Bekijk volle/desktop versie : Je uitzet (als je op jezelf gaat of gaat trouwen)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

10-10-2011, 12:06
Ik heb trouwplannen inshaAllah en daarom ben ik volop bezig met spullen kopen voor het huis wat ik nog geeneens heb.
Elke keer als ik een leuke aanbieding tegenkom, kan ik deze maar moeilijk laten staan en koop ik het of mijn man koopt het.

Welke aanstaande bruidjes hebben dit ook? Of ga jij op jezelf wonen binnenkort?
Wat hebben jullie allemaal gekocht en wat is echt een must have om alvast te hebben?

Iedereen mag reageren!

Dit is mijn lijstje, er ontbreekt een boel nog maar kom niet op alles nu:
Pannenset, koekenpannenset, bestek, servies, kussens, dekbed, dekbedovertrek, stofzuiger, koffers, messenblok, theedoos, elektrisch peper en zout stel, klok, huistelefoon, keukenweegschaal, prullenbak, strijkplank, drinkglazen grote en kleine en nog veel meer kleinere dingen...

10-10-2011, 12:12


Waar laat jij die spullen? Bij ons is het echt abnormaal om spullen te kopen voordat je der zelf woont. Heb het over als je gaat trouwen.

10-10-2011, 12:13
Uitzet is toch lingerie en make-up en mooie kleding?

10-10-2011, 12:15
Electrische peper en zout stel?


Ik heb dat nooit gedaan, mijn smaak is zo veranderbaar als het Nederlandse weer.

10-10-2011, 12:15



Citaat door TranQuility:
Waar laat jij die spullen? Bij ons is het echt abnormaal om spullen te kopen voordat je der zelf woont. Heb het over als je gaat trouwen.
Ik laat het allemaal op zolder, we hebben daar een berging. En mijn man heeft een lege kamer in zijn huis. Daar dumpt hij alles.

Bij ons is het geen taboe, ma zegt wel dat ik beter mn geld kan sparen voor de bruiloft en spullen altijd nog kan kopen haha. Maarja, dat zijn moeders hè.

Waarom is het taboe als hij je hand al is komen vragen en je ook al getekend hebt?

10-10-2011, 12:16

Citaat door Fabalous_F:
Uitzet is toch lingerie en make-up en mooie kleding?
Ik heb al een koffer vol huiskleding, badjas, sloffen, slingerie etc...

Make up koop ik niet speciaal voor mn trouwen haha. Zie mezelf thuis niet al een poppetje rondlopen.

10-10-2011, 12:17

Citaat door Surfster:
Electrische peper en zout stel?


Ik heb dat nooit gedaan, mijn smaak is zo veranderbaar als het Nederlandse weer.
Ja die vond hij mooi en hij is lelijk haha. Die gebruik ik een paar maanden en dan is hij "stuk" hihi.

Wil een mooie set van glas.

10-10-2011, 12:20
Ik heb ook trouwplannen. In het begin dacht ik er ook over om alles alvast te kopen. Nu achteraf gezien ben ik hierop teruggekomen. Momenteel sparen we gewoon samen zoveel mogelijk. En als we dan een huisje hebben dan starten we pas met de aankoop van onze uitzet. En doen we alles in 1 keer zodat we het ook goed op elkaar kunnen matchen.

Met die aanbiedingen is dat wat riskant. Dan heb je een zwarte koffiezet die in de aanbieding is, een rode waterkoker, een groene mixer om maar wat te zeggen. Dan maar alles in 1 keer en mooi op elkaar afgestemd.

Maar goed als je het niet kan laten, tjah waarom niet, ik zie er geen erg in.

Succes alvast en insha'allah een gezegend huwelijk gewenst!

10-10-2011, 12:26

Citaat door 87zahra87:
Ik heb ook trouwplannen. In het begin dacht ik er ook over om alles alvast te kopen. Nu achteraf gezien ben ik hierop teruggekomen. Momenteel sparen we gewoon samen zoveel mogelijk. En als we dan een huisje hebben dan starten we pas met de aankoop van onze uitzet. En doen we alles in 1 keer zodat we het ook goed op elkaar kunnen matchen.

Met die aanbiedingen is dat wat riskant. Dan heb je een zwarte koffiezet die in de aanbieding is, een rode waterkoker, een groene mixer om maar wat te zeggen. Dan maar alles in 1 keer en mooi op elkaar afgestemd.

Maar goed als je het niet kan laten, tjah waarom niet, ik zie er geen erg in.

Succes alvast en insha'allah een gezegend huwelijk gewenst!
Amien jij ook!

Ik koop dus alleen "basis" dingen. We kopen alle grote keukenmateriaal in een keer bijvoorbeeld, en ik kan nog geen lampen kopen of accessoires. Want dat moet echt bij je inrichting passen.

Maar dingen zoals dekbedden, kofferset, etc hoeft voor mij nergens mee te matchen.
Dekbed overtrek heb ik ook opzettelijk wit gekocht, hele mooie met kant en lint haha. Voor de bruidskamer haha

Ik heb zoiets, als je getrouwd bent wil je gelijk aan de slag gaan. Als ik dan geen pannen heb enz en van alles moet gaan lenen lijkt me behoorlijk irritant.

We sparen allebei wel, maar doordat we de ene maand soms heel veel kopen (afgelopen weken bijv) maakt dat het weleens wat lastiger ja.

10-10-2011, 12:31

Citaat door Siraad:
Amien jij ook!

Ik koop dus alleen "basis" dingen. We kopen alle grote keukenmateriaal in een keer bijvoorbeeld, en ik kan nog geen lampen kopen of accessoires. Want dat moet echt bij je inrichting passen.

Maar dingen zoals dekbedden, kofferset, etc hoeft voor mij nergens mee te matchen.
Dekbed overtrek heb ik ook opzettelijk wit gekocht, hele mooie met kant en lint haha. Voor de bruidskamer haha

Ik heb zoiets, als je getrouwd bent wil je gelijk aan de slag gaan. Als ik dan geen pannen heb enz en van alles moet gaan lenen lijkt me behoorlijk irritant.

We sparen allebei wel, maar doordat we de ene maand soms heel veel kopen (afgelopen weken bijv) maakt dat het weleens wat lastiger ja.
Bij zaken die je niet moet matchen is het inderdaad geen probleem. Nu ik kocht in het begin ook spullen en als die van mijn moeder thuis stuk waren dan gaf ik ze haar gewoon. Dus ben ik daarmee gestopt. We sparen nu gewoon het geld. En vanals ik een huisje heb dan kan ik ook inslaan. Wel leuk is dat, hihi!!!

Veel shopplezier ;-)

10-10-2011, 12:33

Citaat door 87zahra87:
Bij zaken die je niet moet matchen is het inderdaad geen probleem. Nu ik kocht in het begin ook spullen en als die van mijn moeder thuis stuk waren dan gaf ik ze haar gewoon. Dus ben ik daarmee gestopt. We sparen nu gewoon het geld. En vanals ik een huisje heb dan kan ik ook inslaan. Wel leuk is dat, hihi!!!

Veel shopplezier ;-)
Hahaha ja dan hou je niks over als je thuis alles gaat vervangen.
Het shoppen is zo leuk!! Het vervelende alleen is dat alle die kleine dingen bij elkaar best veel geld kosten, wat je niet snel in de gaten hebt. Maar als ik niet kan shoppen als vanouds (kocht veel kleding enz) dan maar voor mijn huisje.

10-10-2011, 12:37
Ik ben nog niet van plan gaan trouwen maar ik heb wel een eigen huis waar ik binnenkort in ga wonen. Ik heb het volgende al gekocht:

Keuken:
Bestek
Thee glazen
Long drink glazen
Koffie kopjes
Magnetron
Theedoeken
Soepkommen
Pannen
Grillplaat
Koekenpannen
Plastic bekers( voor als kleine neefjes en nichtje op bezoek komen)
Dienbladen
Fruitmanden
Ronde grote borden
Ronde kleine borden
Vierkante grote borden
Vierkante kleine borden
Koffiepad houder
Senseo koffiezet apparaat


Douche:
Douchemat
Douchegordijn
Wasmachin
Rekje voor mijn bodylotion etc..
Ladenkast
Handdoeken
Slippers

Woonkamer:
Marokkaanse mtareb
Dressoir
2 Tafels
Eettafel
Televisiemeubel
Decoratie

Slaapkamer.
Ik neem mijn eigen slaapkamer mee vanuit mijn ouders huis. Die heb ik pas gekocht en kan nog een tijdje mee.

10-10-2011, 12:41


Mijn aanstaande woont al in ons huis, hier staan al een hoop spullen maar ik ben nog wel van plan om zelf nog spullen te kopen, van die kleine dingen zoals vazen/kaarsen/schilderijen etc.. Ik ben eigenlijk nu meer bezig met kleding en schoenen enzo

10-10-2011, 12:44

Citaat door bambi25:
Ik ben nog niet van plan gaan trouwen maar ik heb wel een eigen huis waar ik binnenkort in ga wonen. Ik heb het volgende al gekocht:

Keuken:
Bestek
Thee glazen
Long drink glazen
Koffie kopjes
Magnetron
Theedoeken
Soepkommen
Pannen
Grillplaat
Koekenpannen
Plastic bekers( voor als kleine neefjes en nichtje op bezoek komen)
Dienbladen
Fruitmanden
Ronde grote borden
Ronde kleine borden
Vierkante grote borden
Vierkante kleine borden
Koffiepad houder
Senseo koffiezet apparaat


Douche:
Douchemat
Douchegordijn
Wasmachin
Rekje voor mijn bodylotion etc..
Ladenkast
Handdoeken
Slippers

Woonkamer:
Marokkaanse mtareb
Dressoir
2 Tafels
Eettafel
Televisiemeubel
Decoratie

Slaapkamer.
Ik neem mijn eigen slaapkamer mee vanuit mijn ouders huis. Die heb ik pas gekocht en kan nog een tijdje mee.
Wow dat is veel! Waar heb jij alles opgeslagen?

Een aantal dingen die jij opsomt heb ik ook al zie ik, weet jij al hoe inrichting eruit gaat zien?

10-10-2011, 12:46

Citaat door Dounea:
Mijn aanstaande woont al in ons huis, hier staan al een hoop spullen maar ik ben nog wel van plan om zelf nog spullen te kopen, van die kleine dingen zoals vazen/kaarsen/schilderijen etc.. Ik ben eigenlijk nu meer bezig met kleding en schoenen enzo
Haha, kleding en schoenen is voor mij verleden tijd haha.
Ik heb laatst laarzen gekocht in de aanbieding en jas en kleding kan ik voorlopig ruimschoots mee door hmdl.

Dus daarom dat ik genoeg over hou voor de huisspulletjes, en ik vind het nog leuker dan shoppen! Zie het al mn spulletjes al helemaal liggen in het huis wat ik nog niet heb haha

Allahi kemel bigheir!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7