Bekijk volle/desktop versie : Jong trouwen en studie tegelijk???



Pagina's : [1] 2

18-10-2011, 11:07
Salamou3alaikum ,

Wie is er jong getrouwt en studeert tegelijkertijd ( en stelt kinderen uit..) ?!
Dat is wat ik me nu al een tijdje afvraag, omdat ik al wat vaker ben geconfronteerd hiermee..

"Jong trouwen is het beste !" " Je kunt studeren en getrouwt zijn tegelijk" , hoor ik dan .

Dat begrijp ik, maar ik ben benieuwd naar die gene die het werkelijk doen en hoe ervaren zei het?

18-10-2011, 15:06


Salem wa aleikoem,
Ik was gehuwd en was toen begonnen met mijn studie. Ik wou dat ik het andersom heb gedaan. Het uitstellen van kinderen heeft mij verdrietig gemaakt.

18-10-2011, 16:37

Citaat door elhayet48:
Salem wa aleikoem,
Ik was gehuwd en was toen begonnen met mijn studie. Ik wou dat ik het andersom heb gedaan. Het uitstellen van kinderen heeft mij verdrietig gemaakt.


Salam meid, hoezo dat dan eigenlijk?

18-10-2011, 22:51
Ik ben op mijn 25ste getrouwd.
Nu 26 en ik studeer nog steeds. Het gaat hmdl goed.
Je moet jezelf wel echt dwingen om achter je boeken te gaan zitten.

19-10-2011, 08:57


salaam meid ik heb het ook gedaaan ik was op mij 20ste getrouwd en ben toen begonnne met mij hbo opleiding. Het is zeker te doen , maar vergt wel geduld en begrip van beiden kanten. Ik vond het heerlijk om nog gewoon student te zijn . Ik heb wel gewacht met kinderen . Hamdoeililah ben ik nu afgestuurd en 7 maandjes zwanger

19-10-2011, 09:28
Hamdoulillah ! Wat leuk .. maar wat bedoel je met begrip van beide kanten ? Dat je niet altijd tijd voor elkaar hebt door het studeren?

19-10-2011, 09:29

Citaat door elhayet48:
Salem wa aleikoem,
Ik was gehuwd en was toen begonnen met mijn studie. Ik wou dat ik het andersom heb gedaan. Het uitstellen van kinderen heeft mij verdrietig gemaakt.
Waarom verdrietig ?

19-10-2011, 09:31
Ja dat bedoel ik meid . Soms heb je periodes dat je het even heel druk hebt ,dat je in de avond veel moet doen aan school. En je soms geen tijd hebt voor je man .

19-10-2011, 10:16
Je kan ook oud trouwen en studeren tegelijk; dat is mijn verhaal. Ik ben in februari klaar met mijn opleiding, en daarna ga ik 2 jaar verder in-shaa'-Allaah. Ik ben niet van plan kinderen uit te stellen vanwege een studie.

19-10-2011, 13:55
Up! Ik wil ook wel weten hoe de andere dit ervaren!!
Hoe ervaren jullie het met het huishouden + studie + een man in huis + een schoonfamilie en je eigen familie die wle eens op bezoek komt.. Ik denk dat je wel vaaak bezig gehouden wordt, of niet?

19-10-2011, 14:00
int algemeen denk ik dat het echt druk moet zijn. Heb eerst studies afgewerkt en ben dan gaan trouwen, ik wou niet teveel hooi op mijn vork nemen door te studeren,evt ook werken, trouwen, kinderen, man, huishouden, sociale contacten,.... Ik wou een normaal leven leiden en zo krijg je ook een beter relatie met je man, je hebt wat meer tijd voor elkaar. Als je werkt en thuiskomt heb je nog een hele avond om alleen samen moet zijn, maar als je nog moet studeren? en nog een kind hebt?

Maar het zou best wel kunnen, maar niet gemakkelijk en ook financieel niet.

19-10-2011, 21:39

Citaat door Tahamoesht77:
int algemeen denk ik dat het echt druk moet zijn. Heb eerst studies afgewerkt en ben dan gaan trouwen, ik wou niet teveel hooi op mijn vork nemen door te studeren,evt ook werken, trouwen, kinderen, man, huishouden, sociale contacten,.... Ik wou een normaal leven leiden en zo krijg je ook een beter relatie met je man, je hebt wat meer tijd voor elkaar. Als je werkt en thuiskomt heb je nog een hele avond om alleen samen moet zijn, maar als je nog moet studeren? en nog een kind hebt?

Maar het zou best wel kunnen, maar niet gemakkelijk en ook financieel niet.
Dat kan ik mij best voorstellen.. hmm. Dus je kiest of voor "Ik ga trouwen en studeren tegelijk en ik vertrouw op Allah subhanawata3ala hoe het verder loopt en het word 'strijden'. of " Waarom haasten , lekker mijn opleiding afmaken ..mijn diploma op zak en je dan focussen op je 'nieuwe familie'.

Het 2e lijkt mij heel aantrekkelijk , maar dan bedenk ik me weer hoeveel voordelen het jong trouwen wel niet heeft. Het vergemakelijkt je weg naar je Deen , dus het praktiseren gaat makelijker .. Trouwen is de helft van je geloof dus heb je veel Rizq en jong trouwen word heel erg aangeraden. Jong trouwen is niet onmogelijk maar wel iets lastiger ..Dus het is echt iets om over natedenken..

En de meiden die jong getrouwd zijn en tegelijk studeren , hebben jullie het niet ongelovelijk druk?

20-10-2011, 01:02


Ik heb het gedaan, en ik raad het je niet aan..

20-10-2011, 09:15
Je hebt het wel heel erg druk , maar ja daar moet je voor kiezen . Maar ik vond het niet zo erg hoor alleen rond de week dat je tentames hebt moet je veel leren , maar voor de rest was het te doen . Ik werkte er nog naast ook

20-10-2011, 21:08

Citaat door naoual1985:
Ik heb het gedaan, en ik raad het je niet aan..
Waar heb je spijt van..

Pagina's : [1] 2