Bekijk volle/desktop versie : Wat fluister je pasgeboren kind in linker en rechter oor?



15-10-2011, 10:20
Wie o wie?
Graag ook met daliel. Allah zjazikoem bighair!

15-10-2011, 11:49


Wat k heb gehoord is dat je: Ashadoe allah ilaha ina allah wa ashadoe mohammed rasoel allah moet verluisteren in zn oor dat zijn de eerste woorden die hij of zij moet horen.

Maar Allah wa3lem, k hoop dat iemand voor je een daliel kan plaatsen.

15-10-2011, 12:38
Salam,

Je verluisterd in het rechter oor de "(adaan) dus het de oproep voor het gebed" en in het linker oor de "i9ama" van het gebed.

Ik heb het hier in het arabisch maar weet niet of je ook arabisch kent en heb het zo'n beetje vertaald.

Er werd gevraagt waarom er een Adaan en een i9ama in de oren wordt verluisterd zonder gebed. Het andwoord daarop is simpel, want er word voor hem/haar gebeden de dag dat hij/zij dood is. Daar is geen "adaan en gaan i9ama "voor nodig soub7analah.

روى أبو رافع: «رأيت النّبيّ صلى الله عليه وسلم أذّن في أذن الحسن حين ولدته فاطمة» أخرجه الترمذي.
وروى أبو هريرة أنّ النّبيّ صلى الله عليه وسلم قال: «إنّ الشّيطان إذا نودي بالصّلاة أدبر» متفق عليه.

15-10-2011, 15:02

Citaat door amiena77:
Salam,

Je verluisterd in het rechter oor de "(adaan) dus het de oproep voor het gebed" en in het linker oor de "i9ama" van het gebed.

Ik heb het hier in het arabisch maar weet niet of je ook arabisch kent en heb het zo'n beetje vertaald.

Er werd gevraagt waarom er een Adaan en een i9ama in de oren wordt verluisterd zonder gebed. Het andwoord daarop is simpel, want er word voor hem/haar gebeden de dag dat hij/zij dood is. Daar is geen "adaan en gaan i9ama "voor nodig soub7analah.

روى أبو رافع: «رأيت النّبيّ صلى الله عليه وسلم أذّن في أذن الحسن حين ولدته فاطمة» أخرجه الترمذي.
وروى أبو هريرة أنّ النّبيّ صلى الله عليه وسلم قال: «إنّ الشّيطان إذا نودي بالصّلاة أدبر» متفق عليه.

15-10-2011, 20:06



Citaat door amiena77:
Salam,

Je verluisterd in het rechter oor de "(adaan) dus het de oproep voor het gebed" en in het linker oor de "i9ama" van het gebed.

Ik heb het hier in het arabisch maar weet niet of je ook arabisch kent en heb het zo'n beetje vertaald.

Er werd gevraagt waarom er een Adaan en een i9ama in de oren wordt verluisterd zonder gebed. Het andwoord daarop is simpel, want er word voor hem/haar gebeden de dag dat hij/zij dood is. Daar is geen "adaan en gaan i9ama "voor nodig soub7analah.

روى أبو رافع: «رأيت النّبيّ صلى الله عليه وسلم أذّن في أذن الحسن حين ولدته فاطمة» أخرجه الترمذي.
وروى أبو هريرة أنّ النّبيّ صلى الله عليه وسلم قال: «إنّ الشّيطان إذا نودي بالصّلاة أدبر» متفق عليه.
Voor iqamah in het linkeroor is geen bewijs

15-10-2011, 20:49
Misschien een domme vraag... maar wat betekend i9ama..??

15-10-2011, 21:04
i9ama betekent het-geen dat je zegt voordat je de takbeer hebt gedaan van het gebed. dus; allaho akbar allaho akbar achhado en la ilaha illa la wa achhado anna mohamaden rasoeloelah, 7iya 3ala salat 7iya 3ala lfala7......enz.....
Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest.

15-10-2011, 21:21
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=295

15-10-2011, 21:22
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=619

15-10-2011, 21:53
bij mijn zoontje heeft mijn vader het gedaan. volgens mij de adaan.

18-10-2011, 15:54
dank jullie wel meiden.

kan idd op internet alleen de adhaan vinden in rechteroor. en voor iqama is geen bewijs.

Wie heeft bij zoontje ook hoofdje kaal geschoren bij zevende dag na geboorte?

18-10-2011, 16:33

Citaat door Tafeltje:
dank jullie wel meiden.

kan idd op internet alleen de adhaan vinden in rechteroor. en voor iqama is geen bewijs.

Wie heeft bij zoontje ook hoofdje kaal geschoren bij zevende dag na geboorte?
moet dat? ik heb het namelijk niet gedaan?