Bekijk volle/desktop versie : Waarom moslims Madhabs volgen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

16-10-2011, 16:14

[URL="http://www.sunni.nl/ebk/waarommoslimsdemadhhabsvolgen-nhmkeller.pdf"]Klik om te downloaden[/URL]


16-10-2011, 16:56


salaam alaikoem broeder, hij doet het niet....

16-10-2011, 17:38
“Deze Kennis is religie, kijk dus uit
waar jullie je religie vandaan halen.”
(Muhammad Ibn Sierien)

WAAROM MOSLIMS MADHHABS VOLGEN
Een Inleiding tot de Fiqh van de Soennitische Madhhabs
Geschreven door Sheikh Nuh Ha Mim Keller

Wie is deze schrijver eigenlijk? Sheikh Nuh Ha Mim Keller

http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=6&Topic=1736

http://salafitalk.net/st/uploads/nuh-keller-deception.pdf

16-10-2011, 17:40
Door: Aboe Nassim

Salam alaikom wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh,

Veel mensen beweren kennis te hebben van de mahadiebs, echter zul je zien dat vele niet eens de leraren weten van hun madahieb. Het zou veel mooier en beter zijn als men eens zou weten dat er vele madahiebs na de tijden van de Profeet waren. En ieder met zijn hoge positie. Deze zijn vaak bekend onder grote geleerden en studenten van kennis. De mensen die geen kennis hebben en geleerden niet kennen, kennen meestal alleen het geen wat doorgegeven wordt of horen. Daarom zal hieronder een kleine glimp gegeven worden wie de madahabies waren en hun namen om een idee te krijgen. Tevens wil ik een stuk uitleggen of het verplicht is een madhab te volen bv een specifieke madhab? Ik zal laten zien dat men zich niet moet beperken en dat er zee aan kennis is!

De term “madhab” is een term dat in het algemeen wordt gebruikt voor een wetschool, zoals madhab Imaam Maalik of madhab Imaam Ahmad Ibn Hanbal enz.. Het woord “madhab” komt van het stam werkwoord “dahaba” in het Arabisch. Wat betekend, volgen, gaat, erheen enz..

Idereen kent Imaam Maalik rahimahoe Ta’ala die tot de grootste selef behoorde. Echter wat men niet weet is wie waren zijn metgezellen en wie was zijn leraar. Als je dit weet dan weet je ook waarom deze grote geleerden zijn uitverkoren door Allah Ta’ala. De leraar van Imaam Maalik was Imaam Aboe Bakr en staat meer bekend om zijn naam Imaam Az-Zuhrie. Imaam Az-Zuhri leefde in de zelfde tijd van de metgezellen en hij was zeer jong en bezat al veel kennis. Hij had dan ook de bijnaam de kleine Tabi’ie (volger van de metgezellen). In die zelfde tijd had je ook een andere grote selef en dat was niemand anders dan Hassan Al-Barie. Deze hassan al-Basri werd gezoogt door Umm Salama radia Allahoe Anha. Deze Hassan al-Basrie was een Faqih en hij was meester in Hadith’s die zee aan kennis bezat en grote leiders was in die tijd. Om een iedee te krijgen wie Hassan al-Basrie was is eer nathaar van Anaan Ibn Maalik de metgezel die zei, dat de profeet zei:

“De aarde zal nooit 40 mensen missen op deze aarde, die het zelfde zijn als de vrienden van Ibrahiem A’laihi salaam, en door hen (deze 40 mensen) zullen mensen regen en hulp ontvangen (van Allah Ta’ala). Ieder van hen die zal sterven Allah Ta’ala zal weer iemand in hun plaatsen (van die 40 mensen) vervangen”

Aboe Qatada Zei hierover: “ik twijfel er niet aan dat al-Hassan (hassan al-basrie) een van hen is!”

Om terug te gaan naar Imaam Az-Zuhri, die was ook geen kleine. Hassan al-Basrie getuigde dat Imaam Az-Zuhri meer kennis dan hem bezat. Het is de zelfde Imaam Az-Zuhri die in droom van Imaam Ahmad Ibn Hanbal voor kwam, toen men beweerde in tijd dat de Qoran geschapen was en geen Eigenschap was Allah Ta’ala. Het bezondere van deze Imaam Az-Zuhri was dat hij meer dan 30 metgezellen heeft gezien en bij velen van hen heeft gestudeert. Onder ander van zijn leraren zijn Anas Ibn Maalik, Ibn Zubair, Sahi Ibn Sa’d, Saaib Ibn Yazid en vele anderen….

Hij heft ook Ibn Omar en Abdullah Ibn Ja’far ontmoet en bij hun gezeten

Deze Imaam Az-Zuhri had een waslijst aan grote studenten. Waaronder vele van hen grote Imaams waren en madahbies waren in verschillende gebieden, maar ik zal een paar noemen:

Maalik Ibn Anaas (imaam Maalik)
Sufyan At-Thawrie
Imaam Al-Laith Ibn Saa’d
Sufyan Ibn Uyaynah
Sulalamn Ibn Kathir

In deze tijd was een andere grote geleerden die in zelfde tijd leefde. Alleen ik weet niet of zij student waren van Imaam az-Zuhri zoals Imaam Ulayjah en Imaam al-Awzaa’ie. Voor vele bekend als een hele grote geleerden!

En vele anderen……. Het is trouwens in deze van de studenten van Imaam Maalik dat ook Imaam Aboe Haniefah heeft geleeft. Deze behoorde ook tot 1 van de grote selfs.

Een mooi verhaal over Imaam Maalik en Imaam Az-Zuhrie om hun kennis te benadrukken! "Az-Zuhri en Maalik waren op een dag samen. Ze besloten samen wat hadiths door te nemen en te leren. En onthoud deze mensen leerde niet alleen de hadith, maar ook de isnaad. En ze kennen elke persoon en de biografie van deze persoon. Na ongeveer een uur vroeg Imaam Az-Zuhri aan Imaam Maalik hoeveel heb je geleerd? Imaam Maalik antwoorde ongeveer 100 hadihts en dezelfde vraag stelde Maalik aan Az-Zuhri en hij antwoorde iets meer dan 300"

Zo waren de selefs en hun liefde voor de kennis en niet voor de dounyah! Zoals Imaam Moedjaahied een mooi uitspraak had toen tegen hem gezegd werd:

“O Imaam, wij zien dat er in onze tijden (de tijden van selefs) veel meer kennis bezitten dan de Metgezellen”

En toen antwoorde Moedjaahied en zei:

“Deze mensen (wan onze tijd) aabidden Allah Ta’ala met het wereldse in hun harten, terwijl de metegezellen Allah aanbaden met de hiernamaals in hun harten”

Imaam Shafie'ie was nog een kleine jongen in deze tijd. Hij studeerde bij Imaam Malik Rahimahoe Allah en daarop heeft imaam Malik gezegt over Imaam Shafie'ie:

"Ik zie een noer (verlichting) bij jouw van kennis"

En later weten we ook dat Imaam As-Safie'ie een van de bekendste geleerden werd. Imaam Shafie was zameel (klas genoot) van Imaam Ahmad Ibn Hanbal. Imaam Shafie is ook wat ouder dan Imaam Ahmad.

In de tijd van Imaam Shaf'ie:

Imaam Abdullah Ibn Moebaraak, Imaam Wakee' ibn Al-Djaraah, Imaam al-Mahdie, Imaam Said al-Qattaan, rahimahoem Allah

In de tijd van Imaam Ahmad had je (de bekendste):

Imaam Jahya ibn Moe'ien
Imaam al-Medinie

en hun studenten. En deze tijd subhana Allah met Allah's wil hebben alle sterke overleveraars geleeft die de sunan hebben uitgebracht en waaronder 1 van de grootste Wonders Imaam Isma’iel Al-Boecharie:

Imaam al-Boecharie
Imaam Moslim
Imaam Hadjaadj
Imaam Haatim
Imaam Zoerah
Imaam Aboe Dawood
Imaam At- Tirmidhie
Imaam An-Nassaa'ie


Is het verplicht een madhab te volgen?

Het antwoord hierop is nee! Als er iets wat wij moeten volgen dan is dit de Qoran en de Sunnah met het begrip van de vrome voorgangers. En de vrome voorgangers zijn veel zoals alhamdoellah hierboven wordt uitgelgegd. En dit is maar een gedeelte van de vele selefs die hebben geleeft.

In princiep is het toegestaan om een madhab te volgen of beter gezegt om daarvan je kennis te nemen, immers behoren zij ook tot de vrome voorgangers. Echter moet eerst wat duidelijk gemaakt een aan een aantal voorwaarden voldoen voor dat dit kan.

16-10-2011, 17:41


Als we het hebben over blindelings volgen (taqleed) dan is dit verboden. Immers kennis dat van taqleed is afkregen is geen kennis en wordt niet geaccepteerd. Als de bedoeling van het aannemen van een bepaalde Madhab (rechtschool, begane weg in het geloof?) is dat een persoon zich hier aan houdt en zichzelf totaal afkeert van andere (madhabs). Los van het feit of zijn madhab het bij het juiste of verkeerde einde heeft, dan is dit niet toegestaan want dit is van het misprezen fanatisme. Echter als een persoon zichzelf associeert met een bepaalde madhab om hiermee van de stelregels en voorschriften die het bevat te profiteren, maar dit (vervolgens) wel nakijkt bij het Qoran en de Soennah, op een manier dat als de waarheid bij een andere madhab blijkt te zijn dat hij dat dan volgt, dan is er niets mis (met het volgen van een bepaalde madhab). Dus het goed neem en de fouten laat je!

En de onderzoekende geleerden waaronder Shaychoel-Islaam ibn Taymiyyah en degenen van zijn soort, zij zijn onderzoekers maar hebben ook een bepaalde madhab waar zij zichzelf mee associ?ren. Maar zij gaan ad-daliel (het bewijs, argument) niet tegen wanneer het duidelijk voor hen wordt (dat het de waarheid is)! En dit is met elke geleerden zo van de Ahl Sunnah wal Djama'

Echter zijn mensen die willen beweren dat je alles van hen moet nemen en je blindelings mag volgen! Maar we hebben gezegt zolang dit maar niet tegen de Qoran en de Sunnah gaat. Op hen is de volgende uitsrpaak van toeppassing:

Er zijn mensen die zullen zeggen je mag blindelings volgen als je geen kennis hebt! En dit wordt door hen als smoesje gebruikt. Taqleed is verboden en kennis dat vergaard wordt op grond van blindelings volgen is geen kennis. Immers zijn het de madahiebs zelf die deze vermaning ook geven:

Allah zegt: "O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. Dat is beter en een betere afsluiting" (vertaling Soerat An-nisa' aya 59.)

Imaam Shaafie'i (moge Allah genade met hem hebben) heeft gezegd: "Als je in mijn geschriften vindt dat verschilt met de Soennah van de Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) spreek dan op basis van de Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) en laat achterwege wat ik heb gezegd." en in een van de overleveringen staat: "...volgt het dan (de Soennah), en kijk niet zijdelings naar wat anderen zeggen."

(Zie Dhamm al-Kalaam, 3/47/1 van Harawi en Hilyah al-Awliyaa van Abou Noe'aim.

Maaliek ibn Anas (moge Allah genade met hem hebben) heeft gezegd: "Van iedereen na de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) zal zijn uitspraken worden geaccepteerd en worden verworpen - maar niet van de Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)."

(zie Irshaad as-Saalik, 227/1)

Ahmed ibn Hanbal zei het volgende:

"Volgt mijn mening niet, noch die van Maalik, Shaafi'i, Azwaa'i of Thawri, maar neem vanwaar zij namen. (de Qor'aan en de authentieke Soennah)" En in een overlevering zegt hij: "Doe je dien niet na van een van hen, maar van alles wat van de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) en zijn metgezellen komt; vervolgers komen hun opvolgers, waartussen men kan kiezen"

(Zie Foelaani, pagina 113 en Ibn al-Qayyiem in I'laam 2/302, en voor het laatste stuk Abou Dawoud in "Massaa'il van Imaam Ahmed", pagina 276-7).

Dus het is heel duidelijk dat wie zichzelf associeert met een bepaalde madhab (rechtschool) mag het authentieke bewijs niet verwerpen wanneer dit klaarblijkelijk bij hem wordt!

Voor wat betreft degene die zegt ik heb geen kennis en ik ben geen moedjtaheed en het niveau niet heeft zeggen we:

"Dan moet je de mensen van kennis vragen" Zoals Alalh Ta'la je dit heeft bevolen:

"Vraag het dan aan de bezitters van de kennis, indien jullie het niet weten"

Als hij vraagt, zou hij zijn best moeten doen om zeker te stellen dat degene die hij vraagt, van de mensen van kennis is, en zou niet moeten specificeren dat degene die hij vraagt is toegeschreven aan een bepaalde madhhab. Eerder zou hij moeten volgen wat de geleerde die hem zijn uitspraak geeft zegt, zo lang de geleerden maar op het bewijs is en Allah weet het beste.

16-10-2011, 17:42
Verklaring in het Arabisch wat specifiek Madhab betekend!

التعريف بمصطلح المذهب
أولا ً : المعنى اللغوي لكلمة مذهب :
المذهب من ذهب ، يقال : ذهب ذهابا ً وذهوبا ً ومذهبا ً ، أي : مرَّ .
وتطلق على :
1 ـ ذهب بمعنى مضى .
2 ـ وذهب بمعنى مات .
وفي المعنيين يقال : ذهب الأثر ، أي : زال وامّحى .
3ـ وذهب بمعنى أزال .ومنه قوله تعالى : (ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَا يُبْصِرُونَ).[1]يقال : ذهبت به الخـُيلاء ، أي : أزالته عن وقاره .
4 ـ وذهب بمعنى توجه ، يقال : ذهب إلى قول فلان ، أي توجه إليه وأخذ به .
وذهب مذهب فلان : أي قصد قصده وطريقته .
وذهب في الدين مذهبا ً : أي رأى فيه رأيا ً أو أحدث فيه بدعة
والمذهب : الطريقة .
والمذهب أيضا ً : المعتقد الذي يذهب إليه صاحبه . [2
ثانيا ً: المعنى الاصطلاحي للمذهب :
عـُرِّف المذهب بأنه : مجوعة الآراء والأفكار التي يراها أو يعتقدها
إنسان ما ،حول عدد من القضايا العلمية والسلوكية .[3]
جاء في المعجم الوسيط تعريف المذاهب بأنها :
الآراء والنظريات العلمية والفلسفية ارتبط بعضها ببعض ارتباطا ً يجعلها وحده منسقة . [4

--------------------------------------------------------------------------------

[1] ـ سورة البقرة آية رقم 17

[2] ـ المعجم الوسيط ( 1/316)

[3] ـ الموسوعة الميسرة ( 2/1142) ، والموجز في الأديان والمذاهب المعاصرة ص 10 .

[4] ـ المعجم الوسيط ( 1/317) ، وانظر علم الملل ومناهج العلماء فيه ص

16-10-2011, 17:45
Is het verplicht voor de moslim een van de 4 Madhabs te volgen? - Shaykh Bin Baaz

http://www.youtube.com/watch?v=dGkpjIvzA1E

16-10-2011, 17:52
1 simpele vraag hoe de maliki's bidden is dat volgens de koran en de soennah
want albanie heeft een boekje uitgebracht en daarin zegt die zo moet je bidden volgens de koran en de soennah

16-10-2011, 17:54
Daarnaast lieve broeder, zie ik dat deze artikel afkomstig is van www.sunni.nl

Kijk even op de site en je ziet meteen een vraag die je wilt bekijken met hun leugens en bedrog. Ik kwam onder andere dit tegen:

http://www.sunni.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=34:wa ar-is-allah&catid=17:aqidah&Itemid=69
Waar is Allah?


En zie deze link en beoordeel zelf, welke nu de waarheid is zonder leugens:

http://sincerehearts.nl/lessen/WaarisAllaah.pdf

Nogmaals wil ik mijn broeders erop wijzen op de wijze uitspraak van :Muhammad Ibn Sierien: “Deze Kennis is religie, kijk dus uit
waar jullie je religie vandaan halen.”
Wa alaikoem salaam

16-10-2011, 17:56
Voor degene die nog niet genoeg heeft van Sunni.nl
Verwijs is naar de volgende links;

http://www.xxxxxxxxxxx.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3886&st=0&sk=t&sd=a&start=0
http://www.xxxxxxxxxxx.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10048&start=15


http://www.ontdek islam.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3886&st=0&sk=t&sd=a&start=0
http://www.ontdek islam.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10048&start=15

zonder spatie

16-10-2011, 18:04
The Sayings of the Four Imams on Taqlid

Author: Imam al-Albani

Source: The Prophet's Prayer Described


Abu Haneefah (rahimahullaah)

The first of them is Abu Haneefah Nu'maan ibn Thaabit, whose companions have narrated from him various sayings and diverse warnings, all of them leading to one thing: the obligation to accept the Hadeeth, and to give up following the opinions of the imaams which contradict it:

1. "When a hadeeth is found to be saheeh, then that is my madhhab."[20]

2. "It is not permitted[21] for anyone to accept our views if they do not know from where we got them."[22]

In one narration, "It is prohibited[23] for someone who does not know my evidence to give verdicts[24] on the basis of my words."

Another narration adds, "... for we are mortals: we say one thing one day, and take it back the next day."

In another narration, "Woe to you, O Ya'qub[25]! Do not write down everything you hear from me, for it happens that I hold one opinion today and reject it tomorrow, or hold one opinion tomorrow and reject it the day after tomorrow."[26]

3. "When I say something contradicting the Book of Allaah the Exalted or what is narrated from the Messenger (sallallaahu `alaihi wa sallam), then ignore my saying."[27]

Maalik ibn Anas (rahimahullaah)

As for Imaam Maalik ibn Anas, he said:

1. "Truly I am only a mortal: I make mistakes (sometimes) and I am correct (sometimes). Therefore, look into my opinions: all that agrees with the Book and the Sunnah, accept it; and all that does not agree with the Book and the Sunnah, ignore it."[28]

2. "Everyone after the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) will have his sayings accepted and rejected - not so the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam)."[29]

3. Ibn Wahb said: "I heard Maalik being asked about cleaning between the toes during ablution. He said, `The people do not have to do that.' I did not approach him until the crowd had lessened, when I said to him, `We know of a sunnah about that.' He said, `What is that ?' I said, `Laith ibn Sa'd, Ibn Lahee'ah and `Amr ibn al-Haarith narrated to us from Yazeed ibn `Amr al-Ma'aafiri from Abu `Abdur-Rahman al-Hubuli from Mustawrid ibn Shaddaad al-Qurashi who said, `I saw the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) rubbing between his toes with his little finger.' He said, `This hadeeth is sound; I had not heard of it at all until now.' Afterwards, I heard him being asked about the same thing, on which he ordered cleaning between the toes."[30]


Shaafi'i (rahimahullaah)

As for Imaam Shaafi'i, the quotations from him are most numerous and beautiful[31], and his followers were the best in sticking to them:

1. "The sunnahs of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) reach, as well as escape from, every one of us. So whenever I voice my opinion, or formulate a principle, where something contrary to my view exists on the authority of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam), then the correct view is what the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) has said, and it is my view."[32]

2. "The Muslims are unanimously agreed that if a sunnah of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) is made clear to someone, it is not permitted[33] for him to leave it for the saying of anyone else."[34]

3. "If you find in my writings something different to the Sunnah of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam), then speak on the basis of the Sunnah of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam), and leave what I have said."

In one narration: "... then follow it (the Sunnah), and do not look sideways at anyone else's saying."[35]

4. "When a hadeeth is found to be saheeh, then that is my madhhab."[36]

5. "You[37] are more knowledgeable about Hadeeth than I, so when a hadeeth is saheeh, inform me of it, whether it is from Kufah, Basrah or Syria, so that I may take the view of the hadeeth, as long as it is saheeh."[38]

6. "In every issue where the people of narration find a report from the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) to be saheeh which is contrary to what I have said, then I take my saying back, whether during my life or after my death."[39]

7. "If you see me saying something, and contrary to it is authentically-reported from the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam), then know that my intelligence has departed."[40]

8. "For everything I say, if there is something authentic from the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) contrary to my saying, then the hadeeth of the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) comes first, so do not follow my opinion."[41]

9. "Every statement on the authority of the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) is also my view, even if you do not hear it from me."[42]

Ahmad ibn Hanbal (rahimahullaah)

Imaam Ahmad was the foremost among the Imaams in collecting the Sunnah and sticking to it, so much so that he even "disliked that a book consisting of deductions and opinions be written."[43] Because of this he said:

1. "Do not follow my opinion; neither follow the opinion of Maalik, nor Shaafi'i, nor Awzaa'i, nor Thawri, but take from where they took."[44]

In one narration: "Do not copy your Deen from anyone of these, but whatever comes from the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) and his Companions, take it; next are their Successors, where a man has a choice."

Once he said: "Following[45] means that a man follows what comes from the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) and his Companions; after the Successors, he has a choice."[46]

2. "The opinion of Awzaa'i, the opinion of Maalik, the opinion of Abu Haneefah: all of it is opinion, and it is all equal in my eyes. However, the proof is in the narrations (from the Prophet (sallallaahu `alaihi wa sallam) and his Companions)."[47]

3. "Whoever rejects a statement of the Messenger of Allaah (sallallaahu `alaihi wa sallam) is on the brink of destruction."[48]

Bron: http://www.turntoislam.com/forum/showthread.php?t=2460

16-10-2011, 20:00
Degenen die geen seleffies zijn zijn die niet goed bezig met hun geloof? Moet men perse een seleffie zijn?

16-10-2011, 21:05


Vraag:

Bepaalt de correctheid van de methodiek (manhadj) van een persoon voor hem of hij naar het Paradijs gaat of het Hellevuur?

Antwoord

Ja. Wanneer de methodiek van een persoon correct is, dan wordt hij een van de bewoners van het Paradijs. Wanneer hij dus op de methodiek van de Boodschapper (salallaahoe alayhi wassalam) en de methodiek van de Salaf us-Saalih (Vrome Voorgangers) zit, dan wordt hij een van de mensen van het Paradijs, met de toestemming van Allaah. Maar als hij zich echter begeeft op de methodiek van degenen die zijn afgedwaald, dan wordt hij bedreigt met het Hellevuur.

Shaykh Saalih al-Fawzaan
Al-Ajwibah al-Mufidah, samengesteld door Jamal bin Farihan al-Harithi.

16-10-2011, 21:13

Citaat door Karim00:
1 simpele vraag hoe de maliki's bidden is dat volgens de koran en de soennah
want albanie heeft een boekje uitgebracht en daarin zegt die zo moet je bidden volgens de koran en de soennah
Salaam oe alaikoem broeder, ik zou echt niet weten hoe een maliki bid enof zijn gebed correct is. Maar we moeten bidden zoals onze geliefde profeet moehammad vrede zij met hem het gebed verrichte...

Hier zie je een paar video inschaAllah

http://www.youtube.com/watch?v=CS7V6f3hJYU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=CiIkEHt2-I8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vp8pKklrTEs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4yX-xXIkJdU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bWJR5qk_EQc&feature=related

16-10-2011, 23:07

Citaat door nador_mocrolady:
Degenen die geen seleffies zijn zijn die niet goed bezig met hun geloof? Moet men perse een seleffie zijn?


Absoluut niet. De 'selefies' zijn juist slecht bezig.
Het is door de eeuwen heen altijd zo geweest dat
de Ahloes Soennah Wal Djama'ah (de volgers
van de 4 wetscholen) de meerderheid van de moslims
waren en Alhamdoelillah is dat nog steeds zo!

De ideologie van de mensen die geen wetschool volgen,
wordt gesponsord door onder ander Saudische oliegeld.
Daarom dat je ze tegenwoordig overal hoort. Maar nog
steeds is de meerderheid Ahloes Soennah Wal Djama'ah
(de volgers van de 4 wetscholen).

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9