Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse scheiding



09-10-2011, 13:46
Stel de man heeft de Marokkaanse scheiding in Marokko al geregeld. Als vrouw heb je de Marokkaanse scheidingspapieren niet. Je weet ook niet in welke stad hij dit geregeld heeft. Wat moet je doen om aan die papieren te komen?

09-10-2011, 13:51


Ben jij dan niet bij de scheiding geweest, heb je zelf niks moeten tekenen? Is het niet zo dat je moet scheiden waar je de huwelijksakte hebt laten opstellen, dus zelfde stad/dorp?

09-10-2011, 15:03
Het gaat niet om mezelf. Nee, desbetreffende persoon was niet aanwezig bij de scheiding. De ex man heeft alles zelf geregeld in Marokko.

Weet je zeker dat je in dezelfde stad waar je bent getrouwd, ook alleen daar kan scheiden? Haar ex man zegt namelijk dat de scheiding in Meknes heeft geregeld, terwijl ze in Nador zijn getrouwd. Zij twijfelt of hij de waarheid spreekt..

09-10-2011, 15:28

Citaat door Vinea:
Het gaat niet om mezelf. Nee, desbetreffende persoon was niet aanwezig bij de scheiding. De ex man heeft alles zelf geregeld in Marokko.

Weet je zeker dat je in dezelfde stad waar je bent getrouwd, ook alleen daar kan scheiden? Haar ex man zegt namelijk dat de scheiding in Meknes heeft geregeld, terwijl ze in Nador zijn getrouwd. Zij twijfelt of hij de waarheid spreekt..
oh oke ik dacht dat het om jou ging. Ik dacht altijd dat man en vrouw allebei aanwezig moeten zijn en ook beide moeten tekenen voor de scheiding. Ik heb zelf gehoord, dus weet het absoluut niet zeker, dat je moet scheiden waar je de huwelijksakte hebt laten opstellen.
Als ik haar was zou ik een marokkaanse scheidingsadocaat om advies vragen, die zullen dit soort dingen wel weten.
Moeilijk hoor als alles achter je rug om wordt geregeld.

10-10-2011, 18:47


Bedankt voor je reactie. Ja ik dacht ook dat je beide moet tekenen, maar blijkbaar valt alles weer met geld voor je te regelen in Marokko.
Hopelijk reageert iemand die hier ervaring mee heeft.