Bekijk volle/desktop versie : waarom draait het bij Marokkanen altijd trouwen??

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

19-02-2003, 14:44
Wees blij als je snel trouwt, is toch goed.
Maar je moet het wel zelf willen natuurlijk.
Tegenwoordig is het moeilijk om een juiste man te vinden, dus om dat te voorkomen is het best handig als je vroeg trouwt (met vroeg bedoel ik 18,19,20)
Sommige hoor je zeggen "ik ben nog jong" maar later mogen ze blij zijn als ze een man zonder papieren kunnen vinden!
Als het serieus is moet je er zeker voor gaan ( mijn mening)
Beter te vroeg dan te laat.

20-02-2003, 15:31

Je hebt helemaal gelijk,meisje!!
zodra ze een meisje van 16,17 jaar zien!!
Komt het woordje trouwen automatisch op in hun hoofd.

slaat nergens op,maar ja
wat kan je er aan doen

20-02-2003, 15:46
Hai,

Waarom praten marokkanen over trouwen? Heel logisch, omdat trouwen de helft van je dien is, je geloof dus. Het is verboden om niet te trouwen, tenzij Allah het anders wilt. Een huwelijk is een overeenkomst tussen twee personen om als een geheel door het leven te gaan. Niet dat je 24 uur aan elkaars lip moet hangen, maar dat je er voor elkaar bent en dat je ervoor zorgt dat je elkaar steunt met de ISlam.

Een huwelijk is een soort van bescherming van de verleidingen van de buitenwereld. Proberen in Halal te leven is toch het mooiste wat er is?

InshaAllah zal elke moslim en moslima in halal leven. En Moge Allah ons beschermen van het kwade.Amien.

Queen_Esje

20-02-2003, 19:29
Salaam aleykoum
het heeft niets met marokanen te maken maar met de soenah van onze profeet
het huwelijk is een van de 4 belangrjikste soena's
en Allah heeft ons geboden om te doen wat hij vraagt en wat onze profeet ons voordeed.....vraag je je dan af waarom moslims willen trouwen

En als je gewoon logisch nadenkt dan heb je je antwoord we moeten maagd blijven van ons geloof en soms is het beter om te trouwen dan dat mensen hun geloof beschadigen om iets stoms
er zijn nog heeeeeel veeel meeeeer redenen

28-02-2003, 21:49

jawilliee.......dat vroeg ik mezelf ook altijd af

03-03-2003, 13:16

Citaat:
Origineel gepost door 3ebergrechts
weet je wat ik niet snap?
waarom draait het bij Marokkanen altijd om trouwen, sinds ik me kan herinneren praten de vrouwen alleen maar over trouwen.
Heb je mensen een jaar of langer niet gesproken denk maar niet of ze je vragen of het goed met je gaat, nee hoor. De eerste vraag is altijd en nog niet getrouwd. Net of dat het belangrijkste is. Ohja en ben je getrouwd zie je de vrouwen naar je buik kijken en hoor je ze gewoon denken zou ze al zwanger zijn.
Dus mijn vraag is waarom denken (de meeste) Marokkanen alleen maar aan trouwen en niet aan school of zo??
T®IESTTTTT MAAAR WAARR®®®®

20-06-2003, 13:41
zonder huwelijk kun je niet je leven delen met een man en kun je geen kindjes krijgen!

20-06-2003, 21:02

Citaat:
Origineel gepost door Safia21
zonder huwelijk kun je niet je leven delen met een man en kun je geen kindjes krijgen!
jawel hoorrrrrr In Nederland welllllllll !!!!! :-) :-)
En dat kan ook best handig zijn: ik ga samenwonen met mijn marokkaanse vriend uit marokko, voordat we gaan trouwen... :-) :-)
Ik vroeg nog of z'n ouders dat wel goed vonden, en de islam etc. etc., het enige antwoord wat ik dan krijg: ik doe wat ik wil, ik trouw de vrouw die ik wil, ik woon waar ik wil, en zij hebben er Niets mee te maken. Het lijkt wel een Hollander !!! Maar wel lekker makkelijk, ik dacht dat het allemaal errug ingewikkeld ging worden, maar helemaal niet gelukkig.

grrrrroetjes en iedereen veel succes met zijn huwelijk - niet huwelijk. Enne .. als je de nederlandse bladen en gesprekken ziet/hoort, gaat het ook vaak over wie is met wie, en wie heeft er -sneu- nog geen vriend of vriendin .... is wel anders dan trouwen natuurlijk, maar het is ook wel weer een beetje hetzelfde, toch ???

23-06-2003, 09:42

Citaat:
Origineel gepost door Desiree_H
jawel hoorrrrrr In Nederland welllllllll !!!!! :-) :-)
En dat kan ook best handig zijn: ik ga samenwonen met mijn marokkaanse vriend uit marokko, voordat we gaan trouwen... :-) :-)
Ik vroeg nog of z'n ouders dat wel goed vonden, en de islam etc. etc., het enige antwoord wat ik dan krijg: ik doe wat ik wil, ik trouw de vrouw die ik wil, ik woon waar ik wil, en zij hebben er Niets mee te maken. Het lijkt wel een Hollander !!! Maar wel lekker makkelijk, ik dacht dat het allemaal errug ingewikkeld ging worden, maar helemaal niet gelukkig.

grrrrroetjes en iedereen veel succes met zijn huwelijk - niet huwelijk. Enne .. als je de nederlandse bladen en gesprekken ziet/hoort, gaat het ook vaak over wie is met wie, en wie heeft er -sneu- nog geen vriend of vriendin .... is wel anders dan trouwen natuurlijk, maar het is ook wel weer een beetje hetzelfde, toch ???
Dat we in Nederland wonen, wil nog niet zeggen dat we alles moeten doen wat Nederlanders doen

23-06-2003, 10:28
Desiree ga je hem importeren uit maroc? ant dan kan ik wel voorstellen dat ie alles doet wat haram is, want sommige mensen doen alles voor hun papieren

23-06-2003, 10:56

Citaat:
Dat we in Nederland wonen, wil nog niet zeggen dat we alles moeten doen wat Nederlanders doen
Neen, natuurlijk niet. Maar in vond dat die ene persoon het nogal zwart-wit stelde: dat het ONmogelijk was.

Maar in mijn ogen heeft het trouwens niet alleen met geloof te maken, ook met cultuur en samenleving. Ook al staat er in de bijbel dat je moet trouwen en niet samenwonen, toch zullen veel christelijke ouders -in NL-niet graag zien dat hun kind meteen gaat trouwen, zonder eerst al een man-vrouw relatie op te bouwen, omdat ze graag willen dat hun kind wat zekerder van de zaak in het huwelijksbootje stapt en niet overhaast (en onnodig gekwetst wordt). En de ouders van diezelfde ouders, daar zouden 30 jaar geleden de haren recht van overeind van zijn gaan staan, als hun kind WEL had willen samenwonen !!!

Mensen willen altijd graag sociaal geaccepteerd worden door hun naaste omgeving. Ik ook. Wat mijzelf in een bizarre situatie brengt: mijn ouders verklaren me voor gek als ik snel wil trouwen en willen daar niks mee te maken hebben, zijn ouders zullen verdrietig zijn als we zomaar gaan samenleven. Ik wil mijn ouders niet onnodig kwetsen, de zijne ook niet. En we willen graag samen zijn, en ook geacepteerd worden door onze families. Oplossing ????????????????
We hebben er maar van gemaakt: in ondertrouw gaan en zo samenwonen, en dan na een jaartje trouwen....

Maar ik heb zo het vage vermoeden, dat dit in de ogen van de islam niet de optimale oplossing was, die was vast dat hij met een maagedelijke moslima ging trouwen ...

23-06-2003, 13:47
De enige oplossing is geduld hebben, niet samenwonen...dat is inderdaad niet de optimale oplossing volgens de Islam

Misschien is het belangrijk voor je om je eerst es in de Islam te verdiepen, het kan je helpen bij het maken van keuzes samen met je aanstaande

Liefs Safia

23-06-2003, 14:13

Citaat:
Origineel gepost door Dua
Desiree ga je hem importeren uit maroc? ant dan kan ik wel voorstellen dat ie alles doet wat haram is, want sommige mensen doen alles voor hun papieren
Lekker is dat zeg !!! Staat dat ook de Koran ??
"Doe alles voor uw papieren". Her eerste gebod ??

23-06-2003, 14:28
Dat heeft niets met de Qoraan te maken, maar het is vaak wel waar wat ze zegt. Mensen kunnen heel ver gaan om in dit land te mogen vertoeven

Liefs Safia

23-06-2003, 14:50

Citaat:

Misschien is het belangrijk voor je om je eerst es in de Islam te verdiepen, het kan je helpen bij het maken van keuzes samen met je aanstaande

Liefs Safia
Hoi lieve Safia,

Bedankt voor je advies, ik ben nieuwsgierig naar de Islam, want ik ben nieuwsgierig van karakter en het komt ook omdat ik mijn vriend en zijn familier beter wil begrijpen. Maar kan nog wel even duren, voordat ik er echt een gevoel bij krijg dat ik de islam echt begrijp
(tegen die tijd, zijn we als het goed is, al lang en breed getrouwd )

Thanks again voor je hartverwarmende reacties.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5