Bekijk volle/desktop versie : Ervaring met inleiden??



Pagina's : [1] 2

23-10-2011, 18:07
Dag dames,

Morgen heb ik een serotiniteitscontrole (soort van overtijdscontrole), en dan zal waarschijnlijk ook een datum geprikt worden om mij in te leiden.. Althans als de kleine niet vanzelf komt.. Zoals ik mij voel, ben ik bang dat de kleine het te goed heeft hierbinnen, dus ik denk dat het toch niet vanzelf zal gebeuren.. Ik hoop het natuurlijk wel InchaAllah..

Wat zijn jullie ervaringen met inleiden? Zijn er dingen waar ik op zou moeten letten of voor de zekerheid na moet vragen?

Alvast bedankt!

23-10-2011, 20:21


salaam meid, mijn ervaring met inleiden 3maandjes geleden verliep niet vlotjes helemaal niet. ik was 7dagen overtijd en was de zondag avond binnengegaan,ze zijn toen begonnen met het balonetje te plaatse en in de ochtend vliezen gebroken.daarna kwamen de hevige weeeen, ja men zoontje wou maar niet zakken en had pas om 10u in de avond volledige ontsluiting,maar werd eindtijdelijk toch en keizersnede wat niet zo prettig was. met inleiden heb je zoiezo veel meer kans op keizersneden, het is jammer dat het niet vanzelf op gang kan komen,

23-10-2011, 20:25
bedankt voor je verhaal tzizwiet.. was je kleine al wel ingedaald toen je ingeleid werd? en had je al ontsluiting? pff.. hoor vaak dat inleidingen eindigen in een keizersnede.. Ik hoop inchaAllah dat het nog vanzelf op gang komt..

23-10-2011, 20:30
ja mijn kleine was weken op voorand al serieus ingedaald ik weet nog de gynecoloog zei tegen mij van doe rustig aan meid kleine zit al laag met zen hoofdje en had 1 maand op voorand 1 cm ontsluiting, meid inchallah dat alles goed komt en je natuurlijk mag bevallen inchallah

23-10-2011, 20:34



Citaat door tzizwiet:
ja mijn kleine was weken op voorand al serieus ingedaald ik weet nog de gynecoloog zei tegen mij van doe rustig aan meid kleine zit al laag met zen hoofdje en had 1 maand op voorand 1 cm ontsluiting, meid inchallah dat alles goed komt en je natuurlijk mag bevallen inchallah
InchaAllah..

SoubhanAllah hoe het zo kan verlopen.. Tot gisteren had ik nog geen ontsluiting.. morgen gaan ze het weer controleren en eventueel een afspraak maken voor een inleiding.. De baby is wel goed ingedaald Alhamdollilah.. InchaAllah zal het goed komen..

23-10-2011, 20:34
Salaam alaikom meid,

Ik ben ook ingeleid had geen ontsluiting hebben ze eerst bij me een veter in gebracht die voor ontsluiting moest zorgen en weeen.
Na 1 uur begonnen de weeen na 3 uur waren ze hevig kreeg weeen storm kon ze niet meer weg puffen kwamen om de 10 seconde daarna heb ik een ruggenprik gehad en voelde toen niks meer de weeen ook niet meer had toen al 5 cm ontsluiting het ging allemaal heel snel.
Toen ik mocht bevallen voelde ik het persen niet door het ruggenprik en voelde de hechtingen ook niet.

Elke lichaam is anders iedereen reageerd er ook anders op.

Wakfa sahla inchallah

23-10-2011, 20:37

Citaat door zwangerlicious:
Salaam alaikom meid,

Ik ben ook ingeleid had geen ontsluiting hebben ze eerst bij me een veter in gebracht die voor ontsluiting moest zorgen en weeen.
Na 1 uur begonnen de weeen na 3 uur waren ze hevig kreeg weeen storm kon ze niet meer weg puffen kwamen om de 10 seconde daarna heb ik een ruggenprik gehad en voelde toen niks meer de weeen ook niet meer had toen al 5 cm ontsluiting het ging allemaal heel snel.
Toen ik mocht bevallen voelde ik het persen niet door het ruggenprik en voelde de hechtingen ook niet.

Elke lichaam is anders iedereen reageerd er ook anders op.

Wakfa sahla inchallah
Dankjewel voor het delen van je ervaring.. Ik hoop zo echt dat het bij mij dan ook zo zal gaan.. Ik heb ook nog steeds geen ontsluiting.. als het bij mij ook te veel wordt, zal ik ook zeker om een ruggeprik vragen..

23-10-2011, 20:38
Dames die gereageerd hebben, ik heb jullie groen gegeven.. Nogmaals bedankt!

23-10-2011, 20:44
bedankt meid en laat ons zeker weten hoe het is verlopen, en hoe kleine spruit het maakt inchallah.

23-10-2011, 20:46

Citaat door tzizwiet:
bedankt meid en laat ons zeker weten hoe het is verlopen, en hoe kleine spruit het maakt inchallah.
InchaAllah.. ik zal jullie morgen laten weten wat er is afgesproken in het ziekenhuis..

23-10-2011, 21:20
geen ervaring maar wa9fa sahla inshallah!
Moge allah je snel verlossen en zal t allemaal soepeltjes gaan inshallah!!

24-10-2011, 09:02

Citaat door MoesCH:
geen ervaring maar wa9fa sahla inshallah!
Moge allah je snel verlossen en zal t allemaal soepeltjes gaan inshallah!!
Ameen.. InchaAllah..

24-10-2011, 19:02


en wat hebben ze gezegd meid in het ziekenhuis??

24-10-2011, 22:04

Citaat door tzizwiet:
en wat hebben ze gezegd meid in het ziekenhuis??
Had om half 11 een afspraak.. eerst een ctg scan laten maken.. toen een echo en daarna inwendig onderzoek.. Met de baby gaat het goed, met mij ook alhamdollilah alleen wilde de gyneacoloog niet wachten tot vrijdag.. het was of morgen of woensdag.. Maar omdat ik nog niet zoveel ontsluiting had (pas 1 cm) wilden ze toch voor morgen gaan.. Na overlegd te hebben met mijn man en de verloskundige heb ik ermee ingestemd.. pfff wat ben ik nu ineens zenuwachtig man.. ik rekende zoooo erg op vrijdag.. Ze hebben me wel gestript.. het deed deze keer ook veel meer pijn dan de vorige keren.. ik bloed ook en ik heb ook kramp.. ik ga de tijd bijhouden en hopen/bidden dat het vanavond/ vannacht toch natuurlijk gebeurt..

24-10-2011, 22:19
ben ook ingeleid maar met 38 weken ivm hypertensie.. mijn ervaring was dat het wel lang duurt. me lichaam was duidelijk niet voorbereid.. geen verweking nix.. dus dat maakte et ook dat et zo lang duurde , kan bij jouw heel anders zijn inshae Allah...

vanaf het breken van de vliezen had de verpleegkundige et infuus wel heel hoog gezet.. op een gegeven moment ging de ontsluiting 2 cm per uur dus was wel ff schrikken dus misschien als je liever wat langer en rustiger ontsluit dat je kan vragen om et lager te zetten , had ik achteraf wel gewild....

maar probeer echt rustig te blijven.. wat mij heeft geholpen was zon skippybal die de meeste zk hebben.. heb daar de hele bevalling op doorgebracht .. behalve dan toen ie er uit moest!

Moge Allah je bijstaan sis

Pagina's : [1] 2