Bekijk volle/desktop versie : Rijangst



22-10-2011, 10:52
wie o wie heeft hier ook last van gehad? zo ja wat heb je gedaan..
ik overweeg een rijangst cursus/opfriscursus...heeft iemand dat ooit gevolgd/ zo ja wat vond je ervan

22-10-2011, 13:15


Hoe komt het dat je rijangst hebt? Hoelang heb je je rijbewijs?

22-10-2011, 13:15
waarom ga je niet met je man, broer, zus, vriendin ff rijden?
Hoelang heb je niet gereden?



Ikhad na het behalen van me rijbewijs 2 jaar niet gereden. Maar heb het eerlijk gezegd niet gehad.
Heb gelijk me ding kunnen doen (behalve parkeren)

22-10-2011, 13:16
Of beter gezegd, hoelang rij je al?

22-10-2011, 13:21



Citaat door Azhaar:
Hoe komt het dat je rijangst hebt? Hoelang heb je je rijbewijs?
ik heb 3 jaar mijn rijbewijs nu. ik heb mijn rijbewijs 4 weken voor mijn bevalling gehaald..dus kon sowieso niet gelijk rijden..na mijn verlof ging ik voor t eerst in een auto rijden met meteen een baby op de achterbank...je raadt t al, extra nerveus. daarna ging ik voor t eerst alleen snelweg op, meteen in filetijd. (naar mijn werk) ik kwam zwetend en bevend aan. 3 keer in totaal gegaan. en toen kon ik t niet meer. moest spontaan janken als ik moest denken aan snelweg.
daarna bleef ik wel rijden in binnenstad. maar toen deed auto raar. en soub7anaAllah alleen bij mij, niet bij mijn man. stuurbekrachtiging viel plotseling uit. rook uit de auto. (bij mijn man nog nooit gebeurd) echt heel veel dingen achter mekaar. toen vond mijn man dat t beter is dat ik neit in die auto reed. er zat een tussenpoos tussen dat en nieuwe auto kopen. al met al heb ik nu 2 jaar niet gereden.

22-10-2011, 13:27

Citaat door Ghita77:
ik heb 3 jaar mijn rijbewijs nu. ik heb mijn rijbewijs 4 weken voor mijn bevalling gehaald..dus kon sowieso niet gelijk rijden..na mijn verlof ging ik voor t eerst in een auto rijden met meteen een baby op de achterbank...je raadt t al, extra nerveus. daarna ging ik voor t eerst alleen snelweg op, meteen in filetijd. (naar mijn werk) ik kwam zwetend en bevend aan. 3 keer in totaal gegaan. en toen kon ik t niet meer. moest spontaan janken als ik moest denken aan snelweg.
daarna bleef ik wel rijden in binnenstad. maar toen deed auto raar. en soub7anaAllah alleen bij mij, niet bij mijn man. stuurbekrachtiging viel plotseling uit. rook uit de auto. (bij mijn man nog nooit gebeurd) echt heel veel dingen achter mekaar. toen vond mijn man dat t beter is dat ik neit in die auto reed. er zat een tussenpoos tussen dat en nieuwe auto kopen. al met al heb ik nu 2 jaar niet gereden.
Jeetje meid, ik kan mij wel voorstellen dat je bang bent met je kleine achter en vooral als je snelweg op moet, want je gaat harder dan normaal rijden en je word onzeker.
Ik ben ook een hele tijd bang geweest, maar niet zo heel erg. Ik vond het vreselijk om de snelweg op te moeten en vooral als ik de weg niet wist. Dit komt voornamelijk dat ik erg onzeker ben gemaakt door allerlei kritiek die ik kreeg.

Door die onzekerheid ga je juist heel gevaarlijk rijden. Maar ik ging niet stoppen met rijden. Ik dacht 'jaa daag ik heb toch mijn rijbewijs gehaald, dat is niet voor niets geweest' zo heb ik een tomtom aangeschaft (zo werd ik zekerder) , die verteld je ruim wanneer je moet invoegen of uitvoegen, zodat je als het druk word op tijd op je juiste rijbaan terecht komt om uit te voegen.

22-10-2011, 13:45
oh dat had ik ook toen ik me rijbewijs pas had hahah ik was een echte gevaar op de weg.
ik had toen ook nog eens pas werk gevonden waar ik met de auto heen moest, en ik heb gewoon gezegd dat ik niet durf rijden, omdat ik me rijbewijs pas had gehaald.
dat vonden ze heel normaal, en zeiden dat ik eerst in me vrije tijd paar keer naar werk moest rijden, en terug. zodat ik de route zou kennen.
zo eigenwijs deed ik dat niet, en verdwaalde elke morgen alle kanten uit waardoor ik steeds te laat kwam
een tomtom bestond toen nog niet, dat zou me heel wat leed (en benzine) hebben bespaard.

22-10-2011, 17:13

Citaat door Unbreakable25:
Ik heb 1,5 maand geleden een ongeluk gehad met me 2 kindjes op de achterbank. Auto is total los verklaard en heb echt een hele harde klap gehad. Daarbij komt dat me kindjes allebei pijn op hun borstkast hadden door de gordel. Was niet eens mijn fout. Meneer reed gewoon door rood en ontkende het later zelfs toen de politie kwam. Ik durf nu dus ook niet meer te rijden! En ben dat ook niet meer van plan
Vreselijk dit.

Sterkte, maar als het niet jou fout was geweest is er toch geen reden om niet meer te rijden. Je hebt gewoon tijd nodig.
Khair inchAllah

22-10-2011, 17:18
Heb ik ook, ben daarom ook nog niet voor mn rijbewijs gegaan...

22-10-2011, 18:24
enige angst die ik nu heb is achteruit rijden.
Is mij een keer gebeurd ik stond geparkeerd op een parkeerplaats en ik liep naar de auto ik zag een man aankomen met 10 kinderen en die liepen overal en nergens, dus ik was aan het wachten, wachten, wachten maar ik zag bij elke auto een verdwaalde kind. Ik dacht dat ik geen kind meer zag achter me en wilde achteruit rijden totdat ik keiharde hoorde heeee, kijk ff uit ja!!
dus mijn hart stopte bijna en er rende nog een kind achter de auto, ik was zoooo boos op mezelf maar ook op die sukkel die de kinderen zomaar liet gaan overal en nergens.
sindsdien heb ik echt een angst met achteruitrijden.

22-10-2011, 19:00
ik heb ook al heel lang mijn rijbewijs en heb toen een auto gehad in 2002-2003, ik reed af en toe en ook op de snelweg enz, toen trouwde ik en kreeg ik kinderen en stopte ik met autorijden stom he, mijn man reed me overal en ook ik kreeg angst om auto te rijden,

sinds september heb ik een kleine auto gekocht en brenge ik iedere dag mijn kinderen naar opvang en school en angst ken ik niet meer, en het is amsterdam, dus ook nog ergggggggg druk, had bijna een aanrijding met een scooter, ik trapte heel hard op de rem, ik had niet goed in de spiegel aan de rechterkant gekeken bij afslaan en een andere keer ook hard op de rem voor een fiets, (zij reed door rood) en zo hou je altijd wel situaties waarbij de schrik krijgt, maar ik zie het allemaal als leermomenten:-))