Bekijk volle/desktop versie : Hebben jullie tips voor mij dames?



15-10-2011, 12:22
Salaam ou3alaikoum zusters,

Ik heb namelijk een probleem sinds ik getrouwd ben. Mijn man en ik geven teveel geld uit we eten teveel buiten waardoor we bijna nooit geld overhouden. En nu hebben we een kindje erbij. En het gaat echt heel moeilijk. Het probleem is niet dat ik niet kan koken maar doordat mijn verschillende diensten heeft. Dan heb ik nooit zin om voor mezelf alleen te koken. En ik ben er ook heel dik van geweorden.

Zusters hebben jullie tips of adviesen ideeen help mij dan please.

Ik heb echt hulp nodig. ik heb geen discipline, Ik ben sinds ik getrouwd nu bijna anderhalf jaar 30 kilo aangekomen dit is echt te erg.


wa3alikoum oussalaam

15-10-2011, 12:53


Is er ook echt niemand met hulp van recepten enzo adviesen

15-10-2011, 15:20
Je kan een week planning maken wat jullie wanneer eten.

En je kunt in andere topics recepten bekijken

Dan zal het zeer zeker wel lukken !

15-10-2011, 15:36
Ik zou als ik jou was al heel vroeg in de middag koken, wanneer je de meeste energie hebt. Je zult je zelf wel moeten dwingen want zo geef je t slechte voorbeeld door aan jullie kindje. Zoals geadviseerd is om een weeklijst te maken. Kook veel met verse groenten, vis en kipfilet, en kalkoenfilet is ook heel mager. Vermijdt schapevlees en andere vette dingen. Probeer een vast ritme aan te houden en eet nx meer na 20.00 uur. Ga uiteten bij speciale gelegenheden, zo blijft t ook lekker. Moet er zelf niet aandenken om zo vaak buitenshuis te eten.
Succes meid.

15-10-2011, 16:58


Ik denk dat je gewoon minder buiten moet gaan eten daar gaat het meeste geld naartoe.
Af en toe kan geen kwaad maar als je elke dag bijna buiten eet.
Mijn man die eet dus helemaal niks van buiten as ik het niet kan doet ie het zelf maar buiten eten no way.
Bij mij zijn er ook dagen dat me man later thuis is dan eet ik gewoon met de kids en laat voor hem zijn deel.

18-10-2011, 16:33
je kan ook koken voor twee dagen. pannetje harira met stokbroodje gehakt ofzo. harira/le3des kan je makkelijk twee dagen van eten. dat scheelt ook weer. verder echt prioriteiten stellen. je hebt nu een kind en dan heb je echt gewoon verantwoordelijkheden. als je een goede toekomst wilt opbouwen zul je echt moeten veranderen. succes meid

18-10-2011, 20:12
Denk aan het geld wat je uitgeeft, dat je dat ook kunt op sparen voor je kindje of voor iets anders. Maak gewoon makkelijke recepten als je geen zin hebt om uren in de keuken staan. ra3des, loubia, kipmarmita, tamarakt, gestoomde groenten met kipfilet, gebakken vis. aardappelschotel, spinazie met aardappelen.

18-10-2011, 21:01
Kijk eens op : http://www.voedingscentrum.nl

Er staat in hoe je gezond kan leren eten en er staan ook veel recepten op die lekker, snel en gezond zijn!

In ieder schaf af: Suiker, wit brood, chips, frisdrank, koek, snoep, taart, gebak, chocola, sap. vervang volle producten met magere producten het liefst met 0% vet. Light producten zijn ook niet goed.

Voor de rest beweeg gewoon stevig 2 uur lang dat kan al makkelijk met het huishouden en een flinke wandeling met jouw kindje!

Succes!

18-10-2011, 21:07
oh meid wat doe je jezelf aan

30 kg aangekomen in 1,5 jaar tbarke allah dat is bijna 2 kg per maand.

Vooral nu je moeder bent moet je verantwoord koken ook om je kind een gezonde eetpatroon aan te leren.
Het geld dat je in 2 weken uitgeeft aan uit eten kun je besteden voor 1 maand boodschappen doen. Verse groentes en fruit
Je meot plezier hebben in het koken, en genieten van eten met mate
Ik eet liever gekookte aardappels in water dan een frietje van buiten bij wijze van
Mijn man is ook totaal niet van het buiten eten en het is ook zo ongezond

Wi je best helpen meid

18-10-2011, 21:52
iedereen kan je wel gaan helpen, maar het begint toch echt bij jezelf.
luiheid de deur uit gooien en die knop omzetten. Dicipline is het belangrijkst!
Maar als motivatie: denk aan je kind! Wat wil je die meegeven, leren???
Dit is echt heel slecht voor je kind om dit aan te leren....wees daar bewust van, want ze nemen echt alles over.

19-10-2011, 02:20

Citaat door mocro_riffia:
Je kan een week planning maken wat jullie wanneer eten.

En je kunt in andere topics recepten bekijken

Dan zal het zeer zeker wel lukken !

19-10-2011, 11:29
Allereerst dank jullie wel allemaal zusters. Het heeft mij heel erg gestimuleerd. Ik ben toch wel 5 kilo afgevallen ik ben gaan vasten. Dat is echt miin enige manier om af te vallen. En ik heb ook prio gesteld en een schema gemaakt.
Hoop dat het zo door blijft gaan.

19-10-2011, 16:36



Citaat door fatimaatje_inou:
Allereerst dank jullie wel allemaal zusters. Het heeft mij heel erg gestimuleerd. Ik ben toch wel 5 kilo afgevallen ik ben gaan vasten. Dat is echt miin enige manier om af te vallen. En ik heb ook prio gesteld en een schema gemaakt.
Hoop dat het zo door blijft gaan.
Goed zo meid en nu volhouden. Ga lekker bewegen, als het niet buiten kan bestel bv zumba dvd of zo en let goed op jouw eetpatroon. Probeer na 20.00 niks meer te eten en drink heel veel water en geen prik en zoete sapjes. Probeer ook zo min mogelijk brood en deegproducten te eten en bv marmita met vork en heel veel groentes erbij.

succes!!

25-10-2011, 16:50
Succes!