Bekijk volle/desktop versie : Hoe kunnen we weten dat de quran nooit herschreven is?



Pagina's : [1] 2 3

17-10-2011, 20:53
Wa salam alaykom

Ik zit al heel lang met deze vraag , ik wil niemand onzeker maken ofzo , en ik twijfel ook zeker niet aan de Islam , maar iemand mij deze vraag stelt dan zou ik er graag op kunnen antwoorden.

Wa salam

17-10-2011, 21:01


Omdat het een belofte is van Allah (subhana wa ta´ala), zo simpel is het gewoon.

19-10-2011, 20:47
Salam wa3alaykom , ik geloof dat , maar ik kan dat niet zo aan mijn moeder uitleggen , ...

19-10-2011, 21:07
Probeer het te herschrijven dan als je kan, je zult zien dat het onmogelijk is.

Men kan nog niet eens één hoofdstuk uit de Qor'Aan imiteren, laat staan het boek herschrijven.

19-10-2011, 21:25


Waarom kan je dat niet uitleggen. Dat zij dat antwoord niet accepteert is "haar probleem". Ik neem dat je moeder andersgelovig of niet gelovig is. Ik denk dat het beter is om deze discussie verder niet te voeren. Omdat er zogenaamd geen bewijs is houdt men dat aan als reden dat de Koran dus wel herschreven kan zijn.

19-10-2011, 21:27
staat in de koran

inna nezelna adikra wa inalahoe lahafithoen

19-10-2011, 21:28
dus allah waakt erover

dat is de uitleg van die aya

19-10-2011, 21:51
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

“Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning hebben neergezonden. En voorwaar, Wij zijn daarover zeker de Wakers.”
(soerat al-Hidjr: 9)

Dit is een bewijs uit de koran , als moslim zijnde dien je in de hele koran te geloven.

Maar nu terug naar jouw vraag.
De koran is zo perfect , zo nauwkeurig , zo precies dat je het niet kan veranderen want zou je 1 letter weglaten of 1 woord in een zin klopt het niet meer in de context van de ayah( teken, vers uit de koran ). En dan klopt de ayah het niet meer.. en als de ayah niet meer klopt, past het weer niet in de context van de surah,
Zo heb je het wordt Alaqah in surah 23 ( de gelovige )

ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَاماً فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْماً ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ
14
Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees; vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping. Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.

En alaqa heeft in het Arabisch wortel woorden.
-Bloedzuiger
-Een massa van bloed proppen bij elkaar
- Een ding dat hangt.

Zo wordt de embryo beschreven in die ayah , en zou je 1 woord weglaten of veranderen klopt de aya niet meer.
En als je de Arabische taal machtig zou zijn dan zou je deze taalkwaliteit begrijpen.

En bij elke ayah is er wel een hadith want de koran is in stukken geopenbaard en niet in één keer.


Bedenk eens , dat alle boeken op aarde in de zee werden gedumpt.. Alle Bijbels, Alla thora's Alle koran's etc.
En je zou de hele wereld bij elkaar roepen om 1 boek boven water te halen.
Dan zou de Koran binnen 1 dag boven water komen zonder enige discussie's of commentaar's... waarom? De koran is gegraveerd in het hart en in de hersenen van de mens.
Als je alleen in jouw lokale moskee bent , zijn er zeker 2 of 3 mensen aanwezig zijn die de gehele koran beheersen.
dus in feiten heb je alleen die mensen nodig om de koran foutloos te brengen..

is het een beetje helder nu?

19-10-2011, 21:52
en sorry voor de spelling fouten ben ook met huiswerk bezig vandaar

19-10-2011, 22:08

Citaat door LaylaBennani:
Wa salam alaykom

Ik zit al heel lang met deze vraag , ik wil niemand onzeker maken ofzo , en ik twijfel ook zeker niet aan de Islam , maar iemand mij deze vraag stelt dan zou ik er graag op kunnen antwoorden.

Wa salam


Allah heeft op verschillende manieren ons die yaqeen (zekerheid) gegeven dat hij over de edele koran zal waken.

In het begin van de periode dat de profeet salla allahoe 3alayhi wa sallem openbaring kreeg was hij bang dat hij het zou verliezen dus hij bewoog telkens met zijn tong in de hoop dat hij het allemaal zou bevaten.

Daarop openbaarde Allah het volgende: Beweeg jou tong er niet mee (de koran) om er haast mee te maken.
Voorwaar aan Ons is het om hem te bewarn en te doen reciteren.
Wanneer Wij hem doen reciteren, volg zijn recitatie dan.
Vervolgens is het waarlijk aan Ons om hem te verduidelijken. ( surah Al-Qiyaamah)

Dat wil zeggen aan Ons is het om de koran in jou hart te bewaren en om jou hem te laten reciteren.

Luister er naar Zwijg.

Vervolgens is het waarlijk aan Ons om hem jou te laten reciteren.

Daarna was de boodschapper gewend om naar djibriel te luisteren wanneer deze tot hem kwam. En als hij vertrok dan reciteerde hij hem precies zoals djibriel hem had gereciteerd.

Dus hier maakt Allah duidelijk dat er niets van de openbaring verloren zou gaan. Dit is iets wat Allah zich zelf oplegde! Dus hoe kunnen we hier aan twijfelen? Net zoals zegt over zich zelf: Kataba Allahoe 3la nefsihi rahmah!

Omdat Allah zegt: vervolgens is het waarlijk aan ons om hem te verduidelijken...Dit is het bewijs (weerlegging) tegen een groepering die claimt dat de betekenis van de verzen die over Allah's eigenschappen gaan onbekend zijn Aangezien Allah het op Zich heeft genomen om alles wat er in de koran staat te verduidelijken.

Allah zegt in surah Al baqarah: aya 23. En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben
geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers
buiten Allah, als gij waarachtig zijt.
24. Doch, indien gij het niet kunt doen – en gij zult het nimmer kunnen doen – wacht u
dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen
zijn.

Allah daagt de gehele mensheid uit om met een soorgelijke soera te komen! De kleinste sura bestaat uti 3 ayat en alsnog is niemand in staat geweest met een soorgelijke vers te komen. En let op hoe er eerst gezegd word: Als jullie dat niet kunnnen en daarnaar en jullie zullen het ook nooit kunnen! Dus hier maakt Allah het zo duidelijk dat het een verloren spel is om het ook maar te proberen. In surah Israa aya 88 zegt Allah :
Zeg: "Indien de mens en de djinn samenspannen, teneinde het gelijke van deze
Koran voort te brengen, zullen zij het gelijke daarvan niet kunnen voortbrengen ook al
zouden zij elkanders helpers zijn."

Hier maakt Allah duidelijk dat zelfs als zouden alle mensen en de djinn samenspannen zou het nog niet lukken.

Subhanahoe wa ta3aalaa! La hawla wa la qoewwata illa billah.

Zo zijn er nog meer bewijzen uit de koran en uit de sunnah.

De koran is verzameld door de sahaaba na de dood van de profeet. Allah zegt over de sahaaba in het algemeen: Allah is tevreden met hen en zijn zijn tevreden met Hem.

Dus denken dat er iets mis is gegaan is tegenstrijdig met de Volmaakte eigenschappen van Allah en zijn Almacht en alwetendheid. Hij kent de geheimen van de hemelen en aarde en hij is de alhorende, alziende.

Wie weet plaats ik volgende x nog wat meer als ik er tijd voor heb om alle bewijzen te verzamelen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Moge Allah dit van mij accepteren.

Al het goede komt van Allah en al het foute van mij en de shaytaan.

19-10-2011, 23:06
Bedankt voor de antwoorden en alle respect voor mijn moeder alsjeblieft , ja zij is ongelovig , en inshaAllah zal ik op een dag voldoende kennis bezitten om haar de Islam te verklaren . Ik weet zeker subhanAllah dat je de Quran niet kan herschrijven , ik heb subhanAllah met mn eigen ogen gelezen en mn hart heeft gebeefd. Ik geloof elke woord die in de Quran staat , maar soms wordt ik bang dat er mensen zouden zijn die bepaalde verzen in de Quran zouden aanpassen. En dan heb ik het niet over verzen waarin natuurverschijnselen of dergelijke in beschreven worden. Dan bedoel ik i.v.m. de vrouw enz... . Want iedereen weet intussen al dat er mensen zijn die misbruik maken van de Islam om geweld te plegen of mensen onrecht aan te doen. Zoals de taliban doet met de Sharia en zoals er mensen zijn die zich ahmedi muslims noemen die bepaalde delen van de Quran veranderen. Dit is wat ik bedoel. Wa Salam3alaykom

20-10-2011, 01:13
Het is niet jou kennis die haar zal leiden...Aangezien de profeet alle kennis had over de dien en toch bleven ze hem voor magier/tovenaar/leugenaar etc uitmaken. En de woorden van Allah: jij leidt niet wie jij lief hebt, maar Allah leidt wie hij wil!
Als jou moeder stappen zet naar het goede om leiding te ontvangen dan zal Allah haar leiden. Maar juiste kennis is idd een belangrijke middel in de da3wah naar Allah.

Moge Allah ons rechtgeleid maken. En wat betreft die negatieve gedachtes die zijn van de shaytaan. Hij probeer de kinderen van adam zo te misleiden door twijfel te zaaien totdat ze hun dien verlaten.

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd: “De shaitan zal tot iemand van jullie komen en zeggen: “Wie heeft de aarde geschapen?” waarop degene zegt: “Allah”, waarna de shaitan zegt: “En wie heeft Allah geschapen?” Wie van jullie dit overkomt, laat hem dan zeggen: “Ik geloof in Allah en in Zijn Boodschappers.”

آمَنْـتُ بِاللهِ وَرُسُـلِه en zoek jou toevlucht bij Allah in 1ste plaats tegen de vervloekte shaytaan en schenk geen aand8 aan die influisteringen.

20-10-2011, 01:33


http://www.youtube.com/watch?v=7NrfoTYl_yM
Hele mooie lezing!

20-10-2011, 11:59
Insha'Allah zal jou moeder geleid worden naar de waarheid. En niets mis mee om te proberen haar te overtuigen.

Ik heb een aantal dagen een topic geopend die gaat over het wonder van soerah Al Kauwthar.
Het is een lange tekst, maar zeker de moeite om eens te lezen! Hoe zo een korte soerah zoveel wonderlijks bevat!

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4039142

21-10-2011, 16:29

Citaat door Ahlalbait-shia:
Voorwaar Wij hebben deze Vermaning (Qur’an) nedergezonden en voorzeker Wij zullen er de Waker over zijn. (Qur'an: Hoofdstuk 15, Vers 9)
In de bijbel staan ook zulke teksten, maar toch geloven jullie moslims dat de bijbel veranderd is.
Zou de Schepper Zijn eerste boeken (de bijbel) niet kunnen beschermen en de Koran wel? Of komt de bijbel niet van de Schepper vandaan?

En als de koran zo perfect is, hoe komt het dan dat soerah 9 totaal tegenspreekt dat er geen dwang in religie is, wat ook in de koran staat?

Hebben jullie daar antwoorden op beste moslims?

peace.

Pagina's : [1] 2 3