Bekijk volle/desktop versie : 'Ik ben de reden waarom Manchester United die prijzen heeft gewonnen'



28-10-2011, 00:41
Dion Dublin speelde in zijn actieve loopbaan slechts twee seizoenen in het tenue van Manchester United, maar de oud-aanvaller claimt dat hij de reden is voor de successen van de Engelse topclub. De inmiddels 42-jarige Engelsman, goed voor meer dan 180 doelpunten, brak in een van zijn eerste wedstrijden voor the Mancunians zijn been en dat was naar zijn mening een keerpunt voor de club.

''Ik ben de reden waarom Manchester United al die prijzen heeft gewonnen", vertelt Dublin met een knipoog aan ESPN. "Het ligt echt aan mij, zeker weten. Ik brak mijn been en toen ik eenmaal hersteld was, hadden ze ene Eric Cantona naar Old Trafford gehaald. Hij was een openbaring voor de voetballerij. Hij was een genie. Hij kon alles, een absoluut genie. En dat was wat Manchester United nodig had."

Dublin werd medio 1992 voor ruim een miljoen euro overgenomen van Cambridge United. De eerste keus van Sir Alex Ferguson was toentertijd eigenlijk Alan Shearer van Southampton, maar Blackburn Rovers was the Mancunians te slim af. Cantona groeide uit tot een sensatie in Engeland en dwong Dublin om zijn heil elders te zoeken. Bij Coventry City en Aston Villa groeide hij uit tot een publiekslieveling.