Bekijk volle/desktop versie : Bloedbad in Sirte



Pagina's : [1] 2 3

12-10-2011, 18:04
Zónder schokkende beelden, en mét werkende link, beste Ouzoud! Kijk uit, straks beland je wéér in een energievretende PM-wisseling!



Rode Kruis: afschuwelijke situatie in Sirte

“Het is een afschuwelijke toestand”, zei Hichem Khadrawi van het Rode Kruis zaterdag na een tweedaags bezoek met zijn team aan de Libische stad Sirte. Ziekenhuizen in de stad kunnen de stroom van gewonden niet aan. Voorraden medicijnen, voedsel, water en brandstof raken op.

Volgens artsen van het Ibn Sima ziekenhuis sterven er mensen door gebrek aan medische voorzieningen. Een van de medewerkers gaf het voorbeeld van een 14-jarig jongetje die op de operatietafel overleed omdat de stroom was uitgevallen. Het Rode Kruis heeft inmiddels brandstof naar het ziekenhuis gebracht en voor oorlogsgewonden 300 noodpakketten en 150 lijkzakken.

Er is nog veel meer nodig, zoals voedsel, babyvoeding en hygiëne artikelen. Het Rode Krusi hoopt dit de komende dagen te leveren.

Gevaarlijke situaties

De hulpverlening wordt ernstig bemoeilijkt doordat de beschietingen gewoon doorgaan. Zo moesten vrachtwagens van het Rode Kruis op weg naar het ziekenhuis weer terugkeren vanwege beschietingen. Het Rode Kruis is nu in overleg met de partijen om dit vervoer veilig te kunnen laten plaatsvinden.


Hulpverleners van het Rode Kruis konden zelf niet in het ziekenhuis blijven om medische hulp te verlenen. Het is te gevaarlijk om daar te werken. Tijdens het bezoek van het team aan het ziekenhuis sloegen diverse malen raketten in. Voor medisch personeel is het moeilijk werken in Libië. de afgelopen tijd werden regelmatig ambulances bestookt. Ook gewonden kwamen niet bij het ziekenhuis door gevechten en bombardementen.

Humanitair Oorlogsrecht

Het Rode Kruis roept daarom alle strijdende partijen op zich te houden aan het internationaal humanitair oorlogsrecht. Een van die regels is dat burgers beschermd moeten worden en dat er veilige toegang zijn tot de gezondheidszorg. Want als medisch personeel wordt getroffen, kunnen ze vervolgens ook geen gewonden meer behandelen.

Libiërs op de vlucht

Het bestand werd door de inwoners van Sirte ook gebruikt om een veiliger heenkomen te zoeken. De afgelopen dagen zijn zo’n 10.000 Libiërs gevlucht voor het geweld. Enkele duizenden mensen, waaronder vooral veel kinderen, vrouwen en bejaarden, verblijven in tentenkampen. De mensen hebben daar geen toiletten, douches en schoon drinkwater. Het gevolg is veel mensen met koorts en diarree. Het Rode Kruis voorziet hen van water en voedsel en gezondheidszorg. Volgens teamleider Hichem Khadrawi is er veel meer hulp nodig.​

http://www.rodekruis.nl/campagnes/libie/actueel/paginas/rode-kruis-afschuwelijke-situatie-in-sirte.aspx

12-10-2011, 18:06


Nog steeds een oud artikel van 02/10

12-10-2011, 18:07
Ja vreselijk..gelukkig hebben ze het daar bijna achter de rug..nog een paar khadaffi idioten die zich verzetten

12-10-2011, 18:08
Dag Ouzoud,

Zoals je misschien op mijn topic hebt gezien, werd er ontkend dat er een humanitaire crisis gaande is in Sirte. Dit werd onderbouwd met het bericht dat de NATO-rebellen Sirte GEWELDLOOS in hebben genomen. Waarop ik een filmpje heb geplaatst van de kritieke toestand in het ziekenhuis in Sirte, waarbij inderdaad helaas verminkte kinderen te zien waren.

Zoals je misschien begrijpt, was dit niet om te shockeren, maar om licht te schijnen op de grove medialeugen.

Helaas zijn er geen filmpjes die de toestand in beeld brengen zónder schokkende beelden, het is één en al gebombardeerde huizen en uit elkaar getrokken lichamen, ook van vrouwen en kinderen. NAVO helpt!


Hier een verklaring van een onafhankelijke journaliste,Lizzy Phelan:

[video=youtube;RFvpfkUyBqE]http://www.youtube.com/watch?v=RFvpfkUyBqE&feature=player_embedded[/video]

12-10-2011, 18:09



Citaat door adimeisadime:
Nog steeds een oud artikel van 02/10
Het mooie is dat ze daar..de overgangsregering van Libie..van de week de overgangsraad van Syrie hebben erkend..zelf nog net niet helemaal bevrijd..een land steunen dat nog steeds aan het begin van de strijd van hun vrijheid staat..zo geef je aan elkaar door houdt moet..het is het waard.

12-10-2011, 18:10

Citaat door adimeisadime:
Nog steeds een oud artikel van 02/10
Bedankt voor je rode puntje. Heb je gezien dat ik je een groene heb teruggegeven met een dikke pluim voor je lieve woorden? Graag gedaan!

12-10-2011, 18:11

Citaat door QueenBee:
Dag Ouzoud,

Zoals je misschien op mijn topic hebt gezien, werd er ontkent dat er een humanitaire crisis gaande is in Sirte. Dit werd onderbouwd met het bericht dat de NATO-rebellen Sirte GEWELDLOOS in hebben genomen. Waarop ik een filmpje heb geplaatst van de kritieke toestand in het ziekenhuis in Sirte, waarbij inderdaad helaas verminkte kinderen te zien waren.

Zoals je misschien begrijpt, was dit niet om te shockeren, maar om licht te schijnen op de grove medialeugen.

Helaas zijn er geen filmpjes die de toestand in beeld brengen zónder schokkende beelden, het is één en al gebombardeerde huizen en uit elkaar getrokken lichamen, ook van vrouwen en kinderen. NAVO helpt!



Hier een verklaring van een onafhankelijke journaliste,Lizzy Phelan:

[video=youtube;RFvpfkUyBqE]http://www.youtube.com/watch?v=RFvpfkUyBqE&feature=player_embedded[/video]
Geef mij eens 1 oorlog zonder burgerslachtoffers..je komt vrij simpel over met dit soort geklaag..als je een bron hebt..neem ik deze woorden terug!!!

12-10-2011, 18:11
Help je medemens en stuur een mail naar het Rode Kruis!

Voorbeeld:

Geachte dames en heren van het Rode Kruis,

Er voltrekt zich een humanitaire ramp in Sirte, Libië, waarvan u reeds op de hoogte bent.
Namens de bewoners van Sirte vraag ik u met spoed hier iets aan te doen!

Bekijk deze YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=CHsyv0hF2qc
en neem contact op met: libya@arraitv.sy

Zij weten hoe u de stad in kunt komen.

Bij voorbaat mijn dank namens de bewoners van Sirte,

......naam.....

12-10-2011, 18:13

Citaat door QueenBee:
Dag Ouzoud,

Zoals je misschien op mijn topic hebt gezien, werd er ontkent dat er een humanitaire crisis gaande is in Sirte. Dit werd onderbouwd met het bericht dat de NATO-rebellen Sirte GEWELDLOOS in hebben genomen. Waarop ik een filmpje heb geplaatst van de kritieke toestand in het ziekenhuis in Sirte, waarbij inderdaad helaas verminkte kinderen te zien waren.

Zoals je misschien begrijpt, was dit niet om te shockeren, maar om licht te schijnen op de grove medialeugen.

Helaas zijn er geen filmpjes die de toestand in beeld brengen zónder schokkende beelden, het is één en al gebombardeerde huizen en uit elkaar getrokken lichamen, ook van vrouwen en kinderen. NAVO helpt!


Hier een verklaring van een onafhankelijke journaliste,Lizzy Phelan:

[video=youtube;RFvpfkUyBqE]http://www.youtube.com/watch?v=RFvpfkUyBqE&feature=player_embedded[/video]
Niemand onkende dat er humanitaire cris was/is.
Jij plaatste een artikel van 02/10 en Hork een geupdate artikel van 11/10..maw, de omstandigheden waren ondertussen veranderd.
Dat heb je als je oude artikels plaatst die niet meer up to date zijn.
Daarbuiten begon je over het homo-zijn van Hork alhoewel dat irrelevant was aan het artikel..en je noemde hem tevens 'de onintelligentste homo' die je kent omdat ie een geupdate artikel plaatste!
Vervolgens plaatste je bloederige foto's die totaal overbodig waren..doe dus niet of je onschuldige Harry bent.
De bedoeling van je topic ontgaat me trouwens, werk jij voor het Rode Kruis in Sirte?

12-10-2011, 18:15

Citaat door QueenBee:
Help je medemens en stuur een mail naar het Rode Kruis!

Voorbeeld:

Geachte dames en heren van het Rode Kruis,

Er voltrekt zich een humanitaire ramp in Sirte, Libië, waarvan u reeds op de hoogte bent.
Namens de bewoners van Sirte vraag ik u met spoed hier iets aan te doen!

Bekijk deze YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=CHsyv0hF2qc
en neem contact op met: libya@arraitv.sy

Zij weten hoe u de stad in kunt komen.

Bij voorbaat mijn dank namens de bewoners van Sirte,

......naam.....
ik neem aan dat je deze ok hebt gebruikt mij de humanitaire ramp in Benghazi..voordat de navo de libiers ging steunen

12-10-2011, 18:16

Citaat door QueenBee:
Bedankt voor je rode puntje. Heb je gezien dat ik je een groene heb teruggegeven met een dikke pluim voor je lieve woorden? Graag gedaan!
Ik gaf je geen rood, ik was het enkel niet met je eens, zeur dus niet als een kleuter over een rood puntje..het is maar virtueel..ik neem je geen bord couscous af.
Moest het toch te erg worden wil ik je gerust een pakje kleenex toezenden, laat me dan wel je adres geworden aub. (ps: de zendingskost is ten mijnen laste)

12-10-2011, 18:19

Citaat door pollewopje:
Geef mij eens 1 oorlog zonder burgerslachtoffers..je komt vrij simpel over met dit soort geklaag..als je een bron hebt..neem ik deze woorden terug!!!
De afgelopen 1000 jaar is er bij mijn weten nooit oorlog gevoerd zonder dat daar onschuldige doden bij vielen. Ga me nou niet vertellen dat jij vind dat oorlog niet tussen gewapende groepen soldaten/mannen hoort plaats vinden maar dat daarbij ook mannen, vrouwen en kinderen die GEEN GEWELD gebruiken en NIET voor oorlog kiezen, vermoord, verkracht, verminkt en/of van hun huizen, voedsel, water, onderwijs- en medische voorzieningen beroofd mogen worden.

Als dat zo is, ben ik niet degene die simpel is. Dat zou jij dan zijn. En niet alleen simpel, maar ook nog eens onrechtvaardig en harteloos.

12-10-2011, 18:21



Citaat door QueenBee:
de NATO-rebellen Sirte GEWELDLOOS in hebben genomen.

om licht te schijnen op de grove medialeugen.

het is één en al gebombardeerde huizen en uit elkaar getrokken lichamen, ook van vrouwen en kinderen. NAVO helpt!
Tja, als je als in jezelf gekeerde rolmops tegen Kadafi strijdende Lybiers NATO-rebellen noemt, dan weet eigenlijk al iedereen wat voor vlees we in de kuip hebben.

Liefhebbers van arrogante diktators, die een heel land en haar bevolking veranderd hebben in een gevangenkamp, dat onder de loop van een geweer staat te buigen en te knippen voor de gevangenis-direkteur Muammar Kadaffi & Sons. .

Wat zijn dit toch voor imbecielen, die menen dat een medogeloze diktator bij het minste geringste verzet uit de bevolking onmiddelijk afstand doet van z'n leiderspositie en de oppositie haar zin geeft? Naivelingen? dromers?

Nee, meiske, die hardnekkigheid bij dit soort melanchole maniakken zorgt ervoor dat er bloed moet vloeien bij omwentelingen en volksrevoluties. wees maar blij dat de Nato luchtdekking heeft gegeven, anders was de ramp helemaal niet te overzien geweest. Zie Syrie....ruim 3000 burgers afgeknald door het Syrische leger van Bashir "beul" Assaad

12-10-2011, 18:23

Citaat door adimeisadime:
Ik gaf je geen rood, ik was het enkel niet met je eens, zeur dus niet als een kleuter over een rood puntje..het is maar virtueel..ik neem je geen bord couscous af.
Moest het toch te erg worden wil ik je gerust een pakje kleenex toezenden, laat me dan wel je adres geworden aub. (ps: de zendingskost is ten mijnen laste)
Ik gaf je geen rood, je was het niet met me eens? Rood geven is niet erg, maar daarbij schelden en daaropvolgend keihard liegen des te meer. Ik weet voldoende, adimeisadime. Scheldende leugenaars moet ik niets van hebben, en daarmee sluit ik af wat jou betreft. De groeten!

12-10-2011, 18:26

Citaat door QueenBee:
De afgelopen 1000 jaar is er bij mijn weten nooit oorlog gevoerd zonder dat daar onschuldige doden bij vielen. Ga me nou niet vertellen dat jij vind dat oorlog niet tussen gewapende groepen soldaten/mannen hoort plaats vinden maar dat daarbij ook mannen, vrouwen en kinderen die GEEN GEWELD gebruiken en NIET voor oorlog kiezen, vermoord, verkracht, verminkt en/of van hun huizen, voedsel, water, onderwijs- en medische voorzieningen beroofd mogen worden.

Als dat zo is, ben ik niet degene die simpel is. Dat zou jij dan zijn. En niet alleen simpel, maar ook nog eens onrechtvaardig en harteloos.
Van de bevolking van Libië hangt 97% de soennitische islam aan.
Zoals ik dus al zei, moslims vermoorden moslims.

Pagina's : [1] 2 3