Bekijk volle/desktop versie : Pirès (37) solliciteert: "Ik ben nog lang niet op"



18-10-2011, 18:03
Robert Pirès sluit niet uit dat hij zijn loopbaan voortzet in Rusland of Qatar. De Franse middenvelder, inmiddels 37 jaar oud, voelt zich nog fit en hoopt op een nieuw avontuur.

Aston Villa liet Pirès afgelopen zomer transfervrij vertrekken. In de zes maanden die hij doorbracht in Birmingham kon de voormalig international en oud-speler van onder meer Arsenal en Villarreal niet overtuigen.

Toch heeft hij over interesse niet te klagen. Verschillende clubs uit de lagere Engelse divisies toonden belangstelling en ook het schatrijke Russische Anzhi wil mogelijk graag in zee met de ervaren Fransman. Pires staat nu voor een tweesprong.

"Er was interesse uit de Engelse tweede divisie", verklapt Pirès in de Franse media. “Ik wacht nu of de interesse vanuit Qatar en Rusland serieus wordt, maar als er niet iets concreets komt dan houdt niets mij tegen om te stoppen. Ik weet dat spelers in zo'n situatie vaak zeggen dat ze 'op' zijn, maar dat is in mijn geval niet zo."