Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen???



19-10-2011, 12:24
Selaam aleikoem,

Op aanraden van anderen wil ik hier graag mijn verhaal vertellen.
Ik weet niet of het zin heeft maar proberen kan uiteraard geen kwaad. Ik hoop eigenlijk reacties te ontvangen van
personendie hetzelfde hebben meegemaakt of mij advies kunnen geven.
Want eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet meer..

Ik begin maar gewoon bij het begin al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ben nu ruim 1 jaar getrouwd met mijn man en kan helaas niet zeggen dat ik gelukkig ben.
Integendeel, ben diep ongelukkig in mijn huwelijk.
Sinds de 2de dag van onze huwelijksreis merkte ik dat mijn man zich anders ging gedragen. Om het kleinste ding werd ie
boos en met de dag verergerde dat. Hij was op een gegeven moment zo boos en kwaad op mij en iedereen dat je geen
normaal gesprek met hem kon beginnen.

Ondertussen waren we terug van vakantie en ik hoopte, bidde dat het over zou gaan.
Maar helaas. Het werd met de weken/maanden erger. Hij maakte alleen nog maar ruzie met mij en negeerde mij volledig.
Als ik in zijn ogen kijk zie ik alleen nog maar haat tegenover mij. Hij uit het niet maar zijn daden zeggen genoeg..
Hij slaapt de meeste tijd op de bank en van geslachtsgemeenschap is niet veel sprake. Het vreemde daarbij is dat ik sinds mijn ontmaagding( ruim een jaar geleden) blijf bloeden tijdens en na de daad. Ik loop hiervoor bij de gynaecoloog maar zij weten niet meer waar ze het zoeken moeten.

Mijn man heeft een aantal jaren geleden te maken gehad met shir. Hierdoor zijn wij toen een jaar uit elkaar gegaan.
Hij kon mij gewoon niet om zich heen verdragen en haatte mij. Hij is toen naar de imam geweest op aandringen van
zijn familie en heeft erna weer terug contact gezocht met mij.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. De man die zoveel van mij hield en alles voor mij overhad is er niet meer.
Ik heb het gevoel alsof mijn man me is afgenomen. Mijn hart is gebroken.
Ik weet niet hoe lang ik het nog moet volhouden op deze manier. Ik heb niet het gevoel dat ik ben getrouwd.

Ik heb ontzettend veel steun van mijn eigen familie en schoonfamilie. Zij herkennen hem niet zoals hij vroeger was.
(vroeger was het een zeer liefdevolle, barmhartige en geduldige man). Ze hebben zoveel voor ons gedaan.
Ze hebben geprobeerd met hem te praten en hem de feiten verteld.
Maar hij blijft ontkennen en aangeven dat het goed gaat met hem gaat..

Ik hoop op serieuze reacties van mensen die dit bekend voorkomt of mij kunnen adviseren..

Alvast bedankt..

19-10-2011, 12:32


Is het een optie om die imam nog eens te bezoeken? Misschien heeft het wel dezelfde oorzaak als de vorige keer en het kan sowieso geen kwaad

19-10-2011, 13:11
hoe zit het met het praktiseren van je man?
het kan zeker een teken van sihr of bezetenheid zijn
heeft je man wel zelf in de gaten dat er iets niet klopt?

19-10-2011, 13:33
Ik denk dat het terug te maken heeft met Sihr, ook aangezien je bloedt enz. Heb eens een bboek gelezen over sihr enz, dat er soms Sihr wordt gedaan dat de vrouw steeds blijft bloeden en dat dus de man niet bij haar kan komen. Allahoe Alem
Maar ik zou toch een imaam opzoeken aangezien hij vroeger wel normaal was en ook ten tweede dat hij in het verleden al met sirh te maken heeft gedaan.
Hoe gaat het met zijn geloof, bidden, koran lezen enz.

Ik zou gewoon een oplossing zoeken maar je man niet opgeven.

Véél dua doen meid!!!

19-10-2011, 19:12


Helaas bid mijn man niet. Hij heeft altijd gezegd dat ie inschallah zou gaan beginnen en dat was een soort afspraak die we haddengemaakt. Zodra we samen woonden zou hij gaan beginnen en op dat moment stond ie er ook open voor.
Maar merk nu dat ie er helemaal niet meer naar omkijkt. Hij zegt niet meer inschallah ik ga beginnen..
Ik probeer veel koran te draaien in huis maar meestal is hij degene die het wegdoet.

Zelf heeft hij niet in de gaten waar die mee bezig is en blijft volhouden dat het goed met hem gaat.
Zijn eigen vader heeft tegen hem gezegd dat het niet goed met hem gaat...
Ik zou niet weten hoe ik naar een imam zou moeten als hij er zelf niet open voor staat.
Hij gelooft het niet als anderen hem ermee confronteren.

Hij is heel erg veranderd. Vroeger was hij vol met grapjes en verhalen en tegenwoordig is die altijd maar
boos en stil en teruggetrokken. Ik herken hem gewoon niet meer. Soms vraag ik mezelf af wie deze man is
waar ik mee samenwoon..

Ik weet niet meer naar welke oplossing ik moet zoeken. Zijn familie legt de keuze bij mij neer om naar imam te gaan. Op de een of andere manier kan/durf ik dat gewoon niet..
Het maakt mij helemaal kapot. Ik merk dat ik het langzaam aan het opgeven ben. Ben gewoon moe en helemaal kapot van verdriet en alles wat ik afgelopen jaar heb moeten meemaken en verdragen.

Ik bid en doe elke dag doea dat ons leven weer normaal zal worden inschallah...

19-10-2011, 20:12
Ik kan je helaas geen antwoorden geven maar ik wens je heel erg veel sterkte, geduld en heeel erg veel geluk, inscha allah

20-10-2011, 16:57
wat vreselijk zuster Maar Allaho A3lam hoe jij hem beschrijft, zijn gedrag, is er zeker sprake van Sihr.
Laat gewoon een imaam thuis komen als hij ook thuis is zonder het hem te zeggen. Hij zal hem denk ik niet de deur wijzen..

20-10-2011, 16:57
Moge Allah swt je steunen!

20-10-2011, 18:33
la hawla wala kuwata illa bi allah

het lijkt me erg hoe jij zo leeft met je man
want jij hebt hem ook anders gekend
en sihr is echt iets erg
en hij bid niet eigenlijk is het wel goed dat jullie geen gemeenschap hebben want het is dan ook niet toegestaan

hij moet zich meer praktiseren het kan ook dat hij depressief is maar er moet een oorzaak zijn niemand verandert zo maar
zo als vele al zeggen ga naar de imam
vertel hij niks naar zen familie of zijn vrieden

moge allah jou bijstaat voor jou sabr INA ALLAHOE MARA ASABRIRIEN
doe veel dua
lees veel koran
ik doe ook dua voor jou

21-10-2011, 15:10

Citaat door Lavazza:
Helaas bid mijn man niet. Hij heeft altijd gezegd dat ie inschallah zou gaan beginnen en dat was een soort afspraak die we haddengemaakt. Zodra we samen woonden zou hij gaan beginnen en op dat moment stond ie er ook open voor.
Maar merk nu dat ie er helemaal niet meer naar omkijkt. Hij zegt niet meer inschallah ik ga beginnen..
Ik probeer veel koran te draaien in huis maar meestal is hij degene die het wegdoet.

Zelf heeft hij niet in de gaten waar die mee bezig is en blijft volhouden dat het goed met hem gaat.
Zijn eigen vader heeft tegen hem gezegd dat het niet goed met hem gaat...
Ik zou niet weten hoe ik naar een imam zou moeten als hij er zelf niet open voor staat.
Hij gelooft het niet als anderen hem ermee confronteren.

Hij is heel erg veranderd. Vroeger was hij vol met grapjes en verhalen en tegenwoordig is die altijd maar
boos en stil en teruggetrokken. Ik herken hem gewoon niet meer. Soms vraag ik mezelf af wie deze man is
waar ik mee samenwoon..

Ik weet niet meer naar welke oplossing ik moet zoeken. Zijn familie legt de keuze bij mij neer om naar imam te gaan. Op de een of andere manier kan/durf ik dat gewoon niet..
Het maakt mij helemaal kapot. Ik merk dat ik het langzaam aan het opgeven ben. Ben gewoon moe en helemaal kapot van verdriet en alles wat ik afgelopen jaar heb moeten meemaken en verdragen.

Ik bid en doe elke dag doea dat ons leven weer normaal zal worden inschallah...
Vraag je schoonvader of je vader om een imam te consulteren voor roqya.

Incha'Allah khair ukthi, is toch erg wat de mens een ander mens aandoet.

21-10-2011, 18:00
asalamunhaleykum warahmatulahi wabarakatuhoe, zuster in islaam als eersrt wil ik je iets duidellijk maken. Waarom denk je dat het is aangeraden om reeds met een praktizerende broeder te trouwen? omdat een man een man blijft en weet dat zijn ego te groot is en hij zal het nooit aanvaarden van een vrouw die hem zecht wat hij moet doen. Nu ten tweede mijn aller liefste zuster het is duidelijk dat zijn symptonen van sihr maar zuster naar de imam helpt niet zomaar. Nu vraag ik jou Als je man niet bid is die al geen moslim hoe hard het ook klinkt. zijn hart word niet gezuiverd van zijn zondes en dat kan ook de ooraak zijn. nu hoe kan er een persoon in godsnaam beschermd worden tegen sihr of tegen het kwade als die zich niet naar zijn heer keert. en dus kan hij ook niet genezen tot deze persoon terug zijn sahada uitspreekt en zijn gebed regelmatig verricht. nu koran aan doen thuis zal zeker niet helpen want als je er niet naar luistert dan kan het nog hem of jou iets doen. het mag geen achtergrond worden namellijk als je de koran aan doet moet je luisteren of zet je het af. nu wat kan jij doen overtuig hem voor het gebed want weet dat het voor jou haraam is om met deze persoon samen te leven in een huis tot hij zijn gebed verricht! als hij dan eindellijk met de wil van Allah bid kan je zelf ruqya voor hem doen dus ja verricht gewoon wodoe je bid 2 rakaat en begin koran op hem te lezen en leg je hand op zijn hoofd. het kan ALLEEN HELPEN ALS JE ER ECHT IN GELOOFT MET JE HART en de zekerheid hebt dat Allah swt de genezer is van alle ziekten. ik weet het zijn harde woorden maar liever dit dan dat het allemaal te laat is en verder als je vragen hebt aan je heer verricht istikhara gebed en vergeet niet dat Allah swt houd van de geduldigen
Mahasalama

21-10-2011, 18:02
En wat ook zeker belangrijk is laat aub geen foto's hangen of afbeeldingen in je huis want de engelen komen niet binnen en hoe wil je dan graag dat jullie in vrede leven.

24-10-2011, 12:04


Selaam,

Dat klopt en daar heb je gelijk in. Daar ben ik me ook van bewust. Ik weet hoe belangrijk het gebed is.

Mijn man had een goed hart en ergens diep binnenin heeft ie dat nog steeds.
Ik hoop dat met de hulp van Allah hij op de een of andere wonderbaarlijke manier uit dit dal weet te klimmen en zijn leven
kan beteren en ons huwelijk redden inschallah.

Ik doe altijd doea voor mijn man en vraag vergeving voor zijn zonden.

Ghair inschallah