Bekijk volle/desktop versie : Gereformeerden rijden meisje dood



02-11-2004, 00:12
De Christenen laten weer van zich horen. Dit maal de zwaar gereformeerden. Want in deze kringen schijnt bloedwraak helemaal de bom te zijn. Natuurlijk wordt in de ‘biblebelt’ alles weer met de mantel der liefde bedekt, maar wij van GeenStijl zaten fijn onder die mantel. Zo blijkt onlangs een 18-jarig meisje om het leven te zijn gekomen, omdat ze zich in liet met een Turkse jongen. En dat is natuurlijk tegen het zere been van de zwarte kousen gemeenschap. En dus moest alles in het werk worden gesteld het meisje te bekeren. Welnu, het is de boertjes gelukt. Ze is nu in de hemel.



We schrijven 23 oktober. Een 18-jarige inwoonster uit Renswoude wil na een avondje uit instappen bij haar Turkse vriend. Een drietal opgeschoten jongeren, duidelijk in de heer, proberen haar hiervan te weerhouden. Wanneer het meisje er toch in slaagt om bij de Turkse jongen in de auto te stappen, zetten de drie onmiddellijk de achtervolging in. Uiteindelijk weten zij het tweetal dermate af te snijden en op te jagen dat de auto van het stel zich om een boom vouwt na een mislukte inhaalmanouvre. Het meisje wordt met nek- rug- en hersenletsel naar het ziekenhuis vervoerd. Haar vriend raakt eveneens gewond, maar is buiten levensgevaar. Drie dagen vechten de artsen voor haar leven, maar op 26 oktober komt zij alsnog te overlijden.



De begrafenis volgt op 30 oktober en volgens verwachting wordt de zaak door de dominee met de mantel der liefde bedekt. Je gaat immers natuurlijk niet je eigen nest bevuilen. Zo was het natuurlijk allemaal Gods wil en daar moest de gemeenschap zich dan ook maar bij neerleggen. Want stel je voor dat dit verhaal naar buiten zou komen. Daarom is het volgens de dominee ook maar beter dat de aanstichters niet vervolgd dienen te worden.



De moraal van dit verhaal. Christenen hebben het achter hun ellebogen, wanneer je valt op een buitenlander wordt je als paria behandeld, aangespoord door de dominee zelf. Ons medeleven gaat uit naar de familie van beide slachtoffers en we zullen de zaak op de voet blijven volgen totdat het drietal zich voor de rechter zal moeten verantwoorden. Het woord is nu aan Justitie. Nu is het jullie kans om je te revancheren voor de blunders in de zaak Eric O.



Met dank aan vrienden van het slachtoffer.

02-11-2004, 00:33



Citaat door pistados:
Ach ja, je hebt wel moslims die hun dochters vermoorden omdat ze maar geen zoon kunnen krijgen.
Zo zie je maar waar idioten toe in staat zijn.
ze zijn onwetend en hun hart is van een steen

02-11-2004, 00:40

Citaat door pistados:
Klopt, net zoals zij die de christenheid met dit voorval op 1 lijn willen zetten.
, wijl het hier over enkele idioten gaat.
Zo zie je maar hoe de éne idioot de andere recht houdt.
Jij hebt hier anders ook een handje van blijkt uit deze post.

02-11-2004, 00:41

Citaat door pistados:
Klopt, net zoals zij die de christenheid met dit voorval op 1 lijn willen zetten.
, wijl het hier over enkele idioten gaat.
Zo zie je maar hoe de éne idioot de andere recht houdt.
ja klopt ook, net zoals zij die de moslims met bepaalde idioten op 1 lijn willen zitten.
rare wereld vind je niet
Maar gelukkig bestaan ook nog mensen die nadenken

02-11-2004, 01:12



Citaat door AdamX:
De Christenen laten weer van zich horen. Dit maal de zwaar gereformeerden. Want in deze kringen schijnt bloedwraak helemaal de bom te zijn. Natuurlijk wordt in de ‘biblebelt’ alles weer met de mantel der liefde bedekt, maar wij van GeenStijl zaten fijn onder die mantel. Zo blijkt onlangs een 18-jarig meisje om het leven te zijn gekomen, omdat ze zich in liet met een Turkse jongen. En dat is natuurlijk tegen het zere been van de zwarte kousen gemeenschap. En dus moest alles in het werk worden gesteld het meisje te bekeren. Welnu, het is de boertjes gelukt. Ze is nu in de hemel.



We schrijven 23 oktober. Een 18-jarige inwoonster uit Renswoude wil na een avondje uit instappen bij haar Turkse vriend. Een drietal opgeschoten jongeren, duidelijk in de heer, proberen haar hiervan te weerhouden. Wanneer het meisje er toch in slaagt om bij de Turkse jongen in de auto te stappen, zetten de drie onmiddellijk de achtervolging in. Uiteindelijk weten zij het tweetal dermate af te snijden en op te jagen dat de auto van het stel zich om een boom vouwt na een mislukte inhaalmanouvre. Het meisje wordt met nek- rug- en hersenletsel naar het ziekenhuis vervoerd. Haar vriend raakt eveneens gewond, maar is buiten levensgevaar. Drie dagen vechten de artsen voor haar leven, maar op 26 oktober komt zij alsnog te overlijden.



De begrafenis volgt op 30 oktober en volgens verwachting wordt de zaak door de dominee met de mantel der liefde bedekt. Je gaat immers natuurlijk niet je eigen nest bevuilen. Zo was het natuurlijk allemaal Gods wil en daar moest de gemeenschap zich dan ook maar bij neerleggen. Want stel je voor dat dit verhaal naar buiten zou komen. Daarom is het volgens de dominee ook maar beter dat de aanstichters niet vervolgd dienen te worden.



De moraal van dit verhaal. Christenen hebben het achter hun ellebogen, wanneer je valt op een buitenlander wordt je als paria behandeld, aangespoord door de dominee zelf. Ons medeleven gaat uit naar de familie van beide slachtoffers en we zullen de zaak op de voet blijven volgen totdat het drietal zich voor de rechter zal moeten verantwoorden. Het woord is nu aan Justitie. Nu is het jullie kans om je te revancheren voor de blunders in de zaak Eric O.



Met dank aan vrienden van het slachtoffer.
Je vergat het jaartal erbij te noemen:
Dit gebeurde in het jaar des heren anno 1499

02-11-2004, 07:36

Citaat door pistados:
Nou ja, als je ziet wie de tram in gang heeft gezet, als dat geen veralgemening 1e klas is weet ik het ook niet meer.
Jij was toch zo hard tegen veralgemeningen!
Normaal gezien had je de topicstarter moeten aanspreken en beginnen met...... 'mafkees'.
Heb jij een gekleurde bril?
Neen. Dat heb ik niet.

Heb ook niet gesteld dat ik deze topic prachtig vind. Waarom kan jij jouw mening niet op een niet-snerende toon profileren?

Veralgemenen is en blijft niet ok. Nu zie jij ook eens hoe uiterst irritant gedrag zulks kan zijn. Alleen ditmaal gaat het niet weer eens over Moslims, maar ditmaal gaat het over Christenen. Voor jou natuurlijk in ene hele andere koek.

Zoals je ziet is dit nieuwsbericht van Geenstijl.nl gehaald. Als je de stijlloze reporters een beetje zou kennen zou je weten dat hun stijlloze bijdragen per definitie uiterst stijlloos is.

AdamX. Ik dank je hartelijk voor jouw bijdrage. Zou je het subject iets willen aanpassen, het is ongepast om alle Christenen/Joden/Moslims over 1 kam te scheren. Pista heeft wat dit aangaat groot gelijk.

02-11-2004, 08:02

Citaat door pistados:
Dat het over christenen gaat interesseert me geen b.l, gewoon omdat ik ongelovig ben, het ging me maar over de veralgemening waar jij niet op reageerde.
Pas na mijn opmerking hierover ging jij effe pro-forma de puntjes op de i zetten.
Maar als je mij moet hebben, zeg het maar hoor.
Ik denk dat jij wat te leren hebt zoals menig ander MJA-lid.

Meer niet.

Pro-forma? Ach man, je hebt geen idee.

02-11-2004, 09:04
Zozo waarom lomt dit niet in de krant?

02-11-2004, 10:26
Mensen het is ramadan en de vrede is echt ver te zoeken? Waar gaat dat heen met ons? In ieder geval niet de goede kant op