Citaat door rafidi:Ten eerste weet ik niet waar alevieten precies in geloven en daarnaast weet ik niet veel over het leven van Abu Hanifah. En dat Abu Hanifah gevongen is genomen voor het opkomen voor Ja'far Al-Sadiq betwijfel ik heel erg. Mijn vraag aan jou Is of Al-Kafi Al-Sahrif van Al-Kulayni (r.a) volgens jou een betrouwbare bron is? Er staat een overlevering in dat Imam Ja’far Al-Sadiq (a.s) Abu Hanifah duidelijk als afgedwaalde aanwijst.
Allah rabb, Muhammad rasoel, Ali imam.
Ik probeer slechts de waarheid te achterhalen. Als ik heel eerlijk moet zijn zijn sommige standpunten van Sjiieten vreemd. Veel sjiieten schelden Abu Bakr, Omar en Othman uit. Vloeken en vervloeken is zoiezo niet Islamitisch. Soennieten hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt. Weliswaar zijn de Sahabi belangrijker voor hun, maar ze hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt.
Volgens de Soennieten:
'if these two years had not been available to me due to my good fortune, Numan (Abu Hanifa) would have been dead. (Imam Ja'far al-Sadiq, page 83). Imam Abu Hanifa had also remarked 'I have never seen a greater scholar of fiqh than Imam Ja'far al-Sadiq
'.
Abu Hanifa heeft zijn belangrijkste kennis van de Ahl al Bayt imams verkregen. Volgens de Soennieten is het zo dat Imam Abu Hanifa anti-kalief was en weigerde om voor de kalief te werken.
Furthermore, Allamah Shibli Numani refuted Ibn Taymeeya's claim stating:
"Abu Hanifa sat for a long time at Imam Baqir's feet and acquired from him much valuable knowledge of Fiqh and Hadith not available anywhere else. Shia's and Sunni's are agreed that Abu Hanifa derived much of his learning from Baqir. He learned a great deal from the imam's son, Ja'far al-Sadiq also, which fact is generally mentioned in the history books. Ibn Taymeeya, however, denies this on the ground that Abu Hanifa and Ja'far al-Sadiq were contemporaries and equals, which ruled out the probability of the former being the latter's pupil. But I consider this sheer imprudence and lack of comprehension on Ibn Taymeeya's part. For all his greatness as an original thinker and master of fiqh, Abu Hanifa could not compare in learning with Imam Ja'far al-Sadiq. The Ahl'ul bayt were the fountainhead of Fiqh and Hadith and, in fact, all religious learning. "The master of the house knows best what is in it", to quote a well-known Arabic saying". (Imam Abu Hanifa, by Allamah Shibli Numani page 40).
Our note, this book has also been rendered in to English and we attch the English translation of the text.