Bekijk volle/desktop versie : **borstvoeding** weinig melk



Pagina's : [1] 2

11-10-2011, 03:20
Hallo lady's

Ik heb een klein probleempje. Ik geef namelijk borstvoeding aan mijn baby maar heb spijtig genoeg geen voldoende melk. Dus moet ik tot mijn grote spijt melk van de apotheker bijgeven
Nu was mijn vraag wat kan ik het beste eten om mijn melkproductie te stimuleren.
Alle tips zijn welkom (alleen maar deftige tips aub)

Vis zou goed zijn en soep. Veel thee en water drinken.

Groetjes

11-10-2011, 08:08


Salaam,

Veel vrouwen hebben weinig tot helemaal geen melk na dat ze weer beginnen met de pil, je kunt dan voor een spiraal gaan of dat je man zelf voor de bescherming zorgt tot dat je kindje wat groter is.
Verder gezond blijven eten (zo weinig mogelijk kruiden) en veel drinken .

InchaAllah zal het goed komen.

11-10-2011, 08:19
louiza thee helpt ook goed, maar je moet er wel veel van drinken... minimaal een liter per dag
daarnaast kan je ook om je melkproduktie op te hogen, tijdelijk domperidon slikken.. recept opvragen bij de huisarts en 3 x per dag een tabletje innemen. Bij mij heeft het geholpen en ik geef nu al 1 jaar en 9 maanden bv... nog 3 maandjes te gaan inshaAllah!

11-10-2011, 08:23
Veel drinken veel vloeibare dingen maar ook gezond eten natuurlijk . rust nemen , probeer niet te stressen en hoe meer je aanbied hoe meer er melk komt. en gewoon genieten en sabr.
komt goed inshallah

11-10-2011, 08:36


genoeg eten en vooral drinken
voldoende rust
ik weet niet hoe oud de kleine is maar kunnen ook regeldagen zijn
vaak aanleggen dan is er meer vraag en zal de productie toenemen

11-10-2011, 09:58
Amandelen
dadels
Beschuit met muisjes stimuleert de borstvoeding heel goed (zit anijs in)
Ook Anijs suiker blokjes in warme melk of thee is ook echt een aanrader als je melk op gang wil laten komen.

Goed eten goed drinken vezel rijk voedsel is erg belngrijk

Evt kolven op de laagste stand elke borst 20 min en dit na elke borst voeding dat je kindje krijgt

11-10-2011, 10:14
borstvoeding thee
goed eten
motilium helpt ook
veel drinken thee warme melk ,.....

11-10-2011, 14:31
Dank jullie wel voor jullie reacties. Zo lief!

Groetjes

11-10-2011, 14:36

Citaat door evelle:
louiza thee helpt ook goed, maar je moet er wel veel van drinken... minimaal een liter per dag
daarnaast kan je ook om je melkproduktie op te hogen, tijdelijk domperidon slikken.. recept opvragen bij de huisarts en 3 x per dag een tabletje innemen. Bij mij heeft het geholpen en ik geef nu al 1 jaar en 9 maanden bv... nog 3 maandjes te gaan inshaAllah!
TbarkAlllah, jij geeft 2 jaar borstvoeding inchaAllah? Mijn kleintje is 3 mnd, ik zal al blij zijn als ik minstens tot 6 mnd de borst kan geven:-)
Wat is die domperidon dan? Kan da gn kwaad vrij het kleintje?

Dank je wel
M3a salama

11-10-2011, 14:39
cAshewnoten en dadels, maar beste manier ligt niet in de voeding, mara in vaker aanleggen. Hoe oud is je kindje?

Je maakt zeg maar een neppe regeldag, leg je kind elke 2 uur aan en niet bijvoeden dan komt het weer op pijl inshAllah.

11-10-2011, 14:47

Citaat door nadiak:
cAshewnoten en dadels, maar beste manier ligt niet in de voeding, mara in vaker aanleggen. Hoe oud is je kindje?

Je maakt zeg maar een neppe regeldag, leg je kind elke 2 uur aan en niet bijvoeden dan komt het weer op pijl inshAllah.
Hij is 3 mnd oud. Ik ben gisteren begonnen met veel dadels te eten, kijken wat dat zal geven....
Ik ga hem elke 2 uur aanleggen.inchaAllah komt het goed.
Borstvoeding is zoooo belangrijk! Wil hem echt geen flesjes geven, maar ja...... alhamdoulillah

11-10-2011, 15:00
venkel thee drinken
heel veel drinken en genoeg eten .
niet stressen en veel rusten.
wat je ook kan doen is vaker aanleggen dus om de 2 uur

11-10-2011, 16:14



Citaat door mijn_leven:
venkel thee drinken
heel veel drinken en genoeg eten .
niet stressen en veel rusten.
wat je ook kan doen is vaker aanleggen dus om de 2 uur
Venkel kunnen ze wel buikkrampjes van krijgen, weet niet hoe het met venkel thee zit.

11-10-2011, 16:16

Citaat door snoopy1:
Hij is 3 mnd oud. Ik ben gisteren begonnen met veel dadels te eten, kijken wat dat zal geven....
Ik ga hem elke 2 uur aanleggen.inchaAllah komt het goed.
Borstvoeding is zoooo belangrijk! Wil hem echt geen flesjes geven, maar ja...... alhamdoulillah
InshAllah komt het goed, het werkt wel. Ik wilde vorige week gaan afbouwen met borstvoeding dus ik had 3 keer in 3 dagen niet gekolft, productie ging omlaag en toen kreeg ik spijt hahahaha(ga binnenkort op vakantie en dat is die borst toch wel handiger dan flesjes), zaterdag zondag vaker aangelegd en nu heeft hij weer genoeg hamdoeillilah

11-10-2011, 16:17
maar venkelthee helpt toch juist tegen die buikkrampjes?

Pagina's : [1] 2