Bekijk volle/desktop versie : "Ik zou geen nee zeggen tegen jou"



19-10-2011, 20:14
Net klaar van school. Helemaal slaperig van het college loop ik naar de uitgang. Het regent... de helft van mijn mede studenten verschuilen zich onder een kap. Maar ik wilde niet. Ik had immers regenlaarzen aan! en daar liep ik dan. Naar de tram. Richting het station. Ik nam plaats bij de dichtst bijzijnde stoel en legde mijn tas op mijn schoot. Even keek ik op mijn telefoon of ik geen smsje had ontvangen. Inderdaad een sms. Geen ping, geen whats app. Maar gewoon een sms. OP mijn samsung. Maar nee geen sms...

OP het station aangekomen ging ik nog even naar de AH To Go. Ik wilde nog wel wat drinken. Wat een afpersers zijn het eigenlijk. Als ik nog geen 200 meter verder zou lopen kon ik precies hetzelfde pak FriescheVlag Milk& Fruit voor 80 cent kopen. Hier betaal ik er 1,40 voor! o mijn god! En het ergste vond ik nog.. dat het er altijd druk is! nog steeds geiiriteerd over de 60 cent die de heer A. Heijn van mij afperst keek ik nog even rond... ze hebben tegenwoordig Mars drinken. zal wel weer heel machtig zijn! Nee, ik ga toch voor de Milk&Fruit nou meneer Heijn... dat u veel te duur bent weten we al van uw wijkwinkels. Laten we doen alsof we dat niet gezien hebben, maar dat ik hier gewoon de dievegge van mijn eigen portemonnee ga spelen! o mijn god.

Nog steeds in mijn hoofd pratend tegen dhr Heijn ging ik in de rij staan. blijkbaar zei ik iets te hard.. want hij keek om en lachte een klein beetje... zo een lach dat tussen een lach en een glimlach zit. Nee,,, niet meneer Heijn. Maar mijn lotgenoot die ook, net als ik, door meneer Heijn afgeperst wordt. To Go.. Not To Go zou je bedoelen! Maar goed, wat een verschijning deze gozer. Aan zijn prahctige ogen kon ik zien dat hij Marokkaans was. Ik schaamde me een beetje.. hij hoorde me tegen mezelf praten.. tegen mnr Heijn en over 60 cent! Wat? zei ik een beetje lachend... ben jij meneer Heijn?? hij lachte weer een beetje... nee.. maar ik bedenk mijzelf net dat meneer Heijn mij van 1,45 beroofd. in zijn normale winkels is deze 15 cent.. en hier is ie 1,45. hij had een flesje AH water in zijn handen. Nou zei ik lacherig... dan doe ik het tenminste beter dan jij. van mij pakt ie maar 60 cent af. hij lachte... en legde zijn flesje bij de cassiere neer. Ik zag dat zij hem ook niet verkeerd vond. Hij is van mij dacht ik bij mezelf! even lachte ik weer in mezelf... stel je voor dat ik dat per ongeluk hardop zou zeggen. de cassiere deed er bij hem net iets langer over om zijn flesje af te rekenen dan normaal.Hij keek achterom gebaarde met zijn flesje een soort doei. en nu ben ik eindelijk aan de beurt binnen no time was ze klaar met mij! Mijn god.... wat denkt ze nou dat als ze 1 minuut langer over het afrekenen doet met hem..hij mss zichzelf in die ene minuut bedenkt om haar nr te regelen? Maar goed.. ik zag mijn knappe verschijning met zijn flesje water net de winkel uit lopen... (zie je hoe snel ze was?)...

Ik moest het nu doen.. nu zeggen.. anders zou ik hem nooit meer zien hij zou verdrinken in de menigte en ik zou hem nooit kunnen redden. Het is nu of nooit. Anders blijft het in mij!!.. en ja ik liep zijn richting op en zei heeyy... hij keek om... en ik riep het "Ik zou geen nee zeggen tegen jou!"