral als je hierna Accountancy wilt gaan doen.. Succes!

05-11-2011, 20:49

Citaat door _______:
Zonder oefenen kom je er niet. En een paar dagen voor je tentamen alles willen snappen, zit er dus niet in. Voortaan beter opletten en thuis oefenen. Vooral als je hierna Accountancy wilt gaan doen.. Succes!
Ik heb een 2,3 gehaald maar ga hem inshallah herkansen..

Komt goed! SHokrane voor de tip

Pagina's : [1] 2 3