Bekijk volle/desktop versie : 'Ik heb altijd al gezegd dat Cristiano Ronaldo geen egoïstische speler is'



21-10-2011, 19:32
Scoren deed Cristiano Ronaldo in de afgelopen vier duels van Real Madrid maar één keer, maar wel bereidde hij telkens minimaal één doelpunt van een ploeggenoot voor. Tot een dergelijke prestatie was de Portugese doelpuntenmachine eerder nog niet in staat geweest. Voor José Mourinho komt het niet als een verrassing. "Ik heb altijd al gezegd dat Cristiano Ronaldo geen egoïstische speler is."

"Ronaldo heeft een aparte manier van voetballen en die wil ik niet veranderen", verzekerde de oefenmeester van Real Madrid vrijdagmiddag in gesprek met diverse Spaanse media. "Als ik dat wel zou doen, dan zouden zijn belangrijkste kwaliteiten verloren gaan. Maar het elftal speelt goed, iedereen is in staat om doelpunten te maken en dan is het logisch dat hij zich op zijn gemak voelt."

Mourinho benadrukte tevens dat de 21 doelpunten in de laatste vijf ontmoetingen slechts een momentopname zijn. "Ik vergeet absoluut niet onze wedstrijden tegen Levante en Racing Santander. We waren in ruim 180 minuten niet in staat om een doelpunt te maken. Daarom verwacht ik niet dat we morgen tegen Málaga vier keer scoren. Ik had die twee wedstrijden liever met 0-1 gewonnen."