Bekijk volle/desktop versie : Handvragen probleempje



Pagina's : [1] 2 3 4

13-10-2011, 10:14

Citaat:

Er is een maand terug een jongen om mijn hand komen vragen. Ik ken hem van werk. Via via is hij bij mijn vader terecht gekomen en uiteindelijk bij ons thuis dus. Hij is helemaal alleen gekomen , omdat zijn ouders tijdelijk in het buitenland zijn voor familiezaken. Het is een goede jongen en daarom ben ik akkoord gegaan. Na natuurlijk veel navraag te hebben gedaan. De dag dat hij kwam is er afgesproken dat hij de volgende keer met zijn familie komt en de rest wordt besproken. Dit is nu al een maand geleden. Ondertussen heb ik een aantal keer telefonisch contact met heb gehad. Verder niet buiten of ergens anders afgesproken. Hij heeft de afgelopen maand niet mijn ouders gebeld of wat dan ook. Ik heb wel 1 van zijn zussen gespoken en zij vertelde dat hij blij dat mij en mijn familie ontmoet te hebben.

Het probleem is nu dat hij mijn ouders verder niet gebeld heeft. Mijn ouders denken nu dat er niets meer is , omdat het al een maand geleden is en hij verder contact met hun heeft opgenomen. Ik heb verder ook niet verteld dat ik contact met hem heb. Hij wil komen zodra zijn ouders erzijn. Over een maandje ongeveer komen hun weer terug. Maar ik vind dat hij of zijn familie uit respect zelf ' de standvan zaken ' tegen mijn ouders moet zeggen. Mijn ouders vertrekken aankomende week ook naar Mekka voor 5 weken. Als hij wacht met het vertellen dan zijn we al weer 1 a 2 maanden verder. Plus de afgelopen maand erbij gerekend 3 maanden. Ik vind het niet netjes om pas na 3 maanden niet van je heb laten horen ineens weer op te duiken en zeggen ik kom met familie. Hij hoeft van mij niet meteen te komen maar hou mijn ouders in ieder geval op de hoogte van alles. Hij zegt ik wil best nu komen , maar mijn ouders zijn er niet. Van mijn ouders moet hij komen met ouders. Er zit dus niks anders op dan wachten op zijn ouders. Maar mijn ouders denken nu weer dat er niets meer is tussen mij en hem. Ik heb het hem gisteren nog gevraagd. Hij zei zeg maar tegen je ouders dat alles goed komt. Dat is geen antwoord. Ik wil duidelijkheid en ik vind dat het zijn taak is om dat te vertellen. Wat te doen ?

.

13-10-2011, 10:21


Vraag hem om je vader te bellen. Hij zou dat toch willen doen, is daar toch niks ergs aan. Of is hij beschaamd? Anders moet jij hem pushen om het te doen.

Incha'Allah khair!

13-10-2011, 10:26
Laat hem gewoon je ouders bellen. Om te zeggen dat hij nog steeds van plan is om met zijn ouders te komen als ze terug zijn van het buitenland. Hij kan ze succes wensen en een goede reis naar mekka.

13-10-2011, 10:30

Citaat door Islamet:
.
ZIjn ouders zitten neem ik aan niet ergens zonder bereik en zonder telefoon in timboektoe of een andere uithoek van de wereld. Hij kan zijn vader naar jou vader laten bellen en telefonisch om uitleg geven.

Is niet echt netjes idd om helemaal niks meer te laten horen na de handvraging.

13-10-2011, 10:31


Waarom belt 1 van zijn ouders niet??? Hoe weet jij zo zeker dat zijn ouders ervan op de hoogte zijn. Dat zijn zus jou heeft gebeld zegt helemaal niet. ZIj zou zo onder 1 hoedje met haar broer kunnen spelen.

Doe niet zo naief en zeg tegen hem dat zijn moeder of vader MOET bellen en aan te geven hoe de stand van zaken zijn.

13-10-2011, 10:33
Ja dat heb ik ook tegen hem gezegd. Jij of een van je ouders belt. Hij zei dat hij zou bellen maar nog niet gedaan. Ik heb nu zo iets van ik blijf niet wachten. Wil weten waar ik aan toe ben. Anders de groeten.

13-10-2011, 10:36
vraag zijn zus om jouw moeder te bellen als hij niet durft...

13-10-2011, 10:39

Citaat door Islamet:
Ja dat heb ik ook tegen hem gezegd. Jij of een van je ouders belt. Hij zei dat hij zou bellen maar nog niet gedaan. Ik heb nu zo iets van ik blijf niet wachten. Wil weten waar ik aan toe ben. Anders de groeten.
ZIjn ouders moeten bellen. Ik zou hem absoluut niet serieus nemen anders.

13-10-2011, 10:41
Nog zo'n bange inconsequente puber.

Meiden, wat hebben ju met pubers? Zijn ze echt zo aantrekkelijk?

13-10-2011, 10:41

Citaat door Islamet:
Ja dat heb ik ook tegen hem gezegd. Jij of een van je ouders belt. Hij zei dat hij zou bellen maar nog niet gedaan. Ik heb nu zo iets van ik blijf niet wachten. Wil weten waar ik aan toe ben. Anders de groeten.
ik vind het in de eerste plaats al vreemd dat hij alleen is gekomen om je hand te vragen. Ik stel me hier wel vragen bij? Of is dit de nieuwe trend?

Verder had hij/jullie gerust kunnen wachten totdat zijn ouders terug uit vakantie kwamen om bij je ouders te komen. Die ene maand gaat heus het verschil niet maken.
Het is nu wel aan hem - of zijn ouders - om jouw ouders even in te lichten over de stand van zaken. Zij kunnen toch even bellen en aangeven dat ze terug zullen komen om de gesprekken verder te zetten. Het is niet aan jou om dit tegen je ouders te zeggen. Hij heeft de eerste stap gezet, het is aan hem om het ook af te maken.

13-10-2011, 10:44

Citaat door pride_bride:
ik vind het in de eerste plaats al vreemd dat hij alleen is gekomen om je hand te vragen. Ik stel me hier wel vragen bij? Of is dit de nieuwe trend?

Verder had hij/jullie gerust kunnen wachten totdat zijn ouders terug uit vakantie kwamen om bij je ouders te komen. Die ene maand gaat heus het verschil niet maken.
Het is nu wel aan hem - of zijn ouders - om jouw ouders even in te lichten over de stand van zaken. Zij kunnen toch even bellen en aangeven dat ze terug zullen komen om de gesprekken verder te zetten. Het is niet aan jou om dit tegen je ouders te zeggen. Hij heeft de eerste stap gezet, het is aan hem om het ook af te maken.
dus dat, het is aan hun (hij of zijn ouders) om verder wat van zich te laten horen.

Wellicht dat hij bedenkingen heeft nav het bezoekje en het om de hand vragen. Vraag is ook in hoeverre hij het uberhaupt met zijn ouders heeft besproken van tevoren. Misschien heeft ie het niet eens besproken en is gewoon op eigen houtje gekomen?

13-10-2011, 10:49

Citaat door maaltje:
dus dat, het is aan hun (hij of zijn ouders) om verder wat van zich te laten horen.

Wellicht dat hij bedenkingen heeft nav het bezoekje en het om de hand vragen. Vraag is ook in hoeverre hij het uberhaupt met zijn ouders heeft besproken van tevoren. Misschien heeft ie het niet eens besproken en is gewoon op eigen houtje gekomen?
onderstreepte denk ik ook zo over. Allah ou3alm...

Vind het gewoon vreemd dat hij alleen is komen opdagen en nu vanuit zijn kamp geen enkele reactie naar de ouders van ts toe. Beetje respectloos vind ik.

Als ik ts was, dan had ik hem allang onder druk gezet om verdere stappen te ondernemen. No more mister nice guy, in deze situatie. Ts heeft al genoeg afgewacht en er komt geen enkele respons van zijn kant. Nou, dan ga ik mijn conclusies trekken. Of hij handelt dit verder af, op een respectvolle manier, zoals het hoort. Of hij kan beschikken. Wat is dit nou weer voor onzin... Alleen de hand gaan vragen...; pffff Hij had wel het lef en de ballen om zich moederziel alleen te komen voorstellen bij ouders van ts. Waar blijven zijn lef en ballen nu?

13-10-2011, 11:16



Citaat door pride_bride:
onderstreepte denk ik ook zo over. Allah ou3alm...

Vind het gewoon vreemd dat hij alleen is komen opdagen en nu vanuit zijn kamp geen enkele reactie naar de ouders van ts toe. Beetje respectloos vind ik.

Als ik ts was, dan had ik hem allang onder druk gezet om verdere stappen te ondernemen. No more mister nice guy, in deze situatie. Ts heeft al genoeg afgewacht en er komt geen enkele respons van zijn kant. Nou, dan ga ik mijn conclusies trekken. Of hij handelt dit verder af, op een respectvolle manier, zoals het hoort. Of hij kan beschikken. Wat is dit nou weer voor onzin... Alleen de hand gaan vragen...; pffff Hij had wel het lef en de ballen om zich moederziel alleen te komen voorstellen bij ouders van ts. Waar blijven zijn lef en ballen nu?
Allah oe a3lem, idd, maar het is zoals jij zelf ook zegt best vreemd. En ook niet netjes idd.

Ik zou hem niet zozeer onder druk zetten, maar gewoon zoiets hebben van: blijkbaar heb jij je bedenkingen om wat voor reden dan ook, want je doet verder geen vervolgstappen nemen of uitleg geven naar mijn ouders toe, dus thalla. Op het moment dat er ouders bij betrokken worden kun je niet zo vaag gaan doen en met dingen aanzetten als: ja je hoort over 2 maanden meer. Bel en geef uitleg of laat je vader bellen om uitleg te geven, dan geef je daarmee ook bij de mensen die je thuis hebben ontvangen aan dat het je menens is enzo.

13-10-2011, 11:20
Wat een rare snoeshaan zeg! Vind het zowieso erg raar dat dat zijn ouders geen contact hebben opgenomen met jouw ouders voordat hij is geweest bij jullie thuis. Zoals iemand hier al zei, we leven in 2011 en zelfs in de rkempoe heb je bereik, dus ze kunnen ten alle tijden bellen. Kijk uit dat het geen getrouwde vent is, die de boel aan het belazeren is.

13-10-2011, 11:20

Citaat door pride_bride:
ik vind het in de eerste plaats al vreemd dat hij alleen is gekomen om je hand te vragen. Ik stel me hier wel vragen bij? Of is dit de nieuwe trend?

Verder had hij/jullie gerust kunnen wachten totdat zijn ouders terug uit vakantie kwamen om bij je ouders te komen. Die ene maand gaat heus het verschil niet maken.
Het is nu wel aan hem - of zijn ouders - om jouw ouders even in te lichten over de stand van zaken. Zij kunnen toch even bellen en aangeven dat ze terug zullen komen om de gesprekken verder te zetten. Het is niet aan jou om dit tegen je ouders te zeggen. Hij heeft de eerste stap gezet, het is aan hem om het ook af te maken.
Zijn ouders waren al voor dat hij om mijn hand kwam vragen in het buitenland. Vandaar dat hij ' alvast ' is gekomen. Maar goed bij mijn ouders is dat eigenlijk not done om zonder ouders / familie te komen. Maar ze hebben toch gezegd je bent welkom , maar volgende keer met ouders. Anders gaat het niet door. Hij is van zichzelf super verlegen. Niets mis mee opzich. Maar in met dit soort zaken moet hij zich wel als een echte man opstellen en wat van zich laten horen. Ik wil hem wel het voordeel van de twijfel geven , maar ik wil dat hij dan op zeer korte termijn mijn ouders belt. Anders stop ik ermee. Ondertussen hebben hij en ik wel nog af en toe contact.

Pagina's : [1] 2 3 4