Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Make-up en pukkels...



Pagina's : [1] 2

27-10-2011, 20:55
Hallo dames,

Bijna altijd wanneer ik make-up draag..( poeder, rouge, blush enz) krijg ik altijd de volgende dag een onzuivere huid en vaak pukkeltjes..

Ik reinig elke dag mijn gezicht, en doe bijna nooit make up omdat ik dus pukkeltjes krijg.. Ik heb van mijzelf al geen zuivere huid..en dan word het nog erger!

Heeft er iemand tips voor me??

Alvast bedankt!!

27-10-2011, 21:44


soms heb ik héél veel pukkels. als ik veel pukkels heb, doe ik geen makeup op. als de pukkeltjes vervaagt zijn doe ik het wel op. & de dag erna zijn ze weg.

28-10-2011, 08:56
en als je eerst een crémetje op doet?? en dan de make up?

28-10-2011, 12:47
De dagcreme doet niks voor je pukkels hoor. Heus niet dat het je gezicht beschermt tegen make-up.

@ts waarschijnlijk kan je huid gewoon niet tegen make-up en raken je porien verstopt waardoor je volgende dag pukkeltjes krijgt.
beste is gewoon helemaal geen make-up doen of anders een make-up op waterbasis proberen.

28-10-2011, 13:40


Misschien ligt het aan het make up? Welke producten/merken gebruik je?

28-10-2011, 16:21
heb ik ook..
daarom draag ik geen foundation of poeder..
echt jammer soms..als je leuke gelegenheid hebt moet je dag daarna ervoor boeten,,

28-10-2011, 20:33
[QUOTE=marokkaanserat;101526873]soms heb ik héél veel pukkels. als ik veel pukkels heb, doe ik geen makeup op. als de pukkeltjes vervaagt zijn doe ik het wel op. & de dag erna zijn ze weg. [/QUOTE

Jaa ik doe ook bijna nooit make-up op omdat k dan meer pukkels krijg.. heel soms, speciale gelegenheden doe ik het wel op.. maar dacht miss is er iets wat helpt!

28-10-2011, 20:34

Citaat door Just-a-Female:
De dagcreme doet niks voor je pukkels hoor. Heus niet dat het je gezicht beschermt tegen make-up.

@ts waarschijnlijk kan je huid gewoon niet tegen make-up en raken je porien verstopt waardoor je volgende dag pukkeltjes krijgt.
beste is gewoon helemaal geen make-up doen of anders een make-up op waterbasis proberen.
Ik heb wel eens vaker dagcreme er op gedaan en daarna pas make-up maar dan nog... Make up op waterbasis, hmm.. weetje miss welk merk?

28-10-2011, 20:35

Citaat door Ayaatje:
Misschien ligt het aan het make up? Welke producten/merken gebruik je?
Op dit moment gebruik ik make-up van essence.. gwn kruidvat merk maar wel een lijn speciaal voor pukkels, dat de porien niet dicht gaan.. maar helpt ook niks!

28-10-2011, 20:36

Citaat door HollandseNieuwe:
heb ik ook..
daarom draag ik geen foundation of poeder..
echt jammer soms..als je leuke gelegenheid hebt moet je dag daarna ervoor boeten,,
Jaaaa echt he! Echt jammer..

28-10-2011, 20:44

Citaat door fessia_ka:
Op dit moment gebruik ik make-up van essence.. gwn kruidvat merk maar wel een lijn speciaal voor pukkels, dat de porien niet dicht gaan.. maar helpt ook niks!
Dan heb je waarschijnlijk een gevoelige huid die gewoon niet tegen make-up kan. Ik heb dat ook hoor. Ik gebruikte het alleen op feestjes, en ja hoor volgende dag zag mn gezicht er niet uit!! Oh en als ik foundation op doe, ziet het het eerste uurtje prachtig uit, maar daarna wordt mn gezicht zoo rood en geirriteerd! Dus ja, dan maar geen foundation of blusher.
Ja meestal is make-up op olie-basis. Maar voor acne-gevoelige huid wordt make-up aangeraden op waterbasis. Ik kan zo niet bedenken welke merken, maar je zegt net dat je al make-up gebruikt die de porien niet verstoppen. Je moet het zo zien, in make-up zitten veel chemicalien.. De een kan er tegen en een ander niet.

28-10-2011, 20:48

Citaat door Just-a-Female:
Dan heb je waarschijnlijk een gevoelige huid die gewoon niet tegen make-up kan. Ik heb dat ook hoor. Ik gebruikte het alleen op feestjes, en ja hoor volgende dag zag mn gezicht er niet uit!! Oh en als ik foundation op doe, ziet het het eerste uurtje prachtig uit, maar daarna wordt mn gezicht zoo rood en geirriteerd! Dus ja, dan maar geen foundation of blusher.
Ja meestal is make-up op olie-basis. Maar voor acne-gevoelige huid wordt make-up aangeraden op waterbasis. Ik kan zo niet bedenken welke merken, maar je zegt net dat je al make-up gebruikt die de porien niet verstoppen. Je moet het zo zien, in make-up zitten veel chemicalien.. De een kan er tegen en een ander niet.
Jaa echt jammer, ik doe meestal geen foundation, die is het ergste! Blush gaat nog wel. maarja, ik moet maar eens op zoek gaan naar eentje op water basis! Thnx

28-10-2011, 20:49


Ik denk dat je een erg gevoelige huid hebt, in makeup zit siliconen en vaak ook nog parabenen wat bij veel vrouwen nog altijd irritaties en pukkels geeft .

28-10-2011, 20:51

Citaat door nlmoslima:
Ik denk dat je een erg gevoelige huid hebt, in makeup zit siliconen en vaak ook nog parabenen wat bij veel vrouwen nog altijd irritaties en pukkels geeft .
Jaa eerder was het nog erger, heb een tijd de pil geslaakt(diana) en is het heeeeel veeeel minder geworden! Maar nu wanneer ik make up op doe.. komen er pukkeltjes en dat wil ik niet!! hahah

28-10-2011, 22:17

Citaat door fessia_ka:
Op dit moment gebruik ik make-up van essence.. gwn kruidvat merk maar wel een lijn speciaal voor pukkels, dat de porien niet dicht gaan.. maar helpt ook niks!
hey sgat ik heb die probleem ookmet essense zodra k die foundation op smeer zit k volgende dag vool met pukkels!! ik gebruik nu zelf loreal die met die kwast eraan en gebruik geen poeder messchien moet je dat probeeren..

Pagina's : [1] 2