Bekijk volle/desktop versie : Spanninngggggggggggggggggggggg



Pagina's : [1] 2

04-11-2004, 21:18
Ik kwam vandaag mijn grot uit en heb de buitenwereld bekeken........

En wat zag ik?????? overal SPANINNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Mensen praten niet met elkaar, mensen zijn bang, mensen doen snel hen ding, mensen zijn zenuwachtig..................
Ik hoorde een groep jongeren met elkaar praten, de een zei tegen de andere: ALS HET KOMT, DAN MOET HET MAAR!!! IK BEN ER KLAAR VOOR..............

HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO..............what the xxxx is er aan de hand????

Lijk net of er iets aan het komen is en iedereen wacht geduldig af voor wat komen gaat.....


Kan iemand mij vertellen wat er komen gaat???? Gaat de hel losbreken??? dan wil ik het nu al weten!!!!
Ik ben niet voorbereid mensen.......ik heb hier rekening mee gehouden!!!!!

Wow ik word gek van al die spaningggggggggggggg

04-11-2004, 23:14


Haha heb het opgemerkt.

Een drukke metro, Marokkaan recht tegenover een Nederlander. Even kijk je elkaar aan. Je zult denken wat zal die over me denken en andersom ook. Je ontwijkt elkaars blikken. Je leest de krant, een artikel over Theo.. Aandachtig kijkt hij je aan. Wat zal haar reactie zijn denkt hij? Hij blijft je aankijken.

Hij moet eruit stiekem kijkt ie je nog even aan. Je kijkt hem aan en draait je weer om. Op naar de volgende.. Maar inderdaad gewoon je hoofd koel houden!

04-11-2004, 23:17
Als het er dan toch van moet komen, die 60 maagden lust ik wel rauw! Ik loop een bus binnen en roep heel hard BOEM! en wanneer iedereen bukt zeg ik hihihihi!



BraveHeart79

04-11-2004, 23:21
Bravehart Haha!
De reactie die je zult krijgen.. Ai ai ai

04-11-2004, 23:30


Ik merk gelukkig niets.

05-11-2004, 01:25
Iedereen was geschokt, omdat Bush was verkozen!
Jij hebt wel heel diep in je grot gezeten!

05-11-2004, 01:37

Citaat door ElAlamein:
Iedereen was geschokt, omdat Bush was verkozen!
Jij hebt wel heel diep in je grot gezeten!
Ja echt diep............ ik hou van warmte en knusheid.....een keer in de zoveel tijd kom ik de sfeer proeven buiten.....

Maar er gaat dus niets komen mensen......kan ik dus weer terug mijn grot in en aan mijn boeken zitten.....

Ik hoorde ook iets over een groeperig die bestaat uit nederlandse knokploeghooligans, die actie zouden gaan ondernemen tegen de arabieren....
Klopt daar iets van??? Ze zouden de NRC hebben gebeld met de medeling dat de nederlandse bevolking zich geen zorgen hoeft te maken, want zij zouden de problemen oplossen..... Ik voelde me gelijk opgelucht, nederlandse hooligans die voor mij de problemen gaan oplossen.....



ps. ik wil jullie een tip geven: ga lekker verder met je studie of je werk en als de hel losbreekt, dan gaan we wel naar ijsland, daar zijn de mensen tenminste cool.....

05-11-2004, 01:47
ik merk die spanning ook en ik kom de laatste tijd nauwelijks buiten. Het is gewoon een zenuwachtig gevoel van wat er komen gaat. inchallah loopt het niet uit de hand en kunnen we gewoon normaal verder leven.

05-11-2004, 13:51

Citaat door Corrie:
Dit zijn de momenten dat ik extra blij ben dat ik niet in de stad woon, een stuk minder spanning hier.

Gisteren even in het dorp geweest(het dorp bedoel ik mee het winkelcentrum) en daar liepen gewoon dezelfde mensen als altijd, een stel vrolijk lachende moslima's met hoofddoek en al, de nederlanders liepen er net zo gewoon als altijd, geen nare blikken, geen voelbare spanning, gewoon het leven zoals elke dag...
Maar toch is het probleem er, mischien niet in jouw dorp, nog niet in jouw dorp.

Ze liepen er wel vrolijk bij, maar je weet nooit wat deze mensen denken, volgens mij ziet iedereen nu wel in dat de tijden anders zijn geworden, daar hoef je niet voor in de stad te leven.

05-11-2004, 14:24
Ik merk er weinig van..
Ik doe gewoon me ding..ik woon in een straat waar geen Marokkaan te bekennen is..
Ik ben er wel eentje en dat weten velen, maar ik krijg nog steeds dezelfde respect als voorheen. Op me werk idem dito..als ik boodschappen doe merk ik er ook bar weinig van.

Het is volgens mij maar net hoe jij er zelf in staat...Wacht je op een reactie?..Lok je een reactie uit? Tuurlijk ik geloof graag dat er wel wat mensen tussen zitten die met een bepaalde blik (of opmerking) iets kenbaar willen maken, maar dat zijn juist de mensen waar onmacht bij heerst.

ik zou er niet al te lang bij stilstaan..Wat gebeuren moet, zal gebeuren en verder is het belangrijk dat we ons hoofd gewoon koel houden..Tenslotte is het niet je broer, neef, zwager die het heeft gedaan..Voor mij is en blijft het een Ver van me bed show en zo zouden jullie er ook in moeten staan.

Dat we het moeilijk zullen krijgen is denk ik niet onder stoelen of banken te verbergen, maar laten we eerlijk zijn..makkelijk hebben "wij" het als goeie nederlandse/marokkaanse burgers nooit gehad..Het over 1 kam scheren verhaal is namelijk altijd een isseu geweest.
Het is daarom belangrijk om gewoon je ding te doen en lak te hebben aan de mensen die bij voorbaat al vooroordelen over je hebben. STA DAAR ALSJEBLIEFT BOVEN!

05-11-2004, 16:40

Citaat door Corrie:
Wat mensen denken, wat ze in hun hoofd hebben is van hun persoonlijk, zolang ze daar andere niet mee lastig vallen is dat hun goed recht...

Tja tijden veranderen, niets staat stil, het mens dat denkt dat de wereld altijd zal zijn zoals zij nu is is een dwaas....
Maar hoe het veranderd hebben we zelf in de hand, dit is DE tijd om die dagelijkse glimlach naar mensen weer goed in te voeren, een beetje vriendelijkheid kunnen we wel gebruiken.

Je ziet idd als de blikken kruisen even een angstige gedachte door de ogen van degene voor je gaan, wat zal zij denken, 1 vriendelijke glimlach is genoeg om te laten weten dat je dat persoon nogsteeds gewoon als mens ziet, de spanning vloeit weg en alles is weer zoals normaal, relaxed, ok....
Neeh het heeft niks met persoonlijk te maken, de hijab is ook persoonlijk, enzo kan ik door gaan. Met de islaam val ik ook niemand lastig, maar toch word het me moeilijk gemaakt.

De glimlach zal niet veel helpen, schijn bedriegt zeg ik altijd en het klopt ook in mijn ogen.

05-11-2004, 16:52

Citaat door Mocrobrains:
Neeh het heeft niks met persoonlijk te maken, de hijab is ook persoonlijk, enzo kan ik door gaan. Met de islaam val ik ook niemand lastig, maar toch word het me moeilijk gemaakt.

De glimlach zal niet veel helpen, schijn bedriegt zeg ik altijd en het klopt ook in mijn ogen.
Ik vind de reactie van de Nederlanders heel beheerst. Heel anders dan bij Fortuyn. Noem het maar Hollandse nuchterheid.

Als ik dat vergelijk met de orgie van geweld en vernieling, die in Antwerpen losbarstte, nadat er een Marokkaan was neergeschoten... Rat Aboe Dja Dja speelde daarbij een heel kwalijke rol.

05-11-2004, 16:58



Citaat door crescendo:
Ik vind de reactie van de Nederlanders heel beheerst. Heel anders dan bij Fortuyn. Noem het maar Hollandse nuchterheid.

Als ik dat vergelijk met de orgie van geweld en vernieling, die in Antwerpen losbarstte, nadat er een Marokkaan was neergeschoten... Rat Aboe Dja Dja speelde daarbij een heel kwalijke rol.
Hoezo heel beheerts, omdat jij mischien zelf nederlander ben, tuurlijk vind je het dan beheerst. Maar de grote nederlanders weten inderdaad niet hoe ze met moslims om moeten gaan, het gaat er mij niet om of jij beheert bent ofniet. Ik weet heus wel beter hoe een nederlander in elkaar zit, dat hoef jij mij niet uit te leggen ofwat dan ook, Hollandse nuchterheid wist niet dat het bestond.

Ten eerste waarom noem je hem een rat, leg mij dat eens uit, ik haat mensen die praten over iemand terwijl ze niet weten wie die persoon is, dat zijn pas echte ratten.

05-11-2004, 23:18

Citaat door Corrie:
Tuurlijk is dat wel persoonlijk, jij zal vast ook wel je dingetjes hebben waar je al dan niet negatief over denkt, als je maar niet blind om je heen gaat slaan is dat niet zo'n probleem, dan blijft het je eigen probleem en maak je er niet een ander zijn probleem van.

Het spijt me dat het je lastig wordt gemaakt om de islam en dat meen ik echt, dat is niet eerlijk, dat is niet ok, ik kan niet meer doen dan mensen waarmee ik praat duidelijk maken dat de islam op zich niet slecht is, dat verreweg de meeste moslims absoluut niet slecht zijn.
Ik kan een heeeeeeeeeel klein beetje begrijpen hoe zwaar het voor je is, vorige week in zware discussie over de toestanden in de wereld, gozer waarmee ik zat te babbelen werd woedend om wat ik zei, werd al qaida hoe.r genoemt door hem, dat is het laatste waarnaar ik heb geluisterd, ben weg gegaan, later hoorde ik dat hij van de andere luitjes die er waren flink de wind van voren heeft gekregen, uiteindelijk zijn mijn woorden beter doorgedrongen omdat die gozer zo over zijn stift ging...

Maar die glimlach helpt wel, probeer het maar eens, glimlach naar ieder die je tegenkomt en met wie de blikken kruizen, het zal geen echte rare denkbeelden veranderen, maar het haalt wel die spanning weg die er hangt, het geeft een stuk ontspanning en weet je wat, als je vaak glimlacht voel je jezelf ook een stuk beter.

Denk eraan dat je niet vergeet te lachen, ook al zijn er veel nare dingen in het leven, er zijn ook nogsteeds veel mooie dingen, vergeet die niet, het is alles wat je hebt, het is alles wat er uiteindelijk toe doet...
Pure onzin wat er staat over glimlachen en beter voelen, maar daar ga ik verder niet op in.

Kijk en dat is het probleem het mooiste wat voor mij bestaat is het islaam, en dat word beetje bij beetje aangepakt.

Denk jij dat praten nog nu heeft, de probleem is zo uit de hand gelopen dat het geen nut meer heeft, het ergste is dat wij hier ook worden beoordeeld wat er buiten nederland gebeurt, dat maakt de haat naar ons nog groter.

Het is gewoon een tijdperk gekomen om sterk met je geloof bezig te zijn, en meer niet in mijn ogen, ik verwacht niet veel meer teminste dat het nog goed komt voor ons, want alles lijkt voor mij als moslim verandert te zijn.

Ik bekijk vele discusies, volg vele tv progammas en bekijk vele sites, en praat veel met mensen. Inmiddels is het me nu wel duidelijk hoe het een en ander in elkaar steekt, de problemen die nu in Nederland zijn, kunnen niet vergeten worden, en ook niet goedgepraat worden.

En zoals ik al zei, ik ga me niet aanpassen aan deze cultuur en aan regels die mij niet bevallen. Ik ben ik en ik blijf hoe ik ben, mijn geloof is de islaam, en als niemand zich met mij bezig houd, dan komt alles wel goed, maar dat is het nu juist, ik weet niet waarom het zo is, maar de islaam is al een geruime tijd een onderwerp van de dag geworden, niet alleen in Nederland maar overal.

Er zijn vele belangijkere dingen in deze wereld aan de gang, dan met regels en plannen komen voor moslims, want geloof me corrie, juist door dit soort plannen, gaan er dingen gebeuren die erg zullen zijn.

Of er ook echt oplossingen zijn zoals vele roepen daar twijfel ik ook erg aan, ik hoop alleen dat het niet nog erger word dan het al is, zoals de aivd zegt lopen er 150 mensen rond die ze in de gaten houden, terwijl deze cijfers niet kloppen.

Maar corrie ik laat niet over me heen lopen, ik heb mijn geloof met alles wat daar bij hoort, ik zal altijd verdigen zolang ik het nog kan, terwijl het nu wel me strot uit komt.

06-11-2004, 13:04
Ik denk dat ik hier maar eens een foto moet gaan plaatsen, mocht de hell losbarsten wordt dan niet boos op mij

Pagina's : [1] 2