Bekijk volle/desktop versie : Schoonmaakbedrijf beginnen?



Pagina's : [1] 2

18-10-2011, 10:48
Doen of niet?

18-10-2011, 14:12


DOEN!!!!!!!!! en als je t goed bestuurt geloof me je zal slape op geld!!
me broer heeft ook zo'n bedrijf hij rijd nu in de nieuwste 3-serie

18-10-2011, 14:59
Ik heb al een hele tijd iets in me dat tegen mij zegt begin voor jezelf.
Ik heb zelf aan verschillende dingen gedacht zoals Horeca enz, maar een schoonmaakbedrijf opstarten trok me wel aan en de reden hiervoor is: je hebt niet veel nodig om te investeren, en niet geschoten is altijd mis.

Mijn plan was om eerst uit te zoeken wat de prijzen ongeveer zijn, hierna wil ik dan offertes maken en versturen naar voornamelijk bedrijven (kantoren), ik vermeld dan ook gelijk in de offerte dat ik pas bijv over een maand of 2 ga starten (startdatum), mocht ik dan een aantal geinteresseerde klanten kunnen werven dan ga ik me inschrijven en alles regelen (ik heb een boekhouder en een ict'er achter de hand)


Mocht er iemand zijn die een idee heeft hoor ik het graag.

18-10-2011, 15:07

Citaat door FANTASTIC187:
Ik heb al een hele tijd iets in me dat tegen mij zegt begin voor jezelf.
Ik heb zelf aan verschillende dingen gedacht zoals Horeca enz, maar een schoonmaakbedrijf opstarten trok me wel aan en de reden hiervoor is: je hebt niet veel nodig om te investeren, en niet geschoten is altijd mis.

Mijn plan was om eerst uit te zoeken wat de prijzen ongeveer zijn, hierna wil ik dan offertes maken en versturen naar voornamelijk bedrijven (kantoren), ik vermeld dan ook gelijk in de offerte dat ik pas bijv over een maand of 2 ga starten (startdatum), mocht ik dan een aantal geinteresseerde klanten kunnen werven dan ga ik me inschrijven en alles regelen (ik heb een boekhouder en een ict'er achter de hand)


Mocht er iemand zijn die een idee heeft hoor ik het graag.
Ondernemen is risico nemen, dus neem een berekend risico.
Moge Allah Soenhanahoe wa ta3alla je steuen.

18-10-2011, 15:17



Citaat door Theway:
Ondernemen is risico nemen, dus neem een berekend risico.
Moge Allah Soenhanahoe wa ta3alla je steuen.


Insha'allah
Ondernemen en risico's horen bij elkaar, ik zal eerst alles goed uitzoeken, er is ook een cursus die je kan volgen waarbij ze je van alles leren misschien dat ik die dan ook ga volgen kosten hiervan zijn wel 500 euro maar dat kan ik aftrekken van de belasting.

19-10-2011, 00:24
Ik had allemaal plannen etc op word gezet alleen ik had zelf nog één vraag.

Moet je meteen ook een bestelauto kopen [ desnoods een tweedehands ] ?

19-10-2011, 07:28
Haha waarom een bestelauto kopen. Dat heb je toch zelf in de hand is jouw bedrijf. Als je op de fiets wil of auto wil lenen dan is dat jouw keus.

Topicstarter, met de offerte waarin je aangeeft pas over 2 maanden te beginne mocht t wat worden is geen slimme zet. Als je begint begin je.

Schrijf je in bij de kvk. Je hebt mensen nodig klanten nodig schoonmaakspulle een aantal programmas om mee te werken voor loonstrookjes facturen maken enz. Je moet je er wel in verdiepen!

19-10-2011, 09:17

Citaat door Major_:
Haha waarom een bestelauto kopen. Dat heb je toch zelf in de hand is jouw bedrijf. Als je op de fiets wil of auto wil lenen dan is dat jouw keus.

Topicstarter, met de offerte waarin je aangeeft pas over 2 maanden te beginne mocht t wat worden is geen slimme zet. Als je begint begin je.

Schrijf je in bij de kvk. Je hebt mensen nodig klanten nodig schoonmaakspulle een aantal programmas om mee te werken voor loonstrookjes facturen maken enz. Je moet je er wel in verdiepen!
Je hebt wel gelijk over die startdatum, ik ga me wel binnenkort inschrijven bij kvk dan ga ik aan de slag

19-10-2011, 15:00

Citaat door R-Nationaal:
Onderschat de Opstartkosten niet!
Je bedoelt startkapitaal? heb er wel rekening mee gehouden.

19-10-2011, 16:41

Citaat door R-Nationaal:
hangt er helemaal vanaf. Als maar 1 kar hebt en overal meeneemt Heb je sneller een grotere auto nodig.



Ik rij gewoon in een polo [ geen nieuwe model ] en dacht gewoon der aan om eerst bij mensen folders in brievenbus te gooien voor schoon + ramen zemen om zo op te starten en later om uit te breiden bij winkels / boetiek schoon te maken

En aangezien ik een 'starter' ben dus gewoon in me eentje te doen paar adresjes pakken en later zodra het goed gaat bij kvk registeren en dan uit te bereiden om mensen aan te nemen

19-10-2011, 21:00

Citaat door FANTASTIC187:
Je bedoelt startkapitaal? heb er wel rekening mee gehouden.
ik wil wel met je meedenken en je plan bekijken als je serieus bent.

materiaal en communicatie is erg van belang

19-10-2011, 22:37
Marokkaan en Schoonmaakbedrijf:haha

20-10-2011, 12:50



Citaat door 112233moh:
Marokkaan en Schoonmaakbedrijf:haha
Eh Moh wat kan ik je zeggen veel mensen zijn blijven hangen bij het lachen, ik weet totaal niet wat jij grappig vindt aan het idee om een schoonmaakbedrijf te beginnen volgens mij ben ik ook geen Najib Amhali of Rachid Laarouz.

Zoek maar op je vindt haar vast wel op google, Marokkaanse vrouw van 30 jaar (elyounnousi something like this) is jaren geleden een schoonmaakbedrijf begonnen in rotterdam met 0.00 euro en ga maar nu kijken wat de jaarlijkse omzet is van haar bedrijf, dik over de 200.000 euro per jaar en ze heeft een streefdoel van 1 miljoen euro per jaar.

Dit noem je je hersens gebruiken voor wat ze gemaakt zijn.


Dus een schoonmaakbedrijf is heus geen slecht idee als je kennis van zaken hebt, en klanten kunt werven en de kunst is ook om ze te behouden.

20-10-2011, 21:48
Ik stond 2 jaar geleden op het punt om dit te doen...Veel voordelen, gunstige uurtjes als je combineert met gezin/ander partime baantje enz..... walakin

Je maakt wel goed geld, maar dat houdt meteen ook in dat je veel belastingen betaald... dus om dat te omzeilen en je geld niet hoeft in te leveren moet je ervoor zorgen dat je je geld goed ergens inb=vesteerd

20-10-2011, 21:50
helemaal gelijk bro!

Pagina's : [1] 2