Bekijk volle/desktop versie : Is moord nou toegestaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

05-11-2004, 11:32
Ik heb toch een vraag waar ik me al heel lang van af vraag (zeker na de moord op Theo van Gogh) of het nou zo is.

Staat er nou ergens in de Koran (of op welke andere manier dan ook) dat er gemoord mag worden? Denk hierbij niet alleen aan de moord op Theo van Gogh maar ook bijvoorbeeld aan de moorden die door familie is gedaan omdat het slachtoffer de 'familie ten schande heeft gemaakt'.

Ik kan me namelijk totaal NIET indenken dat, maakt niet uit welk geloof, dat dit het toestemd om iemand te vermoorden.

Ik snap het gewoon echt niet. Iedere moordenaar moet toch juist gestraft worden en niet vereerd worden door de bijbehorende groep. Zoiezo is moord gewoon fout, echt fout en dat zou niemand moeten tollereren, ook al ben je de moordenaar zijn beste 'maatje'.

P.S. Dit topic is algemeen en niet alleenmaar door de moord op Theo.

05-11-2004, 12:15


ik ben het helemaal met j eens. Ik veroordeel de moord op van gogh heel erg. Lat straffen aan Allah swt over en ga niet zelf als een gek lopen schieten. Wat schiet je dar nou mee op. Ik geloof dat zulke mensen juist een zware straf te verduren ktrijgen in het hiernamaals.

05-11-2004, 12:36
ik heb altijd geleerd,dat allah de zondenaars straft,als de tijd is gekomen,en dat de mens zich daar niet mee mag bemoeien.
ik zou niemand vermoorden om ze mening.

05-11-2004, 12:42
De Koran rechtvaardigd geen moord gepleegd door iemand die speelt voor eigen rechter, niet in een land waar geen oorlog gaande is tenminste.

05-11-2004, 12:43



Citaat door Hillbilly:
Voorbeeld: KKK in Amerika tientallen jaren geleden, de Ku Klux Klan. Waarom is hun macht uiteindelijk verloren gegaan, waarom zijn de lyncpartijen gestopt? Omdat de zwarten hun stem deden gelden? nee, omdat de eigen blanke bevolking ging inzien dat dit soort gekken geen bestaansrecht hebben.

Ofwel voor de simpelen onder ons: je kan het alleen oplossen vanuit eigen kring. Dus marokkanen moeten het intern oplossen, ze moeten hun eigen extremisten zoals KKK opdoeken.
Het angstige nu is dat Marokkanen wijzen naar 1 individu. Hij was het, ik weet van niets, net zoals de blanken in het Zuiden van de VS drommels goed wisten wat er aan de hand was binnen hun KKK gemeenschap maar niets durvden te doen (lange tijd). "Maarr ik kan niets doen! ik ken ze niet!". Jij misschien niet, maar anderen wel.. Of je let bewust niet op..
Ik ben Marokkaan, vertel mij eens hoe ik die extremisten kan opdoeken?

05-11-2004, 12:45

Citaat door appie666:
Ik ben Marokkaan, vertel mij eens hoe ik die extremisten kan opdoeken?
Ja ..ik wil het eigenlijk ook wel weten...ok eerste stap..waar zijn ze??

05-11-2004, 12:47

Citaat door appie666:
De Koran rechtvaardigd geen moord gepleegd door iemand die speelt voor eigen rechter, niet in een land waar geen oorlog gaande is tenminste.
wou je zeggen dat er geen oorlog is tegen de islam?

05-11-2004, 12:56

Citaat door Hillbilly:
Appie, exact de juiste vraag die je hier stelt..... het gaat niet om het antwoord....

Stel die vraag aan iedere andere Marokkaan die je kent, stel hem in de Moskees, stel hem aan je familie. aan familie in het buitenland. op school, collega's... alle Marokkanen die je kent....

Stel dat elke Marokkaan die inzet heeft: zulke mafkezen opdoeken.

volgens mij komt het wiel dan langzaam in gang......
Ik denk dat Marokkanen in mijn omgeving de vraag afgelopen dagen vaak hebben gesteld.

05-11-2004, 13:03

Citaat door 0_0:
wou je zeggen dat er geen oorlog is tegen de islam?
Kijk dit snap ik nou echt niet hé! Dat is er helemaal niet, maar er is wel 'een oorlog' tegen de extremisten wat dus gerechtvaardigd is.

Wij spreken genoeg over het 'moslim probleem' en iedereen zegt dat ze de Islam/Moslims niet haten (of hoe je moet noemen) maar alleen walgen van de extremisten en het groepje dat hier de boel komt verzieken.

En dat vind ik het probleem in de wereld dat de Moslims dan direct denken dat wij Nederlanders alles over 1 kam scheren wat dus echt niet zo is. Zolang jij niemand in elkaart schopt, geen extreme dingen doet, netjes werken en belasting betaald hoor je ons echt niet klagen hoor!

Alleen denken jullie dat de Nederlanders aan IEDERE moslim een hekel hebben, maar dat is écht niet zo (op misschien een groepje na dan, maar dat hou je altijd).

Wat ik ook merk is dat als er discussies zijn over een geloof dat dit altijd redelijk normaal verloopt, maar zodra er over de Islam wordt gediscuseerd merk ik echt dat de Moslims direct een wat, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar een beetje vreemde manier.

05-11-2004, 13:09

Citaat door jacko:
Even een vraagje...

stel dat dit filmpje in Saoudie Arabie zou zijn gemaakt... en de stukjes van van Gogh daar zouden zijn geschreven...

Zou de regering van Gogh dan hebben geexecuteerd?


Ik denk van wel...


dus....
ja dus?

05-11-2004, 13:10

Citaat door Polderdijk:
Kijk dit snap ik nou echt niet hé! Dat is er helemaal niet, maar er is wel 'een oorlog' tegen de extremisten wat dus gerechtvaardigd is.

Wij spreken genoeg over het 'moslim probleem' en iedereen zegt dat ze de Islam/Moslims niet haten (of hoe je moet noemen) maar alleen walgen van de extremisten en het groepje dat hier de boel komt verzieken.

En dat vind ik het probleem in de wereld dat de Moslims dan direct denken dat wij Nederlanders alles over 1 kam scheren wat dus echt niet zo is. Zolang jij niemand in elkaart schopt, geen extreme dingen doet, netjes werken en belasting betaald hoor je ons echt niet klagen hoor!

Alleen denken jullie dat de Nederlanders aan IEDERE moslim een hekel hebben, maar dat is écht niet zo (op misschien een groepje na dan, maar dat hou je altijd).

Wat ik ook merk is dat als er discussies zijn over een geloof dat dit altijd redelijk normaal verloopt, maar zodra er over de Islam wordt gediscuseerd merk ik echt dat de Moslims direct een wat, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar een beetje vreemde manier.
Wat doe je moeilijk? Er is toch niemand onschuldigs vermoord?

05-11-2004, 13:12

Citaat door jacko:
Even een vraagje...

stel dat dit filmpje in Saoudie Arabie zou zijn gemaakt... en de stukjes van van Gogh daar zouden zijn geschreven...

Zou de regering van Gogh dan hebben geexecuteerd?


Ik denk van wel...


dus....
Jacko,

Je weet net zo goed dat Saoedi-Arabië niet 'De" islam vertegenwoordigt..
slecht voorbeeld naar mijn inziens..

05-11-2004, 13:13



Citaat door 0_0:
Wat doe je moeilijk? Er is toch niemand onschuldigs vermoord?
woorden dien je met woorden te bestrijden gappie..
er is iemand vermoord om zijn mening, wordt wakker..

05-11-2004, 13:17

Citaat door 0_0:
Wat doe je moeilijk? Er is toch niemand onschuldigs vermoord?
O nee?? Jij leeft echt met je gedachten ergens anders hé! Hij heeft helemaal niks verkeerds gedaan, hij heeft alleen zijn eigen mening gegeven, meer niet! Maar ik was het ook niet altijd eens met van Gogh, moet je hem dan maar vermoorden? Ik ben het ook niet eens met bijvoorbeeld AEL, betekend dat we hun ook direct af moeten schieten?

Maar ben jij ook Moslim of niet? Zo ja dan zou ik zo te lezen aan eerdere berichten nog maar eens goed de Koran lezen, want jij hebt deze dus op de verkeerde manier gelezen.

Een moord is een moord, met welke aanleiding dan ook. Het is fout klaar uit!

05-11-2004, 13:19
Je zegt t goed ja Saudi Arabie ja en dit is Nederland waar ze dat soort onzinnige regels niet kennen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7