Bekijk volle/desktop versie : Voor mijn akhawaat..



Pagina's : [1] 2 3 4

27-10-2011, 13:48
A Salaamoe'Alaykoem Waruhmatullaah wa barakatoeh mijn dierbare zusters,

Allereerst wil ik Allah Subhanahu wa ta'ala vragen om ons in een staat van goede gezondheid te brengen zowel onze imaan te versterken opdat Hij, Subhanahu wa ta'ala, tevreden met ons zal zijn Allahumma Ameen.

Ik wil deze topic In'shaa- Allaah richten op een groep zusters, die ik een oprechte nasieha wil geven, Bi idni Ilaah wa ta'ala.. En dit wil ik doen omdat, ik van jullie hou omwille van Allaah ta'ala en hoop dat wij hier allen lering uit zullen trekken In'shaa-Allaah.

Alhamdulillaahi, voor de Hijaab die ons is opgedragen. De verplichting voor elke moslima. Zoals Allah ta'ala zegt in de Koraan: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khomor (sluiers) over hun boezems dragen." (An-Noer: 31)

Wat ik zie, Astaghfirullaah, is dat nu de Abaya als mode- object wordt gebruikt. Subhan'Allaah, wallaahi dat doet mij werkelijk pijn.. Er worden prachtige bedekte Abaya's gedragen en vervolgens worden er strakke leren jasjes op gedragen en als je dan naar de schoenen kijkt, zie ik allerlei merken, voorbij lopen van Gucci's tot Prada's, die je al in de verte ziet glimmen. En vervolgens maken jullie dit af, met bijpassende accecoires?

Mijn geliefde zuster, moet dit de kledingstyle van A'ishah Radiya Allaahu anha voorstellen? Of is dit wat er in de bovenstaande aya wordt bedoeld met 'en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is'?

Ga eens bij jezelf na, wat is de 7ikma van de Hijaab? Waarom draag je hem? Wat is daar de bedoeling van? Hijaab is niet slechts een stukje stof beste zuster, Hijaab draagt veel dingen met zich mee. Dienares van Allah bedek jezelf! Wees Zijn dienares en gehoorzaam Hem! Bescherm jezelf mijn zuster. Ik weet zeker dat wanneer je erover nadenkt het niet meer dan logisch is wat ik je nu zeg. Ik weet zeker zuster dat je snapt wat ik bedoel. Zuster vergeet Allah ta'ala niet, want je bent jezelf al gegarandeerd vergeten! Gehoorzaam Hem zodat je tot de bewoners van het Paradijs zal behoren. Bedek jezelf zuster bedek jezelf.. Wees geen prooi van de shaytaan, maar wees een vijand van hem le3natoe Allahoe' 3alayh.

Ik zweer bij Allah ik zeg dit niet omdat ik me beter wil vertonen dan dat ik ben. Want ik ben ook maar slechts een zondaar. Maar ik zeg dit omdat ik van mijn zusters hou en hen wil beschermen tegen het hellevuur. Ik zeg dit omdat het me pijn doet. Op een dag zullen wij deze wereld moeten verlaten mijn zuster. Op een dag zullen wij ons boek overhandigd krijgen en daarin zal alles staan wat wij gedaan hebben. Daarnaast moeten we alles kunnen verklaren. Beste zuster, stel je toch eens voor. Dat jij voor Allah staat en je dan moet verklaren. Wat zal dan die verklaring zijn? Wat zal jouw verklaring zijn dat jij in plaats van Zijn kledingsvoorschriften de kledingsvoorschriften van de koeffaar hebt gevolgd? Ittaq Illaah, Vrees Allaah beste zuster!

En ik vraag Allah Subhanahu wa ta'ala, ons te vergeven, en te leiden naar Zijn pad as- siraat al Mustaqeem..

27-10-2011, 14:25


Salamoe3elaikoem Wa Ra7matoeAllaah Wa Barakatoe,

SubhanaAllaah. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, Oughti.
Dit is iets wat werkelijkwaar ook dagelijks in mijn hoofd blijft rondhangen..

SubhanaAllaah, ik ben het met je mee-eens!

Up.

27-10-2011, 14:46

Citaat door Unknown-:
Salamoe3elaikoem Wa Ra7matoeAllaah Wa Barakatoe,

SubhanaAllaah. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, Oughti.
Dit is iets wat werkelijkwaar ook dagelijks in mijn hoofd blijft rondhangen..

SubhanaAllaah, ik ben het met je mee-eens!

Up.


A7sana Allaahu ilayki.

27-10-2011, 14:51
Amien.

Je intentie is zuiver.

27-10-2011, 20:12


Salaam aleykoum, Je hebt echt gelijk. Insha'Allah zullen meerderen dit inzien zodat hun kledingstijl zal veranderen. Het is jammer als ze het deels goed doen, maar dan alsnog ''verpesten''.

Wa aleykoum salam.

27-10-2011, 21:22

Citaat door __Esmaatje__:
Amien.

Je intentie is zuiver.



@Ts Jazaki Allaho gairan!

27-10-2011, 21:36
Prachtig initiatief ma-shaa Allaah.

27-10-2011, 21:57
baraka allahoe feeki

27-10-2011, 22:51
I totally agree. Mooi verwoord! Barak Allaahu feeki.

27-10-2011, 22:52

Citaat door IkGaJouHelek:
A7sana Allaahu ilayki.

Alhamdulillaah, ik heb lang getwijfeld of ik hierover wat moest plaatsen omdat, ik bang was dat het verkeerd opgevat zou worden.
Ik begrijp wat je bedoeld.
Maar je hebt het erbij vermeld: het is niet de bedoeling dat je hoog wilt overkomen. Ghair InshaAllaah als de andere dat verkeerd opvatten. Zolang jijzelf weet dat dat niet de bedoeling is.

28-10-2011, 10:12
Mooi verwoord Zuster. Massa Allah.

Moge Allah soebhana wa tha alla ons beschermen van het hellevuur.

Liefs een zuster

28-10-2011, 13:19
Barak Allaahu feeki, lieve zuster.

28-10-2011, 13:22


Macha Allah mooi verwoord

28-10-2011, 15:13

Citaat door IkGaJouHelek:
A7sana Allaahu ilayki.

Alhamdulillaah, ik heb lang getwijfeld of ik hierover wat moest plaatsen omdat, ik bang was dat het verkeerd opgevat zou worden.
Zuster je hebt er helemaal gelijk in. Moge allah onze imaam versterken

28-10-2011, 15:41
Misschien een idee om deze topic ook bij andere hoekjes te plaatsen?

Pagina's : [1] 2 3 4