Bekijk volle/desktop versie : Bidden volgens de hanafi madhab als Alevi-Shia zijnde.



21-10-2011, 17:27
Ik heb vandaag het vrijdag gebed verricht volgens het Hanafi madhab. Ik wil het verrichten volgens de Jafariyah madhab. de grootste Sunni geleerde, Abu Hanifa was een leerling van Imam jafar al Sadiq.

Is het geoorloofd om te bidden volgens het Hanafi madhab als Aleviet-Sjiiet zijnde en andersom ?

Hoe kijkt de Ahle sunnah tegen de Jafariyah wetschool, en hoe kijkt de Jafariyah wetschool tegen het Hanafi madhab ?

shukran.

21-10-2011, 17:32


Er is niets mis met mijn aqiedah.

21-10-2011, 17:55

Citaat door yeahyeah:
aliewieten moet eerst aan hun aqiedah werken en dan denken aan het bidden

21-10-2011, 19:08

Citaat door rafidi:
Bij shi’a is het zeker dat de profeet (s) dat niet deed. Het was een bid’ah van Umar die het overnam van Al-Madjus. Geef mij 1 bewijs uit 1 authentieke shji’itische bron dat de profeet (s) dit deed. Kom aub niet met je eigen bronnen aanlopen, want dat zou zonde zijn van je tijd.
Geef bewijs dat het van Omar komt?

21-10-2011, 19:40



Citaat door rafidi:
Volgens Shi’a was Abu Hanifa een afgedwaalde die na zijn studie bij Imam Ja’far Al-Sadiq (a.s) zijn eigen richting op ging. Ondanks het feit dat Imam Ja’far Al-Sadiq (a.s) hem meerdere keren had gewaarschuwd.

De profeet (s) zei: “Bid zoals jullie mij zien bidden.”
Dus het is niet geoorloofd om op een andere manier te bidden, dan de manier waarop de heilige profeet (s) en AhlulBayt dit deden. Aangezien het gebed volgens de overige Madahib (wetscholen) niet overeenkomt met het gebed van Ahlulbayt (a.s) is het niet toegestaan om te bidden volgens hun Madhab.
abu hanifa heeft zelf geen eigen madhab opgericht. We moeten eerlijk zijn. Imam abu Hanifa heeft in de gevangenis gezeten omdat hij vroom was en voor de Ahl al Bayt opkwam. Hij was tegen de kalief en stond aan de zijde van de Ahl al Bayt.

De Hanafi madhab is opgericht door de leerlingen van Imam Azam Abu Hanifa.

Geldt dit ook niet voor de Jafariyah wetschool ?

Waarom zou Abu Hanifa afgedwaald zijn ? Dit is onlogisch. Hij kwam in de gevangenis terrecht wgens zijn liefde voor de Ahl al bayt. Hij zei dat er geen wijzer man was dan Imam Jafar al Sadik.

Vertel..leg het me uit.

21-10-2011, 19:40

Citaat door antimadkhalies:
sjitische bronnen geloven wij niet


wij hebben 2 verschillende geloven !
Het is 1 geloof. Shia-Sunni was toendertijd politieke stromingen. Door de eeuwen heen is het van elkaar vervreemdt.

21-10-2011, 19:47
De grootste Sunni geleerde Imam Abu Hanifa zei over Imam Jafar al sadik

'' als ik mijn laatste 2 jaar niet met imam Jafar al sadik had doorgebracht, dan was ik gestorven als een onwetende''

21-10-2011, 21:02

Citaat door rafidi:
Ten eerste weet ik niet waar alevieten precies in geloven en daarnaast weet ik niet veel over het leven van Abu Hanifah. En dat Abu Hanifah gevongen is genomen voor het opkomen voor Ja'far Al-Sadiq betwijfel ik heel erg. Mijn vraag aan jou Is of Al-Kafi Al-Sahrif van Al-Kulayni (r.a) volgens jou een betrouwbare bron is? Er staat een overlevering in dat Imam Ja’far Al-Sadiq (a.s) Abu Hanifah duidelijk als afgedwaalde aanwijst.
Allah rabb, Muhammad rasoel, Ali imam.


Ik probeer slechts de waarheid te achterhalen. Als ik heel eerlijk moet zijn zijn sommige standpunten van Sjiieten vreemd. Veel sjiieten schelden Abu Bakr, Omar en Othman uit. Vloeken en vervloeken is zoiezo niet Islamitisch. Soennieten hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt. Weliswaar zijn de Sahabi belangrijker voor hun, maar ze hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt.

Volgens de Soennieten:

'if these two years had not been available to me due to my good fortune, Numan (Abu Hanifa) would have been dead. (Imam Ja'far al-Sadiq, page 83). Imam Abu Hanifa had also remarked 'I have never seen a greater scholar of fiqh than Imam Ja'far al-Sadiq '.


Abu Hanifa heeft zijn belangrijkste kennis van de Ahl al Bayt imams verkregen. Volgens de Soennieten is het zo dat Imam Abu Hanifa anti-kalief was en weigerde om voor de kalief te werken.

Furthermore, Allamah Shibli Numani refuted Ibn Taymeeya's claim stating:

"Abu Hanifa sat for a long time at Imam Baqir's feet and acquired from him much valuable knowledge of Fiqh and Hadith not available anywhere else. Shia's and Sunni's are agreed that Abu Hanifa derived much of his learning from Baqir. He learned a great deal from the imam's son, Ja'far al-Sadiq also, which fact is generally mentioned in the history books. Ibn Taymeeya, however, denies this on the ground that Abu Hanifa and Ja'far al-Sadiq were contemporaries and equals, which ruled out the probability of the former being the latter's pupil. But I consider this sheer imprudence and lack of comprehension on Ibn Taymeeya's part. For all his greatness as an original thinker and master of fiqh, Abu Hanifa could not compare in learning with Imam Ja'far al-Sadiq. The Ahl'ul bayt were the fountainhead of Fiqh and Hadith and, in fact, all religious learning. "The master of the house knows best what is in it", to quote a well-known Arabic saying". (Imam Abu Hanifa, by Allamah Shibli Numani page 40).
Our note, this book has also been rendered in to English and we attch the English translation of the text.

21-10-2011, 21:04
Imam of Ahl'ul Sunnah al Muhaddith Shah Abdul Aziz Dehlavi had in fact referred to Abu Hanifa as a Shi'a. He writes in Tuhfa Ithna Ashariyya page 25:

"Imam Abu Hanifa [r] was counted amongst the Shi'a of Kufa and he considered Zaid bin 'Ali bin Husayn to be on the path of truth"

During that era Islamic sciences were being spread through the empire and students were benefiting from the teachings of scholars with differing views, far and wide. Students took the opportunity to gain knowledge from Ulema, in the same way Abu Hanifa learnt from Imam Ja'far al-Sadiq .

Imam Ja'far al-Sadiq also taught Imam Malik

Abu Sulaiman stated:

Ansar.org states:
"Al-Shafi'i read "Al-Muwti" on Malik and the book has only 9 hadeeths that are narrated by Ja'far Al-Saddiq. And no one said that Malik was one of the students of Abu Hanifah, but they said that Malik was contemporary with Abu Hanifah".

21-10-2011, 21:26

Citaat door Zulfikar:
Allah rabb, Muhammad rasoel, Ali imam.


Ik probeer slechts de waarheid te achterhalen. Als ik heel eerlijk moet zijn zijn sommige standpunten van Sjiieten vreemd. Veel sjiieten schelden Abu Bakr, Omar en Othman uit. Vloeken en vervloeken is zoiezo niet Islamitisch. Soennieten hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt. Weliswaar zijn de Sahabi belangrijker voor hun, maar ze hebben veel liefde voor de Ahl al Bayt.

Volgens de Soennieten:

'if these two years had not been available to me due to my good fortune, Numan (Abu Hanifa) would have been dead. (Imam Ja'far al-Sadiq, page 83). Imam Abu Hanifa had also remarked 'I have never seen a greater scholar of fiqh than Imam Ja'far al-Sadiq '.


Abu Hanifa heeft zijn belangrijkste kennis van de Ahl al Bayt imams verkregen. Volgens de Soennieten is het zo dat Imam Abu Hanifa anti-kalief was en weigerde om voor de kalief te werken.

Furthermore, Allamah Shibli Numani refuted Ibn Taymeeya's claim stating:

"Abu Hanifa sat for a long time at Imam Baqir's feet and acquired from him much valuable knowledge of Fiqh and Hadith not available anywhere else. Shia's and Sunni's are agreed that Abu Hanifa derived much of his learning from Baqir. He learned a great deal from the imam's son, Ja'far al-Sadiq also, which fact is generally mentioned in the history books. Ibn Taymeeya, however, denies this on the ground that Abu Hanifa and Ja'far al-Sadiq were contemporaries and equals, which ruled out the probability of the former being the latter's pupil. But I consider this sheer imprudence and lack of comprehension on Ibn Taymeeya's part. For all his greatness as an original thinker and master of fiqh, Abu Hanifa could not compare in learning with Imam Ja'far al-Sadiq. The Ahl'ul bayt were the fountainhead of Fiqh and Hadith and, in fact, all religious learning. "The master of the house knows best what is in it", to quote a well-known Arabic saying". (Imam Abu Hanifa, by Allamah Shibli Numani page 40).
Our note, this book has also been rendered in to English and we attch the English translation of the text.
juist wel .

21-10-2011, 21:28

Citaat door hizbollah:
juist wel .
Heeft de ahl al bayt vervloekt ?

21-10-2011, 21:38

Citaat door Zulfikar:
Heeft de ahl al bayt vervloekt ?
schelden is niet toegestaan in de islam ,maar vloeken wel, het staat duidelijk in de koran .

21-10-2011, 21:52



Citaat door hizbollah:
schelden is niet toegestaan in de islam ,maar vloeken wel, het staat duidelijk in de koran .
ja dat snap ik. Ik doelde dan ook eigenlijk op uitschelden.